Tuesday, February 21, 2017

نکات نگهداری باتری لپ تاپ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/lb-laptop-battery.jpg

نکاتی در خصوص نگهداری باتری لپ تاپ در اولین خرید آن


شارژ اول باتری در استفاده از تمام ظرفیت آن اهمیت زیادی دارد. معمولا زمانی که لپ تاپ می خرید, مقداری شارژ اولیه در آن وجود دارد, ضمن اینکه هنگام استفاده از لپ تاپ برای بار اول, باید اجازه دهید تا نصب ویندوز کامل شود. در این شرایط می توانید دستگاه را به آداپتور متصل کنید تا نصب ویندوز به پایان برسد و بعد از آن دستگاه را روشن بگذارید تا تمام شارژ باتری لپ تاپ خالی شود. سپس به مدت 8 ساعت اجازه دهید تا دستگاه به شارژ ادامه دهد.

هم چنین در نوت بوک های قدیمی این مشکل وجود داشت که با وجود اتصال آداپتور به دستگاه از نیروی باتری استفاده می شد اما این مورد در چند سال گذشته دیگر مورد ندارد. به عبارتی زمانی که شارژر را به دستگاه متصل می کنید, باتری شارژ می شود و در عین حال می توانید از نیروی مازاد آن برای کار با دستگاه استفاده کنید. ضمنا پس از اینکه شارژ باتری به پایان رسید, سیستم به طور خودکار سوئیچ برق باتری را قطع و از نیروی آداپتور برای کار با دستگاه استفاده می کند. به همین دلیل باتری مستهلک نمی شود و اگر شما همواره از آداپتور برای کار با دستگاه استفاده می کنید, دیگر نیازی به جدا کردن باتری از لپ تاپ ندارید. توجه داشته باشید, باتری های لیتیومی که در لپ تاپ ها و تلفن های همراه کاربرد دارند, تعداد دفعات محدودی قابل شارژ هستند که این تعداد اگر چه کم نیست, اما می تواند در طول عمر باتری موثر باشد. در واقع بهتر است اگر معمولا به جای آداپتور از باتری استفاده می کنید, تا زمانی که دارای شارژ است از آن استفاده کنید و وقتی توان آن به کم تر از 10 درصد رسید, آن را مجددا شارژ کنید. این کار باعث کاهش تعداد دفعات شارژ می شود. نکته ی دیگر در مورد باتری ها این است که به طور معمول, سالانه بین 5 تا 20 درصد از توان باتری کاسته می شود و بنا براین در سال دوم و سوم, باتری نیروی اولیه را نخواهد داشت. هر چند که با اصلاحات انجام شده در این وسایل, این میزان کم تر شده است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/21/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/

No comments:

Post a Comment