Sunday, February 19, 2017

نرم افزار های قفل شکسته نخرید!

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/cracked-software.jpg

دردسر های نرم افزار های قفل شکسته


بسیاری از کاربران کامپیوتر در ایران تصور می کنند, این که بازار ایران مملو از نرم افزار های قفل شکسته است, در واقع موهبتی است که دیگر کشور ها از آن بی بهره اند, اما اگر هزینه هایی را که همین نرم افزار های قفل شکسته به کاربران ایرانی وارد می کنند, دقیق محاسبه شوند, در مواقعی بیشتر از هزینه ی خرید نرم افزار های اصل است.

در حقیقت اگر چه فعالان بازار می گویند ایرادات نرم افزاری بیش از عیب و ایراد های سخت افزاری باعث بروز دردسر برای کاربران لپ تاپ می شود, اما اکثرا رفع این ایراد ها, هزینه های کمتری دارد تا مشکلات سخت افزاری و در مقابل گاه زمان بیشتری برای رفع عیوب نرم فزاری باید صرف و یا حتی تلف شود.

به گفته ی جلیلوند, مدیر فنی یکی از شرکت های ارائه دهنده ی خدمات, یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما به عنوان مرکز ارائه خدمات پس از فروش محصولات اپل با آن مواجهیم, این است که کاربران لپ تاپ های اپل, بر روی این لپ تاپ ها سیستم عامل ویندوز نصب می کنند که این موضوع باعث بروز مشکلات متعددی می شود.

به گفته ی وی, نصب سیستم عامل ویندوز بر روی لپ تاپ های اپل, باعث آسیب جدی به سخت افزار لپ تاپ می شود که یکی از شایع ترین آن ها, آسیب مادربرد و از کار افتادن فن لپ تاپ است. وی افزود : حتی گاه ممکن است که به دلیل عدم توانایی دستگاه در کنترل دور فن, مادربرد به کلی بسوزد.

وی می افزاید که رفع این ایراد ها بستگی به میزان صدمه وارده به دستگاه دارد و اگر دستگاه قابل تعمیر باشد, هزینه تعمیر در حدود 50 تا 400 هزار تومان است. ولی اگر نیاز به تعویض ماردبرد و ... باشد, بسته به مدل دستگاه گاه باید بیش از یک میلیون تومان هزینه کرد.

هم چنین نصب ویندوز قفل شکسته یا نصب نادرست ویندوز, باعث آسیب دیدن درایور های دستگاه می شود که با توجه به افزایش استفاده از ویندوز های قفل شکسته, ما شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم. در حقیقت نصب ویندوز بر روی یک لپ تاپ, با نصب ویندوز بر روی یک کامپیوتر PC تفاوت هایی داشته و دارای جزئیات و مسائل خاص خود است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/19/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%86%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af/

No comments:

Post a Comment