Saturday, February 25, 2017

طرز نگهداری صحیح کاکتوس ها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/negahdari-cactoos2.jpg
نکات و اطلاعاتی کامل درباره نگهداری صحیح کاکتوس ها


در بخش نگهداری صحیح کاکتوس ها رعایت نکاتی حائز اهمیت است که برای کسانی که در خانه یا محل کار خود از کاکتوس استفاده می کنند باید حتما با این نکات آشنایی کامل داشته باشند تا طول عمر گیاهشان افزایش یابد و بر اثر ندانستن نکات اساسی باعث آسیب رساندن جدی به کاکتوس شوند .

کاکتوس ها بر خلاف ظاهر تقریبا خشنی که دارند فوق العاده گیاهان حساسی هستند و نگهداری صحیح کاکتوس ها امری است اساسی که به طول عمر گیاه شما می افزاید  کاکتوس ها گیاهانی هستند که بسیار زیاد گرما را دوست دارند به همین دلیل یکی از روش های صحیح نگهداری کاکتوس ها ، گذاشتن گلدان آن در پشت پنجره و جایی که نور گیر باشد .

این نکته را فراموش نکنید که جز تعداد اندکی از انواع کاکتوس ها ، بقیه کاکتوس ها از تابش مستقیم نور خورشید بدشان می آید .پس یکی از اصول اولیه نگهداری صحیح کاکتوس ها این تکته است که شما با نوع کاکتوس خود آشنایی کامل داشته باشید و در مورد آن اطلاعات کلی ای داشته باشید .

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :روش صحیح آبیاری کاکتوس ها

[/fruitful_dbox]

 

نگهداری صحیح کاکتوس هانکته ی دیگری که در روش های نگهداری صحیح کاکتوس ها باید به آن دقت کنید رسیدگی به ریشه های کاکتوس ها می باشد اگر متوجه شدید که ریشه ی کاکتوس شما خشک و یا پلاسیده شده است از هرس کردن آن نترسید و ریشه های خراب را از آن جدا کنید و دوباره گیاه را در خاک مرغوب قرار دهید و تا یک هفته به هیچ عنوان به آن آب ندهید تا ریشه های جدید کاکتوس به خوبی رشد کند .

خاک گیاه کاکتوس باید به گونه ای باشد که منافذ آن تقریبا باز باشد تا آب به خوبی از لا به لای آن عبور کند و زود خشک شود تا گیاه بتواند تنفس کند .

حتما رروی خاک لدان کاکتوس از سنگریزه استفاده کنید تا منافذ خاک باز باشد وآب از لا به لا ی آن ها به راحتی عبور کن تا گیاه آسیب نبیند .

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/25/%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3/

No comments:

Post a Comment