Friday, March 10, 2017

بررسی خواص و فواید سیب

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/khavase-sib.jpg
شاید بتوان از سیب به عنوان گسترده ترین و پرطرفدار ترین میوه ی دنیا نام برد. در فرهنگ و ادیان ما ایرانیان حتی به آن میوه ی بهشتی خطاب می گردد. درختان سیب در نقاط مختلف دنیا بیش از 150 نوع از این میوه را تولید می کنند که تنوع و گستردگی این میوه را می رساند. این میوه ی لذیذ و آب دار علاوه بر اینکه یک میان وعده ی کم کالری و بسیار مغذی است خواص درمانی ای نیز دارد. در این مقاله خواص و فواید سیب را در چند مورد برای شما خلاصه کرده ایم. این میوه شیرین را میل کنید و لذت ببرید

جلوگیری از پیری زودرس

سیب با بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن از بیماری ها و عفونت ها جلوگیری می کند و سبب شادابی و سرزندگی می شود. این عمل به این شکل انجام می شود که آنتوسیانین ها رنگدانه های طبیعی سیب به طور آنتی اکسیدانی با سلول های سرطان زا مقابله می کنند و امر مفید دیگری که انجام می دهند کاهش کلسترول خون و جلوگیری از تشکیل لخته خون است.

برای داشتن دندان هایی سفید و براق ، سیب بخورید

بدیهی است که سیب نمی تواند جای مسواک را بگیرد ، اما تا حد بسیار زیادی خاصیت میکروب زدایی دارد. گاز زدن و جویدن سیب می تواند میکروب های دندان و لثه را از بین ببرد یا از رشدشان جلوگیری کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : شرایط آب و هوایی در احداث باغ [/fruitful_dbox]

سیب در برابر سرطان

از دیگر خواص و فواید سیب ، خاصی ضد سرطانی آن است و این امر را مدیون ترکیبات فنولیک خود نظیر فرولیک ، اسید الاژیک ، اسید کافئیک و ... است. علاوه بر ضد سرطانی بودن خواص دیگری نظیر کاهش اسید اوریک ، جلوگیری از گرفتگی رگ ها و رفع گرفتگی صدا را نیز شامل می شود.

سیب کاهنده ی کلسترول بد خون ( LDL )

یکی از مهم ترین خواص و فواید سیب ، کاهش دهندگی کلسترول بد خون است. و این عمل به وسیله ی پکتین است. این فیبر محلول در آبی که در سیب وجود دارد جلوگیری کننده ی اسهال نیز می باشد. توجه داشته باشید که درصد بیشتری از این فیبر در پوست سیب وجود دارد.

سیب از ابتلا به آب مروارید جلوگیری می‌کند

کرستین موجود در سیب علاوه بر این که یک داروی موثر در جلوگیری از سرطان است ، از ابتلا به آب مروارید نیز جلوگیری می کند.

سیب ، کاهنده موثر فشار خونخواص و فواید سیب

علاوه بر کاهش چربی خون ، در دیگر خواص و فواید این میوه ی بی نظیر می توان به این مورد یعنی کاهش فشار خون اشاره کرد. در برخی مقالات ذکر شده که بوییدن این میوه هم در کاهش فشار خون موثر است.

خاصیت ضد میکروبی سیب

سیب با دارا بودن فلورتین خاصیت بسیار قوی ای در متوقف کردن و از بین بردن میکروب ها و اورگانیسم های فعال آن ها در بدن دارد. در برخی مقالات ذکر شده است که این میوه می تواند به طور کامل ویروس ها را از بین ببرد طبق همین گفته ، سیب می تواند درمان کننده ی قوی بیماری های ویروسی باشد ، هم چنین با خوردن مداوم سیب می توانید از خطر ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی جلوگیری نمایید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/11/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%88-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d8%a8/

No comments:

Post a Comment