Sunday, February 19, 2017

لپ تاپ دست دوم آری یا خیر؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/used-laptop.jpg

لپ تاپ دست دوم بخریم؟


این روز ها با توجه به رشد قیمت ها و کاهش موجودی در بازار, تقاضا برای کالا های کار کرده در بازار کامپیوتر افزایش یافته استو بسیاری از افرادی که قصد خرید یک دستگاه ارزان قیمت را دارند و آن را نمی یابند, به ناچار به سمت نمونه های کار کرده و خرید لپ تاپ دست دوم می روند.

به گزارش حجره نما و به گفته فعالان بازار, اما خرید یک دستگاه کارکرده آن هم لپ تاپ, نوعی خطر کردن است و بهتر است از این کار خودداری کرد. چرا که خریداران دستگاه های کارکرده, اکثرا افرادی هستند که اطلاعات فنی بالایی از دستگاه نداشته و از طرفی نمی توانند نسبت به ایراد های واقعی دستگاه اطمینان خاطر داشته باشند. به همین دلیل ممکن است که فرضا یک دستگاهی را که ایراد مهمی در بخش پردازنده یا مادربرد دارد, ولی ظاهری تمیز و سالم دارد, با توصیه ی فروشنده خریداری کنند و بعد دچار دردسر شوند.

روانگرد, یکی از فروشندگان لپ تاپ در بازار می گوید: به هیچ وججه نخرید یک دستگاه کارکرده را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

فسنقری یکی دیگر از غرفه داران می گوید که عمر متوسط یک لپ تاپ 4 سال است و اکثر لپ تاپ های کارکرده, عمری بیش از 4 سال دارند و به همین دلیل اکثرا اوراق می شوند و از قطعات آن ها برای تعمیر سایر لپ تاپ ها استفاده می شود. از طرف دیگر بحث گارانتی مطرح است. چرا که این دستگاه ها گارانتی ندارند که این نیز به نوبه ی خود برای خریدار ممکن است مشکل ساز باشد. به گفته ی این فعالان در این زمینه شده است که لپ تاپی دچار ایرادات جدی در خصوص پردازنده بوده و با تکنیک هایی و به طور موقتی درست شده است اما بعد گذشت اندکی دوباره پردازنده ی خود را از دست داده است و نیازمند تعویض شده است. به همین دلیل باید بدانید برای خرید دستگاه دست دوم و کارکرده باید دقت کافی نمود و دانست که خرید لپ تاپ دست دوم خالی از دردسر نیست.

مهدی درجزی یکی دیگر از فعالان بازار می گوید : از آن جا نظارت چندانی بر کسب و کار صنف تعمیر کار نمی شود, آن ها هر آن چه را بخواهند انجام می دهند و نهایتا می گویند ما اعلام کرده بودیم که دستگاه به فرض فاقد گارانتی است. وی افزود که گارانتی نداشتن راه فرار این دسته از فروشندگان و تعمیرکاران است.

گاهی نیز پیش می آید که فروشندگان و بیشتر تعمیرکاران خود لپ تاپ های دست دوم را می گیرند و دستی به سر و روی آن می کشند و نهایتا به قیمتی بالاتر به فروش می رسانند. گاه نیز اصلا این کار را به اسم کالای آکبند انجام می دهند.

این در حالی است که تعمیرکاران می گویند که ما تمایلی به فروش لپ تاپ نداریم بلکه ترجیح بیشتر بر این است که از قطعات لپ تاپ دست دوم برای تعمیر سایر لپ تاپ ها استفاده شود یا نه اصلا خود قطعات به فروش برسد تا خود لپ تاپ.

به هر حال فعالان در بازار و تعمیرکاران و افراد مشغول در این صنف علت بروز اینگونه مشکلات را عدم نظارت بر بازار می دانند هم چنین می توان اشاره ای داشت به رشد قیمت ها در چند ماه اخیر که این افزایش قیمت باعث تغییرات زیادی در بازار شده است که یکی از این تغییرات, افزایش توجه به سمت نمونه های کارکرده است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/19/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a2%d8%b1%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%ae%db%8c%d8%b1%d8%9f/

No comments:

Post a Comment