Tuesday, February 21, 2017

اندازه گیری دمای پردازنده به چه شکل انجام می شود؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/cpu-degree.jpg
عواملی که باعث گرم شدن و هم چنین پیامد هایی که ممکن است در صورت گرم شدن پردازنده برای شما پیش بیاید بررسی کردیم. حال باید دید چگونه مطلع شویم که پردازنده گرم شده است. چگونه باید دمای پردازنده را اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری دمای پردازنده


برای اندازه گیری دمای پردازنده, دو روش وجود دارد : اولی توسط سنسور نصب شده بر روی مادربرد واقع در زیر پردازنده و دومی توسط سنسور تعبیه شده در داخل پردازنده می باشد. البته سنسور داخل پردازنده در تمام پردازنده ها وجود ندارد و فقط برای برخی از پردازنده ها وجود دارد. به همین علت است که روش اول دارای عمومیت بیشتری نسبت به روش دوم است. زیرا تقریبا تمام سازندگان مادربرد به همراه مادربرد, یک نرم افزار نیز ارائه می کنند که وظیفه ی آن کنترل سلامت مادربرد و پردازنده است. این کنترل از طریق نمایش دما, ولتاژ و سرعت فن های مختلف است. هم چنین در اینترنت نیز می توانید نرم افزار های بسیاری را در این زمینه یعنی کنترل سلامت ماردبرد بیابید که بسیار به کار می آیند.

راه ساده تر برای خواندن دمای پردازنده از طریق بایوس مادربرد است. برای استفاده از چنین قابلیتی, با زدن کلید Del بعد از روشن کردن سیستم, وارد بایوس شوید و دنبال عبارتی نظیر “PC Health Status” یا “Sensors” یا چیزی شبیه این ها باشید چرا که این عبارت در بایوس ها و مادربرد های مختلف, متفاوت است. با وارد شدن به این بخش می توانید اطلاعاتی مربوط به ولتاژ ها سرعت فن ها و دمای پردازنده را ببینید. هم چنین برای این که حداکثر دمای پردازنده کامپیوترتان را متوجه شوید, ابتدا یک بازی سنگین از نظر پردازشی اجرا کنید و پس از مدتی سیستمتان را به صورت دستی ریست کنید و سپس به قسمت بایوس رفته و میزان دمای پردازنده را مشاهده کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/21/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%85%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87/

No comments:

Post a Comment