Tuesday, March 14, 2017

معرفی گل آفتاب گردان

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/gole-aftabgardan.jpg
گل آفتاب گردان یکی از گل های بیرونی است که جنبه زینتی دارد. محل پیدایش این گل ، آمریکا می باشد و بومی غرب آمریکا است. نام این گل ( آفتاب گردان = Helianthus ) متشکل از دو کلمه یونانی Helios به معنی خورشید یا آفتاب و Anthos یعنی گلی که مسیر آفتاب را دنبال می کند می باشد.

گل آفتاب گردان دوره ی رشد یک ساله دارد. گلی پر رشد است که می تواند انشعابات هم داشته باشد. این گل در انواع پر ارتفاع و پا کوتاه یافت می شود که آن ها نیز به انواع مختلف تقسیم می شوند. این انواع هم در نوع برگ ها و هم در رنگ و نحوه ی کاشت پراکنده می شوند. گل آفتاب گردان با قطر های 25 تا 30 سانتی متری انواع کم پر و پر پر را داراست و در رنگ های زرد ، قرمز ، بنفش و با گلچه های رنگی در وسط مشاهده می شود که این گل را زیبا تر می کند.گل آفتاب گردان

گشت این گل معمولا در بهار کاشته شده در تابستان گل می دهد اما این بازه زمانی مقداری هم انعطاف پذیر است و می توان به گونه ای طرح ریزی کرد که با اندکی تغییر در زمان کاشت ، زمان گلدهی را به آبان ماه موکول کرد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : یلیوم یک تصفیه کننده هوای داخلی [/fruitful_dbox]

گل آفتاب گردان نیاز کامل به نور آفتاب دارد. گیاهی است که به شدت در برابر سرما مقاوم است و در تابستان های گرم و طولانی بیشترین بازده را در امر گلدهی دارد و همین قضیه سبب می شود با آفتاب گردان رفتاری مشابه رفتار با گیاهان حساس به سرما بشود. خاک مورد استفاده برای کشت آفتاب گردان خاکی است مرطوب و با زه کشی مناسب. PH خاک خنثی و به سمت قلیایی است اما گفتنی است که این گل خشکی خاک را به خوبی تحمل می کند.

نکته ی جالب توجه این است که شکستن تخمه تنها خاصیت این گل ها نیست بلکه یک خاصیت شگفت انگیز این گل ها این است که در واقعا مسیر خورشید را می پیماید. صبح از سمت شرق تا غروب به سمت غرب در گردش است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/14/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%af%d9%84-%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86/

No comments:

Post a Comment