Friday, February 24, 2017

پرشین تایفون , خودرویی کاملا ایرانی از مارد

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/p-t-namayeshgah-1.jpg
گفتگویی با آقای عالمی مدیر بخش بازاریابی, بازرگانی و حقوقی کمپانی مارد تولید کننده ی پرشین تایفون

مارد برندی که در زمینه ی طراحی, ساخت و تولید خودرو های سفارشی و لیمیتد ادیشن فعالیت می کند. هم سفارش ساخت دریافت می کند برای محصولاتی که مشتریان علاقه بهش دارند و هم محصولاتی که در نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

توضیحی راجع  به این دو محصولی که به نمایش گذاشتید بفرمایید.

محصولاتی که الان در حال حاضر برای اولین بار به صورت عمومی ما شو آف کردیم در این نمایشگاه مدل پرشین تایفون 1 و پرشین تایفون 2 هست که نمونه های تست فنی هستند برای اینکه مطمئین بشیم که ما از نظر فنی قابلیت این رو داریم که ما یک خودرو را در شرایط فنی و سخت, چه از نظر شاسی و طراحی بدنه و چه از نظر موتور و اینجین در شرایط سخت تست بشن و جواب مثبتی را به ما بدن. اینها نمونه هامون هستند و البته این نمونه هارا ما تعریف سفارش می کنیم. نمونه ی پرشین تایفون 3, اتومبیل سوم ما که در قسمت پشتی مدل ماک آپ یک پنجمش هستش, یک اتومبیلی هست که قابلیت محدود شهری هم خواهد داشت ما در بحث پلاک گذاری آن اقدام کردیم و هم چنین دریافت سفارش می کنیم.

پرشین تایفون پرشین تایفون

این خودرو های شما موجود هست یا در حال دیزاین و مراحل دیگر تولید قرار دارد؟

ببینید فرایند دیزاین تقریبا به اتمام رسیده. توسعه ی اون از نظر فنی در واقع در حال انجام هستش ولی خوب چون یک خودروی لیمیتد ادیشن هستش نسبت به درخواستی که مشتری داشته باشه و چیز هایی که بخواد حالا تغییرات جزئی بیرونی و یا تغییرات درونی , بسته به خواسته مشتری تغییر میکند. از کشور سازنده ی این خودرو ها سوال شد که پاسخ جالبی دادند : ما کمپانی مارند یک کمپانی کاملا ایرانی هستیم و صفر تا صد خودرو های ما طراحی ساخت و تولید آن ها در ایران صورت میپذیرد توسط بچه های ایرانی. از همه نظر از نظر قطعات ,بدنه و غیره ایرانی انجام می شود فقط ما در بخش فنی موتور ها ترجیح می دهیم از موتور های خیلی خوب اروپایی استفاده کنیم.

حمایت به چه شکل بوده از این تولید ملی تا به حال؟

ببینید در این نمایشگاه هیچ کمپانی ایرانی دیگری وجود نداره و حتی کمپانی بزرگمون هم با متاسفانه با برند های پژو و این ها وارد نمایشگاه شدند و ما تنها ایرانی هستیم در این نمایشگاه حضور دارد.

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :ماشین های اسپورت و جریان ساز عصر کلاسیک [/fruitful_dbox]

 

سفارشی هم تا کنون از این محصولی که عرضه کردید هم داشتید؟

ببینید این دو کار را ما عرضه کردیم که کاملا قابلیت دریافت سفارش رو دارند اون کاری هم که ماکتش رو ملاحظه می کنید کاملا فرایند دیزاینش به اتمام رسیده فقط چون لیمیتد ادیشن هست باید توسط مشتری اتمام پیدا کند طراحی ها ولی برای شروع تولید آن ما احتیاج به این داریم که سفارش دریافت کنیم. ما بر حسب سفارش هست که کالا عرضه می کنیم و کل توان تحویل ما در حال حاضر حداکثر 25 خودرو در سال هست ولیکن باید یک سفارشی رو دریافت کنیم که تولید را آغاز کنیم چون در نمونه های اول به شدت پر هزینه است.

در واقع دیدگاه شرکت به چه شکل است؟ در واقع این خودرو هایی که تولید می کنید باید بعد از چند سالی به تعداد انبوه برسد یا چی؟

نه, نه , نه به هیچ عنوان ما قصد تولید انبوه را نداریم. ما شرکتی هستیم که سفارشی ساز هستیم. و هدف اون که بخواهیم یه تولید انبوهی رو مثل ماشین های روز مره که کمپانی های آن ها در ایران حضور دارند مانند ایران خودرو و سایپا و این ها و بخواهیم وارد بازار آن ها بشویم در حال حاضر در دیدگاه این شرکت وجود ندارد.

شرکت و کارخانه ی مارند هر دو واقع در تهران هستند و محل دقیق یکی از کارگاه های ما در فتح هست. و آدرس دفتر را نمیتونم الان در اختیارتون بگذارم.

حمایت دولتی از شما به چه شکل بود؟

ببینید خیلی از ما می پرسند که شما به کدوم ارگان وابسته اید به کدام نهاد وابسته اید. می خواهم بگم که ما هیچ حمایتی از طرف هیچ ارگانی دریافت نکردیم و تمام خودرو هایی که اینجا مشاهده می کنید و طرح سوم خودرومون هم همه اش بت هزینه های شخصی به این جا رسیده و ما به شدت دنبال این هستیم که برای خودرو هامون مشتری پیدا کنیم و اگر کسی مایل به سرمایه گذاری باشد می توانیم وارد مذاکره بشیم, پیشنهاد هایی رو داشتیم. ولی مشتریامون هم می توانند خیلی وثر باشند درپیشرفت شرکت

به نظر شما در مورد هزینه ها می خوام ازتون بپرسم صرفا راجع به پرشین تایفون 3 بعد از اینکه مراحل ساخت آن تمام شد حدودا با چه قیمتی قرار است که به فروش برسد؟ و با نمونه مشابه و با کیفیت مشابه خارجی چه مقدار تفاوت خواهد داشت؟

ببینید خودرویی که مشاهده می کنید ما اون خودرو رو پس از اینکه 5 یا 6 نمونه ی اولیه ازش تولید بشه ما می توانیم قیمت ثابتی را برای اون در نظر بگیریم ولی پیش بینی قیمتی که داریم با توجه به رقبایی که ما در بازار ایران به تازگی پیدا کردیم بدیها قیمت رقابتی با اون رقبا خواهد بود که مزیت داشته باشد برای مشتری ها خرید خودروی ما. البته ما روی ایرانی بودن خودرو و اینکه مشتری های ما روی ایرانی بودن خودرو حساب می کنند هم دل بسته ایم.

پرشین تایفون

سوال آخر اینکه نمایشگاه و بازدید و واکنش مردم به چه شکل بود؟ راضی بودید یا خیر؟

نمایشگاه خداروشکر خیلی خوب بوده, بازدید مردم خیلی خوب بوده. مردم بسیار زیادی آمدند ما بیشتر علاقه داریم مردم بیان مشاهده کنند و ببینند که بعد از 12 سال نمایشگاه برگزار شد و خیلی از مردم میان و از ما می پرسند که این ایرانیه و وقتی ما بهشون جواب میدیم که این صفر تا صد ایرانی خیلی خوشحال می شوند منتها اینکه ما باید بتونیم حداکثر برداشت را از این نمایشگاه بکنیم و مشتری های خودمان را بیابیم.


گزارشگر-میثم مرادی,عکاس-محمدرضا حسنپور


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/25/%d9%be%d8%b1%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment