Friday, February 24, 2017

روش صحیح آبیاری کاکتوس ها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/cactoos.jpg
آبیاری کاکتوس ها

خیلی از ما ها یک تصور غلط از کاکتوس ها داریم و آن این است که کاکتوس ها نیاز به آب ندارند اما باید بدانیم که دقیقا بالعکس تصورات ما کاکتوس ها مانند ما بقی گیاهان نیز نیاز به آبیاری دارند .باید یدانید که آبیاری کاکتوس ها شرایطی دارد که رعایت آن ها برای افزایش طول عمر کاکتوس و سلامت آن بسیار لازم است .در این مقاله به توضیح روش صحیح آبیاری کاکتوس ها پرداخته ایم.

طول زندگی کاکتوس ها به دو قسمت اساسی تقسیم می شود بخش فصل رشد کاکتوس و فصل استراحت کاکتوس .

در زمانی که فصل رشد کاکتوس می باشد باید توجه ویژه ای به این گیاه کرد و بیشتر از زمان های دیگر آبیاری شود تا به خوبی رشد و پرورش یابد که شما باید با توجه به خاک کاکتوس و همچنین شرایط آب و هوایی که کاکتوس در آن زندگی می کند این آبیاری و رسیدگی را کنترل و هماهنگ کنید .

وقتی دارید به آبیاری کاکتوس ها می پردازید سعی کنید که تمام سطح خاک گلدان آن خیس نشود و زمان بعدی آبیاری کاکتوس شما باید زمانی باشد که خاک آن کاملا خشک شده باشد و نیاز به آب داشته باشد .

در زمان فصل استراحت کاکتوس ها نیاز به آبیاری زیاد ندارند و تنها هر چند هفته یک بار آبیاری کاکتوس نیاز آن را بر طرف می کند .

آبیاری کاکتوس ها نکته ی دیگری که در مورد آبیاری کاکتوس ها باید بدانید این است که آبیاری این گیاه تاثیر مستقیم به فضای گلدانی که گیاه در آن قرار دارد ، دارد .توجه داشته باشید که کاکتوس هایی که در گلدان های کوچک هستند بیشتر از مابقی کاکتوس ها نیاز به آبیاری داردند کاکتوس های داخل گلدان های کوچک هر پنج الی شش روز یکبار نیاز به آبیاری دارند .

نیاز کاکتوس ها به آب به نوع جنس گلدان های آن ها نیز وابسته است اگر کاکتوس را در گلدان پلاستیکی و یا سنگی نگه می دارید ، این کاکتوس ها نسبت به کاکتوس هایی که در گلدان سفالی نگهداری می شوند نیاز کمتری به آبیاری دارند زیرا آب از گلدان پلاستیکی و سنگی نفوذ نمی کند و هدر نمی رود .

از پاشیدن آب بر روی کاکتوس خودداری کنید و فقط آب را از طریق خاک به کاکتوس برسانید .

آبیاری کاکتوس ها در زمان استراحت آن ها به شدت برای این گیاه خطر ناک است زیرا وقتی گیاه خواب است ریشه های آن آمادگی کامل برای فاسد شدن و شما با دادن آب اضافه به آن به از بین رفتن کاکتوس سرع می بخشید .

نکته آخر و بسیار مهم همین موضوع است که چندین بار به آن اشاره کردیم و آن این است که در فصل استراحت کاکتوس هر دو هفته یک بار به آن آب دهید تا گیاه نپوسد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/25/%d8%a2%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%87%d8%a7/

No comments:

Post a Comment