Sunday, February 19, 2017

دردسر های خرید یک لپ تاپ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/Buy-Laptop.jpg

دردسر های گارانتی برای خرید یک لپ تاپ


برای خرید یک لپ تاپ , گارانتی داشتن در ایران یک دردسر است و گارانتی نداشتن هم یک دردسر دیگر. در حال حاضر اغلب گارانتی های لپ تاپ, مربوط به همان مغازه ای است که از آن اقدام به خرید دستگاه خود نموده اید و در همین راستا برخی از فروشندگان با گمراه کردن مشتریان و گفتن اینکه دستگاه دارای گارانتی است, عملا او را مجاب به خرید یک لپ تاپ می کنند. آن هم بی خبر از اینکه اساسا یک فروشگاه بدون داشتن تجهیزات تعمیری, کار چندانی برای تعمیر لپ تاپ نمی تواند انجام دهد و در اغلب موارد نیز با نسبت دادن مشکل به نوع کاربری صاحب لپ تاپ, او را وادار به پرداخت وجهی بابت تعمیر آن می کنند.

خرید یک لپ تاپ

گذشته از این موضوع, بر خلاف دیگر کشور ها, ارائه یک لپ تاپ جایگزین نیز تا زمان تعمیر لپ تاپ اصلی در ایران مرسوم نیست و این زمان برای کسانی که به دستگاه خود نیاز دارند, یک دردسر است. این در حالی است که حتی لپ تاپ هایی که مدت گارانتی آن ها به پایان نرسیده است و به عبارتی شامل گارانتی هستند, حداقل 24 تا 48 ساعت برای رفع یک عیب ساده سخت افزاری زمان نیاز دارند. البته اگر قطعه ی مورد نیاز برای تعمیر در بازار موجود باشد و نیازی به سفارش قطعه نداشته باشیم. در غیر این صورت می بایست مدت تعمیر لپ تاپ را در حدود 20 روز تا یک ماه در نظر بگیرید.

در این رابطه به گفته مقامی, یکی از تعمیرکاران لپ تاپ, یکی دیگر از مشکلاتی که اکثر کاربران لپ تاپ های گارانتی دار با آن مواجه اند, عدم اطلاع از قطعات شامل گارانتی و هم چنین ایراداتی است که در صورت بروز در لپ تاپ, مشمول گارانتی می شوند. چرا که معمولا شرکت های ارائه دهنده ی خدمات پس از فروش, از قانون خاصی برای ارائه این خدمت پیروی نمی کنند, یا از عهده ی تعهدات خود بر نمی آیند. گاهی هم پیش می آید که شرکت گارانتی کننده, اصلا تخصص و دانش کافی را برای تعمیر دستگاه ندارد و باعث خرابی بیشتر دستگاه و صرف وقت و هزینه بیشتر برای تعمیر لپ تاپ می شود که این موضوع باعث بروز نگرانی های بیشتر برای صاحب لپ تاپ می شود.

از سوی دیگر, عدم پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای قطعات جدیدی که برای تعمیر لپ تاپ به کار گرفته شده اند, مشکل دیگری است که اکثر کاربران لپ تاپ با آن مواجه اند.  چرا که پیش آمده است که قطعه ی جدیدی روی لپ تاپ ایراد دار نصب شده است, اما پس از گذشت مدتی از استفاده از همان قطعه جایگزین, همان قطعه دوباره دچار ایراد شده است و شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش هیچ مسئولیتی در قبال این قضیه قبول نمی کند. خب در این صورت اعتماد به شرکت گارانتی کننده کاهش می یابد.

حسن آبادی , مسوول یکی از مراکز تعمیرات لپ تاپ در پاساژ پایتخت در این باره می گوید : در کشور ما نمی توان به خدمات پس از فروش لپ تاپ ها اعتماد کرد, چه برسد به قطعات تعمیری و قطعات جایگزین. وی افزود : اصلا قطعه ای که به عنوان جایگزین روی دستگاه قرار می گیرد, مشمول گارانتی نمی شود؛ چون ممکن است قطعه از دستگاه دیگری باز شده باشد و نو نباشد یا اینکه قطعه محصول کارخانه ی تولید کننده ی اصلی نباشد و کیفیت چندانی نداشته باشد. به همین دلیل است که معمولا قطعات جایگزین, گارانتی ندارند.

دردسر های تعمیر یک لپ تاپ

اگر بدانید هزینه های تعمیر لپ تاپ چقدر بالاست, با این دستگاه های همراه مهربان تر رفتار می کنید. در واقع این روز ها با توجه به رشد قیمت ها در بازار لپ تاپ, کاربران هم چنان به مدل های قدیمی تر خود بیشتر توجه نشان می دهند, اما به طور کلی هزینه های داشتن یک لپ تاپ, کم از خرید یک لپ تاپ جدید نیست.

در این رابطه قابل ذکر است, کاربران لپ تاپ چه از رده حرفه ای و چه ... با انبوهی از دردسرهای ریز و درشت مواجهند که بخشی از این دردسر ها شامل مشکلات فنی دستگاه ( چه سخت افزاری و چه نرم افزاری ) و دسته ای دیگر شامل گرفتاری هایی است که جنبه ی فنی و مالی نداشته و در اصل از لحاظ روانی کاربران لپ تاپ را آزار می دهند.

خرید یک لپ تاپ
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/19/%d8%af%d8%b1%d8%af%d8%b3%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%db%8c%da%a9-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/

No comments:

Post a Comment