Sunday, February 19, 2017

هارد نو بخرید - خرید هارد به اصطلاح نو ممنوع

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/pulled-hard.jpg

حواستان به کلاه برداران باشد – هارد نو بخرید


به تازگی مطالبی در گوشه و کنار شهر ها و نقاط مختلف کشور مشاهده می شود که هارد های ریفربیشد – Refurbished – و پولد – Pulled – بدون گارانتی و یا حتی به همراه گارانتی های معروف و شناخته شده در بازار قطعات در ایران به عنوان هارد نو و اصل و آکبند به فروش می رسد.

شرکت های بزرگ و صاحبان و تولید کننده های هارد ها نظیر وسترن دیجیتال و سیگیت جهت جلوگیری از این مشکلات احتمالی امکاناتی را جهت پیگیری اصل بودن کالای خود فراهم آورده اند. این امکانات به صورت درج شماره سریال روی و بدنه و مطابقت آن با شماره سریال های مندرج در وبسایت رسمی آن ها می باشد.

در واقع این تیپ از اجناس به چند نوع تقسیم می شوند. اجناس ویترینی که مدت ها پشت ویترین بوده اند و کارایی آن ها افت کرده, یا مورد دیگر اقلام تعمیری و بازسازی شده می باشند و یا محصولات خارح از سرویس و به نوعی مرجوعی هستند که در این زمره قرار می گیرند. نقطه ی مشترک همه ی موارد ذکر شده برای قرار گیری آن ها در این دسته بهره بردن آن ها از ظاهری قابل قبول و به اصطلاح تر تمیز است.

هرچند در بازار ایران به گفته ی فروشندگان همین هارد های به اصطلاح آکبند, فرقی با نمونه ب اصل و آکبند ندارد اما در داقع نظر کارشناسان و خبرگان این حرفه چیز دیگری است. و آن هم این است که پروسه فروش این قبیل هارد های به اصطلاح از رده خارج باید اینگونه باشد که پس از ارجاع کالا به کارخانه ی مارد و اعمال تعمیرات و باز سازی ها دوباره این کالا ها توسط خود کارخانه ی سازنده برای فروش عرضه شود منتهای مراتب فرق اساسی اینجاست که باید با قیمتی بسیار پایین تر از کالای آکبند عرضه گردد که در واقع همین گونه هم هست.

کشور های در حال توسعه همیشه بازار بسیار مناسبی جهت این قبول کارهای سودجویانه است که ایران هم از این زمره خارج نیست.

بهترین توصیه و راهنمایی که به شما عزیزان در هنگام خرید می توانیم بکنیم این است که از فروشگاه های معتبر خرید کنید هم چنین حتما دقت کنید که شما محلی برای ذخیره سازی اطلاعاتتان را می خواهید خرید کنید پس قطعا از دست رفتن آن ها ناراحت کننده است. حتما سریال ها و وبسایت و سال و تاریخ تولید را دقت فرمایید
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/19/%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af/

No comments:

Post a Comment