Tuesday, March 14, 2017

ونوس حشره خوار Dionaea

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/venuse-hashare-khar.jpg
هر گاه صحبت از گیاهان گوشت خوار می شود اولین تصویری که در ذهن شنوندگان پدیدار می شود بی شک همین گیاه یعنی ونوس حشره خوار ( یا Venus Flytrap ) می باشد. چرا که از قدیم در اکثر فیلم ها و کارتون ها گیاهانی که نمایش داده می شدند نمونه ی تخیلی و بزرگ شده ی این گیاه بودند که گاها آدم ها را هم می خوردند.

در واقع ونوس حشره خوار همانطور که از اسمش پیداست از حشرات تغذیه می کند.ونوس حشره خوار

خاستگاه این گیاه مرداب های سواحل شرقی آمریکا می باشد والبته جالب توجه است بدانید در گلخانه هم می توان از آن نگهداری کرد. نیازمند خاکی مرطوب و خنثی به سمت اسیدی است. اینکه ونوس در گلخانه نگهداری می شوند مبین این قضیه است که شرایط نگهداری از این گیاهان به آن صورت سخت نیست که نتوان از پس آن برآمد ، حتی گاها مواردی دیده شده که در منازل هم از این گیاه نگهداری می شود. شاید برای بسیاری از مردم این سوال پیش بیاید که آیا باید به ونوس حشره خوار گوشت بدهند؟ یا اینکه چطور شکم آن را سیر کنند. در جواب می توان گفت که یک عدد مورچه یا پشه ها و حشره های منزل می تواند به طور خودکار جذب گیاه شوند یا با تکه ای گوشت می شود شکم گیاه را سیر کرد. مهم است که بدانید که تله های این گیاه تا قبل از اینکه سیاه شوند و از بین بروند سه الی چهار بار باز و بسته می شوند و شکار می کنند پس اگر در منزل از آن ها نگهداری می کنید سعی نکنید با مداد یا هر چیز شبیه به آن ، ونوس را امتحان کنید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی گیاه کوزه ای  [/fruitful_dbox]

طریقه ی شکار توسط ونوس حشره خوار به این صورت است سه کرک در وسط تله این گیاه وجود دارد که در صورت تماس حشره با محرک های براق آن ، بسته خواهد شد و تا هضم شدن حشره بسته خواهد ماند. باید توجه داشت که حتی اگر به دو کرک برخورد کند اتفاقی نمی افتد و باید هم زمان سه کرک تحت تماس قرار بگیرند، چرا که ونوس حشره خوار اهل ریسک نیست و ترجیح می دهد که به طور مطمئن طعمه را گیر بیاندازد.ونوس حشره خوار ونوس حشره خوار

گل های این گیاه بالای برگ های آن واقع از تا از گیر افتادن حشرات گرده افشان جلوگیری شود و مشکلی در تکثیر این گیاه به وجود نیاید.

خیلی جالب است بدانید که در رستوران های استرالیا از این گیاه جهت کشتن مگس ها استفاده می شود تا جای سموم شیمیایی گرفته شود و هم این که این کار جالب است و سبب جذب مشتری.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/15/%d9%88%d9%86%d9%88%d8%b3-%d8%ad%d8%b4%d8%b1%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1/

No comments:

Post a Comment