Friday, February 24, 2017

SPORTAGE پاشنه آشیل کیا موتور

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/kia-namayeshgah.jpg
گفتگویی با جناب آقای والی نژاد سرگروه فروش کیا موتور

آقای والی نژاد دید کلیتون نسبت به نمایشگاه خودرو تهران , کیفیت برگزاری و حضور برند های مختلف و رقبا در مجموع چیست برای خوانندگان ما توضیح بفرمایید.

برند ها که همه شرکت کردند, رقبای ما , عرضم به حضورتون که با تمام قوا و محصولات حالا قابل فروش و حتی غیر قابل فروش در ایران حاضر شدند تا یک جورایی قدرت نمایی بکنند. کیفیت نمایشگاه خوب به تبع با توجه به انتظاراتی که داشتیم در حد خیلی مطلوبی انجام نمی شود ولی بازدید مردم این قضیه رو پوشانده و جبران کرده. بازدید مردم خیلی خوب بوده و فکر می کنم یک مقداری فرهنگ خودرو سوار شدن در ایران تغییر کرده در سال های اخیر و رو به بهبودی دارد.

به نظر شما این نمایشگاه چقدر کمک می کند به سوار شدن به خودروی بهتر, تعدیل قیمت و رقابت خودرو سازان و وارد کنندگان برای ارائه ی محصولات با کیفیت؟

خیلی تاثیری ندارد, ببینید نمایشگاه هایی که به این سبک و سیاق برگزار می شود بیشتر برای قدرت نمایی برند هاست. برای این که خودشون را معرفی کنند. یک جورایی بیشتر شو آف هست تا فروش چون عملا اگر شما دقت بفرمایید تمام برند ها دارند نمایش می دهند ماشین هاشون و قدرتشون را در بازار خودرو را تا اینکه بخواهند محصول بفروشند.

محصولات ویژه ای که شما در این نمایشگاه به نمایش گذاشتید و تمرکز بیشتری روی آن ها دارید را توضیحی برای خوانندگان ما بفرمایید.

خوب ببینید ما کالای استراتژیکمون و یک جورایی پاشنه آشیل کیا موتور در ایران SPORTAGE هست که خوب ما در روز دوم نمایشگاه هم ازش رونمایی داشتیم در نمایشگاه برای مدل QL و در آینده ی خیلی نزدیک انشاالله همانطور که رونمایی شد OPTIMA HYBRID را خواهیم آورد. با توجه به این که قرار هست بازار هیبرید گسترش پیدا کند بیشتر از این و عرض کنم خدمتتون که OPTIMA هم خوب با توجه به سهم عمده ای که در بازار ایران دارد , محصول خوب ماست.

کیا موتور کیا موتور

سوالی مطرح کردیم در این باره که محصولات هیبریدی در ایران آیا با مشکل تامین سوخت مواجه نیستند؟ که اینطور گفتند : ببینید هیبرید خوب الان اگر شما دقت بفرمایید بقیه رقبای ما هم فعالیت می کنند تویوتای پریوس هست . رنو یک فعالیت خیلی عمده ای را دارد انجام می دهد ولی خوب هنوز در واقع در بحث فروش وارد نشده. اما تمام موتور هایی که در واقع در ایران عرضه می شود هیبرید و بنزینی با هم است. شما خودروی تمام الکتریکی هنوز در ایران به فروش نمی رسد. یعنی شما استارت اولیه را خودروی هیبریدی , موتور هیبریدی ساپورت می کند و پیشرانه ی دوم که بنزینی هست جایگزین می شود.

کیا موتور

نحوه ی فروش در نمایشگاه به چه شکل است؟ شرایط ویژه یا تسهیلاتی در نظر گرفتید؟

نه. ولی فروش داریم و عمده هدفمون بر روی پیش فروش SPORTAGE با قیمت 236 میلیون است با شرایطی که براش گذاشتیم با توجه به تحویل 90 روزه ی اون پیش بینی خوبی از سهم بازار داریم ولی شرایط فروش نمایشگاهی خاصی روی آن نداریم. پیش بینی فروش خوبی رو می کنیم منتها با نزدیک شدن به پایان سال خیلی نمی خواهیم مانور بدیم که تاخیر در تحویل محصول داشته باشیم. چرا که ما رضایت مشتری در وهله ی اول کارمون است خیلی نمی خواهیم فرا تر از آن کاری را انجام بدیم که نارضایتی به دنبال داشته باشه.

استقبال از غرفه تون به چه شکل بوده؟ انتظار داشتید؟ راضی بودید یا خیر؟

خیلی عالی بوده. ما تو روز رونماییمون بین تمام غرفه ها مشهود بود که ما در روز رونماییمون بسیار عالی عمل کردیم و استفبال هم با توجه به سابقه ی خوش کیا موتور و با توجه به تغییرات عمده ای که در بحث طراحی انجام شده. از سال 2013 به بعد. این برند محبوب هست و استقبال خوبی هم از آن می شود.

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :بررسی فنی FORD F-150 RAPTOR هیولای آفرود [/fruitful_dbox]

 

در خصوص شرکت های مرتبط و همکاری های کیا موتور بفرمایید و هم چنین نمایندگی های کیا موتور در کشور بفرمایید.

ببینید الان خوب اطلس خودرو نماینده اصلی و انحصاری کیا موتور هست که الان اینجا هم فعالیت می کند و شرکت دیگری به صورت رسمی نمایندگی کیا رو نداره و نمی تواند فعالیت کند. ضمن اینکه ما با بزرگترین شبکه ی عاملیت های مجاز در ایران پنج سال پیاپی رتبه ی یک خدمات پس از فروش رو هم داشتیم.

ما الان 41 عاملیت مجاز در سراسر ایران داریم که فکر نمی کنم هیچ کدوم از رقبای ما یک همچین شبکه ی گسترده ای را در بحث خدمات پس از فروش داشته باشند.

سوال آخر اینکه این فضای به وجود آمده را چطور می بینید؟

ببینید خوبه. 11 سال بود که در تهران یک همچین اتفاقی نمی افتاد. خیلی به موقع بود با توجه به رقابتی که در بازار خودرو بخ وجود آمده به جهت واردات خودرو های لوکس و رقابت تنگاتنگی که در زمینه های مختلف وجود دارد به نظر من زمان اون رسیده بود که یک همچین اتفاقی بیفتد برای بازار خودرو که خوشبختانه همانطور هم که می بینید استقبال خیلی خوبی هم شده و فکر می کنم اکثر غرفه داران هم راضی باشند از این عرصه ی به وجود آمده.


گزارشگر-میثم مرادی,عکاس-محمدرضا حسنپور


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/24/sportage-%d9%be%d8%a7%d8%b4%d9%86%d9%87-%d8%a2%d8%b4%db%8c%d9%84-%da%a9%db%8c%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1/

No comments:

Post a Comment