Wednesday, March 8, 2017

چگونگی کاشت گیاه پیچنده ی لادن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/kasht-giyah-pichande-ye-ladan2.jpg
گیاه پیچنده ی لادن یک نوع گل رونده است  که ارتفاع آن تا چهار متر نیز می رسد مناسب ترین فصل برای کاشت گل لادن فصل بهار می باشد که فصل زندگی دوباره است و برگ های لادن بریده بریده است و گل های آن هم کوچک در رنگ های زرد، قرمز، قهوه ای، بنفش تیره، کرم روشن می باشد. کاشت گل لادن فوق العاده آسان است. اما خب نکات با اهمیتی دارد که حتما در هنگام گیاه پیچنده ی لادن باید رعایت شوند .

اگر شما میخواهید با کاشت گل لادن گیاه برایتان گل های زیادی بدهد سعی کنید که بذر آن را در جای مناسب بکارید شمابرای کاشت این گیاه رونده و زیبا هم می توانید از گلدان و هم از باغچه استفاده کنید ولی حتما دقت کنید خاکی که از آن برای کاشت گیاه پیچنده ی لادن استفاد می کنید ، خاک سبک باشد و برای رشد بهتر و تکثیر این گیاه با استفاده از لوازم باغ بانی مناسب به قلمه زدن آن بپردازید .

گیاه پیچنده ی لادن از آبیاری گل لادن غافل نشوید و در مدت زمانی مرتب به آبیاری گل لادن بپردازید زیرا این گیاه دربرابر خشکسالی بسیار ضعیف است و هرگز خاک آن نباید خشک شود  چون در چنین شرایطی گیاه دیگر گل نمی دهد .نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که گل لادن را در برابر آفتاب مستقیم قرار ندهید زیرا به شدت آسیب پذیر است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :طریقه ی صحیح کاشت گل نیلوفر پیچ آبی[/fruitful_dbox]

گیاه پیچنده لادن یک گیاه رونده می باشد که بیشتر جنبه ی تزئینی دارد که برای تزئین آلاچیق ها و پنجره ی خانه ها و ویلا  بسیار استفاده می شود .

حالاشاید این سوال برایتان پیش آید که آیا کاشت گیاه پیچنده ی لادن فقط در بهار امکان پذیر است ؟

باید بگویم که اگر بذر را در فصل بهار بکارید می توانید آن رابه صورت طبیعی رشد و پرورش دهید اما شما می توانید بذر گل لادن را در پاییز داخل گلدان بکارید و در زمستان آن را وارد گلخانه کنید و در آن جا پرورش دهید تا ببینید که در فصل زمستان هم گیاه لادن در شرایط خاص گل های زیبا می دهد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/08/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%da%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%be%db%8c%da%86%d9%86%d8%af%d9%87-%db%8c-%d9%84%d8%a7%d8%af%d9%86/

No comments:

Post a Comment