Sunday, February 26, 2017

روش خرید و نگهداری صحیح بن سای

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/kharid-va-negahdari-bonsay2-Copy.jpg
واژه ی بن سای یک واژه ی چینی میباشد که از دو بخش تشکیل شده است و معنی فارسی آن می شود درختچه یا گیاه داخل ظرف جهت استفاده از گیاه در خانه . این روز ها بسیار از مردم بادیدن بن سای ها به شدت مجذوب زیبایی آن ها می شوند و تصمیم به خرید آن ها و استفاده از آن ها در خانه ها میشوند . اما خرید و نگهداری صحیح بن سای ها به همین سادگی نیست و شما باید قبل از خرید نکاتی را بدانید و با اطلاعات کامل به سراغ خریدن و نگهداری بن سای ها بروید .

اگر می خواید یک گیاه بن سای سالم و با طراوت خریداری کنید حتما در فصل بهار به سراغ خرید ان بروید که گیاه طراوت و شادابی دارد و کاملا مشخص است دقت کنید تا طریقه ی نگهداری صحیح بن سای را فروشنده با دقت و کامل برایتان توضیح دهد تا در نگهداری از آن به مشکل نخورید . نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید نور مناسب برای گیاه بن سای است که چه در فضای بسته و چه در فضای باز باید به یک اندازه باشد و متغیر نباشد .

در هنگام خرید بن سای ابتدا ساقه ی گیاه را با دست به آرامی فشار دهید اگر ساقه نرم بود یعنی گیاه سالم است و آب رسانی در آن به خوبی انجام می گیرد اما اگر ساقه سفت و محکم و مایل به خشکی بود مطمین باشید که آب رسانی به خوبی انجام نمی شود و ریشه های گیاه در حال خراب شدن و خشک شدن است و از خرید آن به شدت پرهیز کنید .

یکی دیگر از نکاتی که نشان دهنده ی گیاه سالم است و شما در هنگام خرید باید به آن دقت کنید این است که برگ ها و رگه های گیاه تقریبا به یک اندازه و یک شکل باشد . دقت کنید که برگ ها و همچنین انتهای ساقه ها دچار آفت زدگی نشده باشد .

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :بنسای , طبیعت را به خانه ات بیاور

[/fruitful_dbox]

 

نگهداری صحیح بن سای هاگیاه بن سای بسیار حساس است پس هنگام خرید آن را به خوبی با پلاستیک و روزنامه بپوشانید تا به علت تغییر ناگهانی دمای محیط آن گیاه از بین نرود در ضمن از نور مستقیم خورشید نیز ان را دور نگه دارید و برای اینکه بن سای تغییر ناگهانی را در فضای خانه نسبت به گلخانه حس نکند به عنوان یکی از روش های نگهداری صحیح بن سای  برای آبیاری آن یک ظرف آب رابه مدت بیست و چهار ساعت در جایی بگذارید تا املاح آن به خوبی ته نشین شود و در طول روز آن آب را بر روی برگ های آن با آبپاش اسپری کنید .

امکان دارد وقتی شما بن سای را به خانه می آورید در روز های اول شاهد زرد شدن برخی از برگ های آن شوید اما اصلا نگران نباشید زیرا بروز همچین حالتی نشان دهنده ی این است که گیاه دارد با فضای جدید آشنا می شود و تا چند روز از کود دادن به ان پرهیز کنید .

یکی دیگ تز نکات در نگهداری صحیح بن سای این است که باید توجه داشته باشيد كه برخي از اين گياهان فضاي باز به غرقابي حساس هستند و در روزهاي باراني بايد محل آن را تغيير داده و به محيطي خنك و پناهگاه برده شوند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/26/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%a8%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c/

No comments:

Post a Comment