Monday, February 27, 2017

بازار گل محلاتی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/bazar-gol-mahalati.jpg
بازار گل محلاتی را بی شک می توان بزرگترین و معروف ترین بازار گل تهران پس از بازار گل و گیاه امام رضا دانست. بازار گل محلاتی واقع در جنوب شرق تهران روزان 6 میلیون شاخه گل را از باغ های شمال کشور, چالوس , محلات و هم چنین باغ های تهران و اطراف تهران برای پخش در سراسر کشور عرضه می کند. عمده تفاوت این بازار با بازار گل امام رضا این است که در بازار گل محلاتی علاوه بر عرضه ی عمده ی گل برای گل فروشی های بزرگ در سراسر تهران و نیز حومه , اقلام موجود در این بازار به صورت جزئی و شاخه ای و تکی نیز به فروش می رسد. گفتنی است که به شاید به همین جهت باشد که این بازار کمی بیشتر شناخته شده باشد.

بازار گل محلاتی نیز از ساعات ابتدایی روز قبل از طلوع خورشید حتی شروع به کار می کند و تا 12 ظهر ادامه ی فعالیت می دهد. اما در همان ساعات ابتدایی گل های مرغوب تر و بهتر به فروش می رسد. پس گفتنی است برای حصول بار بهتر , باید سحرخیز باشید.

این بازار علاوه بر انواع گل های شاخه ای و دسته ای , انواع نهال درختان میوه , انواع بذر های سبزیجات و گلها و غیره , گیاهان زینتی و آپارتمانی, درختچه ها و بنسای های را نیز ارائه می دهد علاوه بر این ها لوازم تزئینی و هم چنین لوازم باغبانی و کود های مورد استفاده جهت باغبانی نیز در غرفه های این بازار مشاهده می شود. در قسمت های پشتی سوله ها نیز غرفه هایی مشاهده می شود که به فروش انواع کاکتوس های جدید و مدرن می پردازند که البته در قسمت های دیگر هم دیده می شود. نکته ی جالب دیگر در خصوص اقلام فروش این بازار, فروش گیاهان مصنوعی است که به نوع خود قابل توجه است.

بازار گل محلاتی در بزرگراه محلاتی, خیابان نبرد جنوبی, خیابان زمزم, پایین تر از دادگاه خانواده واقع شده است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/27/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%af%d9%84-%d9%85%d8%ad%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c/

No comments:

Post a Comment