Monday, March 13, 2017

روش های کاشت درخت – معیار هندسی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/raveshe-kashte-derakht-1.jpg
از روش های کاشت درخت می توان به روش های کاشت مربعی ، مستطیلی و از روش های کاشت درخت به صورت جدید تر می توان به روش کاشت لوزی اشاره کرد. که بعدا در بخش باغبانی حجره نما به طور مفصل بررسی خواهد شد. حال به معرفی روش های کاشت درخت به صورت مربعی و مستطیلی و بررسی معایب و مزایای آن می پردازیم.

  1. روش مربعی : این روش همانطور که از ماهیت مربع پیداست ، به گونه ای است که طول و عرض خطوط بین دو درخت یکسان است. مثلا در مورد درخت هلو باید این فاصله 5 در 5 متر باشد به این شکل که روی خطوط اصلی به صورت 5 در 5 متر جدا کرده و در محل تقاطع آن ها نهال را می کارند. از محاسن این روش می توان به این موارد اشاره کرد.
    الف) این روش و انجام محاسبات محل کاشت نهال بسیار آسان است.
    ب) برای این کار می توان از تراکتور نیز استفاده کرد چرا که می تواند هم در جهت شمال به جنوب و هم در جهت شرق به غرب برود و عملیات باغبانی را انجام دهد.
    اما در خصوص معایب این روش می توان اذعان داشت که در هنگام صبح و بعد از ظهر درختان روی هم سایه می اندازند که این برای رشد آن قسمت از درخت ، نامناسب است. اما در مناطقی که نور خورشید شدید است این روش ، بسیار مناسب و کارامد است.
    [fruitful_dbox] حتما بخوانید : عملیات و مراحل کاشت درخت [/fruitful_dbox]

  2. روش مستطیلی : از دیگر روش های کاشت درخت می توان به روش مستطیلی اشاره کرد. این روش به این صورت است که فاصله درخت به درخت 2 متر و خط به خط 3 متر مباشد و برای پایه های کوتاه گزینه ای مناسب می باشد.
    اما خوب مثل هر روش دیگر ، معایبی هم در پی دارد که از جمله مهم ترین آن می توان اشاره کرد به حرکت تراکتور فقط در یک جهت ، آن هم در جهت ردیف درختان صورت می پذیرد.
    اما از مهم ترین مزایای آن این موارد قابل ذکر هستند.
    الف) از نظر نوری مثل روش قبل مشکل ندارد.
    ب) تعداد درخت کاشته شده در این روش بیشتر خواهد بود .
    پ)در جاهایی که با کمبود نور مواجه هستیم ، مثل مناطق سردسیر، این روش توصیه می شود.


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/13/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa/

No comments:

Post a Comment