Sunday, February 26, 2017

جذابیت نگهداري و کاشت بن سای ها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/jazabiyat-kasht-bonsay2.jpg
کاشت بن سای ها قدمتی دیرینه دارد که بعضی ها سرچشمه کاشت بن سای را  از چین و بعضی افراد ازژاپن می دانند که مفصل در مقاله های بعدی در این رابطه صحبت می کنیم. اما به مساله ی اصلی یعنی کاشت بن سای ها بپردازیم در بن سای گیاهان و درختان تنومند را به طوری آماده می کنند که داخل یک ظرف و یا گلدان کوچک قرار گیرد در حقیقت یک تعادلی بین شاخه ها و تنه و همچنین ریشه ها در ابعاد کوچک ایجاد می کنند . ساخت بن سای ها  در حقیقت ادغام زیبای هنر و باغبانی می باشد .

برای کاشت بن سای و پرورش دادن آن به اصطلاح باید گیاه را پالایش کرد حالا شاید برایتان این سوال پیش آید که منظور از پالایش گیاه چیست ؟ پالایش گیاه یعنی غیر از اجزای اصلی تشکیل دهنده ی گیاه مابقیه اجزا را جدا کنیم و گیاه را در ظرف کوچک قرار دهیم . یکی از پایه هایی که ژاپنی ها بن سای را بر اساس آن پرورش  داده و می دهند ، نظم و حالت مثلثی گیاه است که پرورش گیاهی با این شکل نوعی نماد ژاپن محسوب می شود .

کاشت و تولید بن سای جذابیت های خاص خودش را دارد که یکی از این جذابیت ها این است که شما یک درخت تنومند و بزرگ را در ابعاد کوچک و گلدانی می توانید به راحتی در دست بگیرید و مشاهده کنید .با استفاده از این راهکار دیگر شما هرنع گیاهی را که می پسندید می توانید به راحتی در ابعاد کوچک در داخل خانه و آپارتمان خود مانند یک گیاه آپارتمانی داشته باشید .

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :روش خرید و نگهداری صحیح بن سای

[/fruitful_dbox]

 

نگهداری و کاشت بن سای هااما یکی از عواملی که بعد از کاشت بن سای بسیار زیاد اهمیت دارد انتخاب جای مناسب برای بن سای می باشد که اگر شما جای مناسبی برای آن در نظر نگرفته باشید و جای بن سای بد باشد زیاد عمر نمی کند . عوامل کلی ای که بر عمر گیاه تاثیر مستقیم دارند عبارت اند از :

  • نور

  • سایه

  • آب

  • دما

  • رطوبت


که همه ی این عوامل موثر با توجه به میزان تحمل گیاه حساب می شود . اگر شما به دنبال گیاهی هستید که در خانه ی خود بگذارید و زیبایی و جذابیت خاص داشته باشد و همچنین هر بار که به آن نگاه می کنید انرژی مثبت در یافت کنید پیشنهاد می کنم حتما در منزلتان یک بن سای محیا کنید .

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/26/%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%a7/

No comments:

Post a Comment