Saturday, February 25, 2017

بهترین فصل جابجایی کاکتوس ها و روش صحیح آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/fasl-jabejae-cactoos.jpg
فصل جابجایی کاکتوس ها چه فصلی است ؟

بیشتر ماها علاقه ی زیادی به جابه جا کردن گل و گیاه در منزل و یا در باغچه ی خانه داریم همچنین در کاکتوس ها فکر می کنیم که اگر هر چند وقت یکبار به طور مکرر گلدان کاکتوس ها را جابه جا کنیم به رشد و افزایش عمر کاکتوس کمک کرده ایم . اما این کار واقعا غلط است  فصل جابجایی کاکتوس ها بهار است .

جابجایی بیش ازحد کاکتوس ها به ریشه های کاکتوس صدمات زیادی واردمی کند و امکان خشک شدن کامل ریشه های آن نیز وجود دارد .

فصل جابجایی کاکتوس ها همان طور که گفتیم بهار است یعنی در طی سال لزومی ندارد که کاکتوس را از این گلدان در آوریم و به گلدان دیگر انتقال دهیم مگر اینکه گلدان کاکتوس دچار صدمه شده باشد و یا حس کنیم که فضای گلدان موجود برای کاکتوسمان کوچک و نامناسب شده است .

 

[fruitful_dbox]طرز نگهداری صحیح کاکتوس ها

[/fruitful_dbox]

 

فصل جابجایی کاکتوس هاشاید برایتان این سوال پیش آید که یک کاکتوس چه مدت در یک گلدان می ماند؟ باید بگوییم که در شرایط نگهداری اصولی از کاکتوس ها یک گیاه حداقل پنج سال در یک گلدان جای مناسبی دارد پس نیازی نیست که هر سال و یا هر ماه کاکتوس خود را جا به جا کنید و اگر هم مجبور شدید سعی کنید در همان فصل جابجایی کاکتوس ها یعنی بهار این کار را انجام دهید .

در رابط با گلدان کاکتوس ها باید بگوییم که کاکتوس ها به گلدانی با عمق زیاد احتیاجی ندارند و یک گلدان با ارتفاع کم نیز کفایت می کند فقط باید خاکی که در آن به کار می رود دارای منافذباز باشد تا آب به خوبی از لا به لای آن عبور کند .و این نکته را فراموش نکنید که گلدان های بزرگ برای کاکتوس های کوچک بسیار نا مناسب می باشد .

نکته ی آخر این که کاکتوس ها گیاهان حساس و بسیار آسیب پذیر هستند پس در حفظ و نگهداری آن ها و همچنین فصل جابجایی کاکتوس ها دقت لازم را انجام دهید تا کاکتوس شما عمر بیشتری کند و ریشه های آن خشک نشود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/25/%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%ac%d8%a7%d8%a8%d8%ac%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%87%d8%a7/

No comments:

Post a Comment