Saturday, February 18, 2017

معرفی کوتاهی از سخت افزار های شبکه

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/Network-hardware.jpg

سخت افزار های شبکه (سخت افزار های عمومی یک شبکه)


انتخاب سخت افزار های شبکه به انتخاب پروتکل و استاندارد آن بستگی دارد و در واقع رابطه ی مستقیمی بین انتخاب نوع پروتکل و استاندارد با سخت افزار های مورد نیاز وجود دارد. با توجه به عمومیت استاندارد اترنت, در این قسمت بحث بر روی سخت افزار مورد نیاز برای پیاده سازی آن خواهد بود.

کارت شبکه

برای اتصال کامپیوتر ها به یک دیگر در یک شبکه به یک کارت قابل نصب در اسلاتهای توسعه نیاز داریم. به این کارت اینترفیس شبکه ( Network Interface Cards :NIC ) گفته می شود. در انتخاب کارت شبکه باید به نکاتی از قبیل سرعت , نوع باس یا اسلات, کانکتور یا پورت های خروجی کارت شبکه باید دقت کرد که متعاقبا در مقالات بعدی هریک را تفسیر خواهیم کرد.

سخت افزار های شبکه

کابل های شبکه

اگر چه نوع کارت شبکه, سرعت در شبکه را مشخص می کند ولی طرف دیگر مسئله کابل مورد استفاده است. زیرا اگر کارت با سرعت بالا ( مثلا 100 Mbps ) ولی کابل با سرعت پایین ( RG-58 ) انتخاب شده باشد, آن گاه شبکه با سرعت پایین کار خواهد کرد. امروزه دو نوع کابل به طور معمول در بازار استفاده می شوند که عبارتند از : کابل کواکسیال نازک و ضخیم اترنت و جفت سیم های تابیده شده به هم که این بخش را نیز به طور جداگانه شرح خواهیم داد.

سخت افزار های شبکه

هاب و سوییچ

هاب و سوییچ دستگاه مرکزی است که کار سوییچ یا اتصال ایستگاه ها به یکدیگر را بر عهده دارد. هر هاب دارای تعدادی پورت برای اتصال ایستگاهها به هم می باشد. از پارامتر های مهم انتخاب یک هاب می توان به سرعت, تعداد پورت و ویژگی half یا full داپلکس اشاره نمود.

سخت افزار های شبکه

تکرار کننده

حداکثر طول شبکه در شبکه هایی که کابل بندی آنها بر اساس کابل کواکسیال نازک است در شرایط عادی 185 متر می باشد. برای افزایش طول فوق می توان از دستگاهی به نام تکرار کننده – Repeater – استفاده کرد. حداکثر 4 تکرار کننده در یک شبکه قابل استفاده است. ایت دستگاه دارای یک BNC ورودی برای اتصال کابل شبکه به عنوان ورودی و یک BNC خروجی برای ادامه ی شبکه و یک ورودی برق می باشد. در واقع دستگاه تکرار کننده مانند یک تقویت کننده عمل کرده و سیگنال های ضعیف شده ی ورودی را از BNC دریافت و بعد از تقویت در BNC خروجی در اختیار شبکه قرار می دهد.

سخت افزار های شبکه
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/18/%d8%b3%d8%ae%d8%aa-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87/

No comments:

Post a Comment