Saturday, February 18, 2017

استفاده از گوشی موبایل به جای وب کم

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/phone-webcam.jpg

استفاده از گوشی به جای وب کم


نیازی نیست گوشی شما دوربین جلو داشته باشد, زیرا به راحتی می توان از دوربین پشتی نیز استفاده کرد. البته باید بدانید که به کار گیری گوشی اندرویدی به عنوان وب کم, باعث خالی شدن باتری آن در فواصل زمانی کوتاه می شود, زیرا در تمام طول مدت استفاده , صفحه نمایش شما روشن خواهد بود. پس بهتر است که گوشی به شارژر متصل باشد. هم چنین توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه, نیاز به اتصال وای فای خواهید داشت.

اما برای انجام این کار, نخست شما می بایست برنامه ی IP Webcam را در دستگاه اندرویدی خود کپی و نصب کنید. سپس نرم افزار IP Camera Adapter را درون کامپیوتر نصب کنید. توجه داشته باشید که این برنامه با اینترنت اکسپلورر به درستی کار نمی کند, پس بهتر است که از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده کنید. حال به محض اینکه هر دو را نصب کردید, طبق مراحل زیر پیش بروید.

گام اول : برنامه ی IP Camera را باز کنیدو تنظیمات لازم برای رزولوشن, کیفیت, حالت قرار گرفتن تصویر و محدودیت های FPS ( تعداد فریم ها بر ثانیه ) را انجام دهید. پس از اتمام کار, به پایین صفحه بروید و Server Start را بفشارید. توجه کنید که بهتر است برای استفاده از برنامه, نام کاربری و رمز عبوری را در نظر بگیرید. این کار نه تنها موجب بالا رفتن امنیت می شود, بلکه از توقف اجرای برنامه اداپتر نیز جلوگیری می کند ( در صورت عدم ایجاد نام کاربری و رمز عبور, گه گاهی در اجرای برنامه مشکل ایجاد می شود).

گام دوم : به IP Adress که در پایین صفحه دستگاه اندرویدی تان در فایرفاکس یا کروم به نمایش در آمده  بروید و فراموش نکنید شماره پورت را نیز در نظر بگیرید.

گام سوم : بهترین گزینه را که مناسب شرایط درخواستی شماست, انتخاب کنید. پیشنهاد ما انتخاب “Use browser bilt-in viewer” است. در این حالت باید بتوانید لود شدن ویدیو را درون صفحه مرور گر ببینید. در غیر این صورت به صفحه ی اصلی بروید و لینک دیگری را انتخاب کنید.

گام چهارم : برنامه IP Camera Adapter را باز کنید و اطلاعات مورد نیاز مثل IP, پورت, نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

گام آخر: Autodetect را علامت بزنید ( کنار تنظیمات رزولوشن ) و سپس بر روی Apply کلیک کنید. در این زمان نیاز است که برنامه هایی را که قرار است در آن ها از وب کم استفاده کنید (اسکایپ) ببندید و دوباره باز کنید تا تنظیمات ایجاد شده اعمال شود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/18/%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%a8-%da%a9%d9%85/

No comments:

Post a Comment