Wednesday, February 22, 2017

گفتگویی با مدیر بازاریابی افرا موتور

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/afra-namayeshgah-1.jpg
در گفتگو با مدیر فروش غرفه ی هلدینگ افرا ( افرا موتور ) :

در خصوص محل برگزاری نمایشگاه و شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه و نتایج کلی نمایشگاه را به چه شکل دیدید؟

سلام عرض می کنم خدمت شما, اولا خیلی لطف کردین که تسریف آوردین از غرفه ی ما دیدن می کنید باعث خرسندی که نمایشگاه بین المللی خودرو درخور پایتخت ایران در حال برگزاری است و حضور برند های مختلف باعث دلگرمی مردم است. کیفیت نمایشگاه در حد یک نمایشگاه بین المللی بسیار قابل قبول بوده به خصوص بعد از یازده سالی که به هر حال جاش خیلی خالی بود. حضور برند های مختلف خیلی پر رنگ بوده و ما هم به نوبه ی خودمون تونستیم که طی همین چند روز فروش خوبی را داشته باشیم.

شما, شرکت محترم افرا چه شرکت هایی رو تحت هلدینگ دارید؟

ما هلدینگ گروه افرا هستیم که زیر مجموعه ی آن افرا موتور هست نمایندگی ولوو,ایلیا موتور نمایندگی لوتوس و سیستم ایر که مربوط به خودرو نمی شود و واردات جهت تهویه هوا انجام می شود و نهایتا نمایندگی موتول که روغن موتور زبان زد خاص و عام با بالای صد سال سابقه.

افرا موتور

محصولات ارائه شده برای عموم و یا برای شرکت های خاص را برای خوانندگان ما معرفی بفرمایید.

گروه افرا موتور در حال حاضر با خودرو xc90 در بازار فعالیت می کند که پارسال پرفروش ترین خودروی شاسی در این ابعاد بوده است, خودروی لوتوس هم که در واقع زیر مجموعه ی ایلیا موتور هست با دو خودروی  لوتوس Elise s و لوتوس Elise 220 Cup وارد بازار شده و اخیرا مجوز پلاک ملی دریافت کرده و تا کنون 10 دستگاه از 30 دستگاهی که وارد کشور شده به فروش رفته است. که چند دستگاه همین چند روز اخیر در نمایشگاه به فروش رسیده.

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی FORD F-150 RAPTOR هیولای آفرود [/fruitful_dbox]

 

خودرو هایی که به معرض نمایش گذاشتید توضیحاتی کلی در مورد مشخصات اتومبیل در اختیار ما قرار دهید.

خودرو ی xc90 با ابعادی خاص تر هستش و البته 7 صندلی است در این ابعاد خودروی 2017 الان وارد کشور نمی شود. خودروی لوتوس هم یک خودروی دست ساز مجهز به سوپر شارژر صفر تا 60 مایلش هم 4.2 ثانیه که به نوبه ی خودش سرعت خوبیه و جای خالیش در بازار احساس می شده که ما هم به همین بنا آن را وارد کردیم.

افرا موتور

پس بیشتر شما خودرو های لوکس و خاص رو در زمینه ی کاریتون دارید؟

لوکس کمتر می شه اسمش رو گذاشت, بهتره گفت خودروی مورد نیاز جامعه. خودروی لوکس خیلی آن چیزی نیست که ما خیلی روش تمرکز داشته باشیم.



این خودرو ها از لحاظ زیست محیطی کاری روشون صورت گرفته یا نه؟ چرا که بحث روز کشور, بحث آلودگی هوا می باشد.

بسیار سوال خوبیو مطرح کردید, خودروی ولوو رو اگر برچسب خروجی آلاینده های اون رو نگاه کنید با اینکه خودرو 2 تن و 40 کیلوگرم وزن دارد و 318 اسب بخاره است دارای ریت A هستش. یعنی از لحاظ آلایندگی کمترین آلایندگی رو دارد. طبیعتا XC90 جای خالیش در این بازار خودرو به شدت احساس خواهد شد ولی متاسفانه با استراتژی های در پیش گرفته ی وزارت صنعت و معدن امکان واردات این خودرو کم تر خواهد بود.

نحوه ی فروش و واگذاری و خدمات پس از فروش و در واقع تامین قطعات این خودرو ها به چه شکل هست؟

خودروی لوتوس با 3 سال گارانتی کیلومتر نامحدود و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می شود و خودرو های ولوو هم پنج سالی هست که در حال فعالیت در آن زمینه هستیم اگر هم کم و کاستی بوده به علت نوپا بودن کمپانی بوده ولی الان تمام قطعات موجود است و ما موظفیم که تا 10 سال بعد از خرید مشتری خدمات پس از فروش را ارائه بدیم.

افرا موتور

فقط تهران نمایندگی دارید یا در شهر های بزرگ مثل مشهد, اصفهان, تبریز و ... نمایندگی دارید؟

با توجه به این که فعالیت افرا موتور پنج سالی هست که شکل گرفته توی اکثر شهر های بزرگ مشغول به فعالیت هستیم و خدمات پس از فروش ارائه میدیم اما لوتوس چون نوپا هستش از چهار پنج ماه آینده برای سال جدید شمسی فعالیتمون رو در شهرستان ها هم راه اندازیم خواهیم کرد.

و اما سوال آخر اینکه به نظر شما این گونه شو ها و نمایشگاه ها که کمکی به صنعت خودروی کشور می تواند بکند و در کل چه پیشنهاد هایی دارید که علاوه بر پیشرفت شرکت خودتون کلا بازار خودروهای کشور دستخوش پیشرفت شوند؟

هر آن چه که به نظر ما باعث اطلاع رسانی بهتر به مشتری بشود باعث می شود که مشتری قدرت انتخاب بیشتری داشته باشد به خاطر آگاهی بالاتر, طبیعتا این نمایشگاه یکی از آن نمایشگاه هایی است که باعث ارتقا سطح آگاهی مردم می شود و مجددا این که ما خرسندیم از برگزاری چنین نمایشگاهی.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/22/%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1/

No comments:

Post a Comment