Saturday, February 25, 2017

گیاه آپارتمانی سانسوریا (Sansevieria)

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/partemani-Sansevieria2.jpg
خیلی از ما علاقه زیادی به نگهداری و رسیدگی به گل و گیاه و همچنین رسیدگی به آن ها داریم . اما با مدرن شدن خانه ها و از بین رفتن حیاط ها دیگر این کار بسیار سخت شد اما همچنان کسانی که علاقه به گیاهان دارند در آپارتمان های خود از گیاهانی خاص استفاده می کنند که به این گیاهان ، گیاهان آپارتمانی گفت می شود .گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارد که امروز در این مقاله به معرفی یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا یعنی گیاه آپارتمانی سانسوریا که در بسیاری از خانه ها دیده می شود می پردازیم .

گیاه آپارتمانی سانسوریا سر منشعش از قاره افریقا می باشد که از خانواده ی گیاهانی مثل سوسنیان یا لیلیاسه می باشد . ویژگی های گیاه زیبای سانسوریا عبارت اند از :

  • برگ های بلند و به شکل سر نیزه

  • برگ های خاردار

  • ارتفاع بلند برگ ها تا یک متر

  • مقاوم در برابر خشک سالی

  • تکثیر از طریق برگ ها و ساقه


گیاه آپارتمانی سانسوریا بسیار مقاوم و سازگار با هر شرایط آب و هوایی است اما تنها مشکلی که دارد این است که به نور خورشید بسیار زیاد احتیاج دارد .

حالا شما با گیاه سانسوریا تقریبا آشنا شدید اما طریقه ی نگهداری آن مانند ما بقی گیاهان مهم است درسته که سانسوریا یک گیاه مقاوم می باشد اما ما نباید آن را به حال خودش رها کنیم نگهداری از سانسوریا شرایطی دراد که در اینجا به آن می پردازیم .

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : نخل خانگی ، محبوب در خانه ها

[/fruitful_dbox]

 

گیاه آپارتمانی سانسوریا شرایط نگهداری از گیاه آپارتمانی سانسوریا عبارت است از :

نور و دما و شیوه ی صحیح آبیاری نکاتی هستند که شما باید به آن ها توجه کنید تا سانسویای شما بیشتر عمر کند و سالم بماند .حالا تک تک شرایط نگهداری سانسوریا را توضیح مختصری برای شما خواننده ی گرامی می دهیم .

سانسوریا به شدت علاقه به نور دارد و نور مناسب باعث افزایش عمر آن می شود اما همانطور که می دانید چون گیاه مقاومی است در سایه هم به ادامه ی حیات می پردازد . و خوب است بدانید که سانسوریا نور مستقیم خورشید را نمی تواند تحمل کند .

اگر می خواهید راجب دمای مناسب برای نگهداری سانسوریا سوال بپرسید باید بگویم که در زمستان ایده آل ترین دما برای رشد این گیاه 15 درجه ی سانتی گراد است و در تابستان هم تا دمای 25 درجه تحمل می کند ولی اگر دمای هوا کمتر ازاین درجه ها باشد گیاه طاقت نمی آورد و یخ می زند .

آبیاری سانسوریا به شدت نیاز به دقت و مراقبت دارد تا به ساقه و ریشه ی گیاه آسیب نرسد . توجه داشته باشید که در فصل زمستان سانسوریا هر سه هفته الی یک ماه نیاز به آبیاری دارد و در تابستان هفته ای یکبار اما توجه داشته باشید ک اگر گیاه را بیش از حد آبیاری کنید ریشه و ساقه های آن پلاسیده می شود و از بین می رود .

اگر شما به دنبال یک گیاه آپارتمانی زیبا و کم توقع هستید گیاه آپارتمانی سانسوریا مناس ترین گزینه است .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/26/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%a7/

No comments:

Post a Comment