Monday, February 27, 2017

بازار گل و گیاه امام رضا (ع)

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/emam-reza-bazar-gol.jpg
بازار گل و گیاه امام رضا با قرارگیری در جاده ی خاوران بعد از شهرک مشیریه به نام بازاربزرگ گل و گیاه خاوران نیز مشهور است. بازار گل و گیاه امام رضا بزرگترین و معروفترین بازار گل تهران به شمار می آید, به نحوی که تمام گل فروش های بزرگ و کلا کسانی که خواهان تهیه ی گل به صورت عمده هستند از این بازار کالاها ی خود را تامین می کنند. البته شاید اسم این بازار به گوش شما نخورده باشد و این تنها و تنها به این علت است که این بازار بیشتر تمرکز فروشش به صورت عمده و بر روی بازار های دیگر است چرا که به ندرت در بازار گل امام رضا مشاهده می شود که گل ها و گیاهان و درختچه ها و نهال ها به صورت جزئی فروخته شود.

مثل تمام بازار های گل این بازار نیز در صبح خروس خوان کار خود را آغاز کرده و تقریبا از ساعت سه و نیم , چهار نیمی از مغازه ها و غرفه ها شروع به چیدن مغازه هاشان و و گل ها می کنند آماده ی فروش می شوند. اما تفاوت بزرگی که این بازار با دیگر بازار های گل این است که تقریبا تا ساعتت 11 کار به اتمام می رسد و بازار بسته خواهد شد و این تنها به این خاطر است که اکثر گل های خوب و مرغوب در همان ساعت های اولیه بازار به فروش می رسد و دیگر عملا تا دم دمهای ظهر گلی برای فروش باقی نمی ماند.

در این بازار که متشکل از دو خیابان و پنج کوچه و چند پارکینگ مخصوص کارکنان می باشد علاوه بر گل و گیاه , خاک, بذر, درخت, کود, درختچه , انواع لوازم باغبانی و گلدان و بسیاری از لوازم تزئینی مرتبط نیز به فروش می رسد.

این بازار در اکثر اوقات سال دارای مشتری می باشد اما در ایام نزدیک مناسبت ها و هم چنین ایام پیش از سال نو و عید به اصطلاح جایی برای سوزن انداختن نیست.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/27/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%af%d9%84-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%b9/

No comments:

Post a Comment