Sunday, February 26, 2017

گیاه آپارتمانی شفلرا ( Schefflera )

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/Schefflera-apartemani.jpg
اگر شما به نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان خود عادت دارید بایدبگویم که بسیار عادت خوب و به جایی است زیرا استفاده از گیاه در فضای منزل علاوه بر ایجاد زیبایی ، ایجاد طراوت و نشاط نیز در روحیه و زندگی انسان نیز می کند .امروز می خواهیم گیاه آپارتمانی شفلرا را به شما معرفی کنیم که یکی از زیبا ترین  مناسب ترین گیاه ها برای نگهداری در آپارتمان می باشد . گیاه آپارتمانی شفلرا (Schefflera)  گیاهی است که به صورت کلی سر منشعش در قاره استرالیا می باشد و متعلق به خانواده ی گیاهی به نام آرالیاسه می باشد .

این گیاه ویژگی های بسیار زیاد و همچنین زیبایی دارد مانند برگ های بزرگ و چرم مانند و براق به همراه دم برگ های بلندو همچنین ارتفاع این گیاه در استرالیا در هوای آزاد به چهار متر نیز می رسد .

در اینجا می خواهیم ب یک سری از نیاز های بارز گیاه آپارتمانی شفلرا بپردازیم که رعایت ان ها باعث افزایش طول عمر آن می شود و اگر شما برای گیاه خود ارزش قائل هستید رعایت این نکات برایتان ضروری است .گیاه آپارتمانی شفلرا همانند مابقیه گیاهان به عواملی مانند نور و دما و آب مناسب نیاز دارد اما تنهانکته ای که نگهداری گیاهان را از هم جدا می کند روش های نگهداری مخصوص و تکنیک های لازم برای هر گیاه می باشد که باید رعایت شود .

گیاه آپارتمانی شفلرابه نور چندانی احتیاج ندارد و در سایه نیز مقاوم است اما هر چند وقت یکبار آن را در مقابل نور غیر مستقیم افتاب اول صبح قرار دهید و سپس مجددا بر دارید . دمای مورد نیاز برای رشد این گیاه در تابستان و زمستان متفاوت استدر زمستان حداقل دما باید 20در جه و در تابستان حداکثر باید 30 درجه باشد چنانچه درما از این بازه خارج شود آسیب های جدی ای به این گیاه آپارتمانی زیبا وارد می شود .این گیاه به شدت به آب نیازمند است به گونه ای که همیشه باید خاک آن مرطوب باشد پس به همین دلیل سعی کنید در تابستان هر دوروز یکبار و در زمستان هفته ای کباربه آن آب دهید .این نکته را فراموش نکنید که گیاه آپارتمانی شفلرا از خاک تغذیه می کند پس برای رشد خوب آن در خاکش از کود های مایع و یا جامد مرغوب حتما استفاده کنید .

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :گیاه آپارتمانی سانسوریا

[/fruitful_dbox]

 

گیاه آپارتمانی شفلراشاید برایتان این سوال پیش آید که آیا این گیاه آپارتمانی نیاز به تعویض گلدان و جابجایی داردو اگر دارد چه زمانی باشد انجام شود ؟

باید بگوییم که بل گیاه جوان در حال رشد  در سال دو مرتبه نیاز به جابجایی گلدان دارداما امکان دارد که شما موقعیت انجام این کار را نداشته باشید نگران نباشید شما می توانید به جای جابجایی گیاه فقط خاک های سطحی را برداشته و به جای آن خاک جدید و مرغوب بریزید .

نکته ای که شاید بعد از مدتی شما را بترساند این است که امکان دارد بعد از مدتی تعداد برگ های شفلرا کم شود اصلا نترسید این گیاه وقتی به بلوغ می رسد برگ های آن کاهش می یابد و تعداد آن به شش الی هفت برگ می رشد .

اگر روزی دیدید که برگ های گیاه پژمرده شده است باید بدانید که از کم آبی است و در اولین فرصت ان را در داخل یک تشت آب ب مدت بیست دقیقه قرار دهید تا آب لازم را جذب کند . و نکته ی آخر این که گیاه شفلرا ، گیاهی مقاوم به شرائط نامساعد محیطی است و بهمین جهت مناسب برای راهروها و کریدورهای ادارات است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/26/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%d9%81%d9%84%d8%b1%d8%a7/

No comments:

Post a Comment