Saturday, February 18, 2017

تعمیر و عیب یابی موبایل در گوشی های هوشمند

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/mobile.jpg

تعمیر و عیب یابی موبایل


این روز ها تلفن همراه یکی از مهم ترین ابزار ها ی موجود برای انسان ها محسوب می شود و به علت استفاده مداوم از گوشی های هوشمند باعث ایجاد ایرادهای مختلفی در آن می شود برای همین وجود مراکزی برای تعمیر و عیب یابی موبایل بسیار ضروری است .

حال در این مقاله به معرفی برخی از مشکلاتی که امکان دارد برای گوشی شما بیوفتد پرداخته ایم تا با ایرادات کلی تلفن های همراه بیشتر آشنا شوید .

تعمیر و عیب یابی موبایلاگر تلفن همراه شما خاموش شد و روشن نشد:

اگر تلفن همراه شما به صورت ناگهانی خاموش شد و دیگر روشن نشد ، ابتدا باید باتری آن را از نظر ولتاژ و میزان جریان بررسی کنید . در مرحله بعد گوشی را باز کنید سپس داخل آن را را بررسی کنید .

سپس در مرحله بعدی گوشی را از نظر منبع تغذیه بررسی کنید که خود شامل سه بخش اساسی می باشد که عبارت اند از :
الف : جریان کشی لحظه ای
ب : بدون جریان کشی
ج : جریان کشی

انواع مشکلات در گوشی و روش عیب یابی :

در بخش تعمیر و عیب یابی موبایل اگر گوشی شما دیگر بعد از متصل شدن به شارژر شارژ نشد و یا زود باتری آن خالی شد ابتدا ولتاژ آن را اندازه گیری کنید که شامل چند حالت می باشد که عبارت اند از :
الف : ولتاژ در خروجی صفر است .که در این حالت باید دیود ، سلف ، فیوز و کانکتور مدار شارژ بررسی و چک شود .
ب : ولتاژ خروجی وجود داشته باشد اما مقداری که نمایش می دهد صحیح نباشد باید ابتدا مسیر شارژ بررسی شود سپس کنترل شارژ بررسی شود و در آخر برد توسط اولتراسونیک شسته شود .
ج : اگر ولتاژی که در حال خروج است بررسی شد ولی در صفحه نمایش به طور صحیح نمایش داده نشد باید از نظر نرم افزار تلفن همراه را مورد بررسی قرار داد .

اگر مشکلاتی برای صفحه نمایش شما پیش آمد :

اگر ال سی دی تلفن همراه شما به مشکل خورد برای تعمیر و عیب یابی موبایل ابتدا باید کابل و محل اتصال ال سی دی تلفن همراه به برد اصلی مورد بررسی قرار گیرد و در مرحله بعدی به سراغ تست ال سی دی می رویم تا از سالم بودن آن اطمینان یابیم و در مرحله بعد سی پی یو تلفن را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به سراغ بررسی فیلتر های ESD مربوط به مسیر صفحه نمایش می رویم .
اگر تلفن همراه شما دیگر سیم کارت را شناسایی نکرد چه کنیم ؟

ابتدا باید قسمت کانکت کننده ی پایه های سوکت سیم کارت را بررسی کنیم و سپس فیلتر ESD مربوط به سیم کارت و مسیر این فیلترها را  را بررسی کنیم و در آخر به سراغ منبع تغذیه آن برویم تا مشکل را پیدا کنیم .

اگر ویبره ی گوشی شما از کارافتاده است :

ابتدا تست اولیه ویبراتور را می گیریم سپس مسیر ویبراتور تا منبع تغذیه را چک می کنیم که دچار قلع مردگی نشده باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/18/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d8%b9%db%8c%d8%a8-%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/

No comments:

Post a Comment