Wednesday, February 15, 2017

پارامتر های مهم در انتخاب و خرید یک مادربورد

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/111-2.jpg

در هنگام انتخاب و خرید یک مادربورد به چه نکاتی باید توجه کرد؟


نکاتی در خصوص ماردبورد ها و آشنایی با آن ها را می توانید در بخش آشنایی با قطعات مجله ی حجره نما مطالعه بفرمایید. اما در باب انتخاب و خرید یک مادربورد نکاتی را لازم به ذکر دانستیم که در این مقاله آن ها را بیان می نماییم.
  1. فرم مادربورد : باید متناسب و قابل نصب در کیس مورد نظر باشد.

  2. پردازنده ی اینتل یا AMD : قبل از هر چیز و قبل از انتخاب پردازنده باید این پارامتر مشخص شده باشد زیرا همانطور که قبلا گفتیم از PII به بعد, مادربورد برای پردازنده های اینتل و AMD از یکدیگر جدا شده اند.

  3. نوع سوکت پردازنده : اگر پردازنده PII یا PIII است انتخاب مادربورد با سوکت 370 یا Slot1 و اگر پنتیوم 4 است انتخاب سوکت 423 یا 478

  4. کانکتور برق مادربورد : نوع تغذیه به این کانکتور بستگی دارد ( AT یا ATX )

  5. اسلات های رم قابل پشتیبانی : SIMM ( از نوع 30 یا 72 پین ), DIMM ( 168 پین یا DDR ), RIMM ( 168 پین)

  6. تراشه های اصلی مادربورد : تراشه های اصلی یک مادربورد ممکن استاز مارک اینتل ( بهترین حالت در مادربورد های پشتیبانی کننده از پردازنده های اینتل ), AMD ( بهترین حالت برای مادربورد های پشتیبانی کننده ی پردازنده های AMD ) و VIA,SIS و دیگر شرکت ها باشند.

  7. سنسور های حرارتی : داشتن این گونه سنسور ها و پشتیبانی از آن ها در برنامه ی ست آپ می تواند از آسیب های احتمالی به پردازنده و مادربورد با هشدار دادن جلوگیری کند.

  8. داشتن قسمت سرخود : داشتن قسمت سرخود ( ONBoard ), اگر انتظار های شما را برآورده می کند در انتخاب و خرید یک مادربورد چندان مهم نیست فقط علاوه بر قسمت سرخود دارای قابلیت های اضافی برای توسعه ی بعدی آن قسمت نیز باشد ( مثلا اگر کارت گرافیک سرخود است دارای اسلات AGP جداگانه برای نصب کارت گرافیک دلخواه در صورتی که قسمت سرخود جوابگوی نیاز های شما نباشد نیز باشد ).

  9. اسلات های توسعه : داشتن اسلات های مورد نظر و نیاز ( مثلا داشتن اسلات AGP با سرعت 4X برای کارت های گرافیک جدید یا داشتن اسلات AMR یا CNR برای کارت های مودم جدید).

  10. پشتیبانی بایاس مادربورد از پارامتر های جدید : داشتن یا پشتیبانی از پورت های جدید USB, موازی دو طرفه با سرعت بالا ( ECP و EPP ) ... که می تواند در اتصال انواع دستگاه های جانبی به کامپیوتر شما کمک کند.


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/15/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af/

No comments:

Post a Comment