Sunday, February 26, 2017

معرفی درختچه ی بن سای سیکاس زامیا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/bonsay-sicas-zamiya.jpg
در این مقاله به معرف یک نوع از درختچه بن سای که در بازار موجود و در دسترس است پرداخته ایم تا اگر شما قصد خرید درختچه ی بن سای را دارید حداقل اطلاعات اندکی در مورد بعضی از گونه های آن داشته باشید تا با هوشیاری بیشتر اقدام به خرید کنید .

درختچه ی بن سایی که امروز معرفی می کنیم بون سای سیکاس زامیا می باشد که به درختچه ی همیشه سبز و همچنین نخل مقوایی معروف است .درختچه ی بن سای سیکاس زامیا از خانواده ی سرخس نخلی می باشد که در ابعاد کوچک و خانگی در آمده است .

با کاشت سیکاس زامیا در گلدانهای کم عمق می توان آن را همانند یک بونسای پرورش داد وسیکاس زامیا گیاهی می باشد که به آسانی می توان آن را پرورش داد که این گیاه  در مناطق معتدل می توان آن را به عنوان یک گیاه آپارتمانی پرورش داد و در مناطق نیمه گرمسیری می توان به عنوان یک گیاه گلدانی و یا  گیاه فضای باز به سادگی آن را پرورش داد .

 

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :جذابیت نگهداري و کاشت بن سای ها

[/fruitful_dbox]

 

درختچه ی بن سای بن سای سیکاس زامیا برای رشد به شدت به نور خورشید به صورت غیر مستقیم احتیاج دارد و باید آن را در جلوی پنجره قرار داد تا نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد و هر چند وقت یک بار آن را بچرخانید تا تمام برگ های ان یک نواخت رشد کند .لازم به ذکر است که دمای مورد نیاز برای این درخت چه های بن سای بین 10 تا 30 درجه ی سانتی گراد در تمام طول سال می باشد . سیکاس زامیا مانند کاکتوس ها می باند که در برابر خشک سالی مقاوم است و ابیاری آن هم مانند کاکتوس ها باید اول خاکش کاملا خشک شود سپس  آبیاری شود اما اگر زیاد از حد آب داده شود و یا مدت طولانی به آن آب نرسد ریشه های آن خشک ی شود و گیاه از بین می رود .

نکته : به هیچ عنوان هنگام آبیاری درختچه ی بن سای سیکاس زامیا آب را بر روی برگ های آن نریزید و فقط از طریق خاک آن را آبیاری کنید .

قیمت حدودی بن سایسیکاس زامیا در بازار 250000 تومان می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/26/%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%db%8c-%d8%a8%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%ae%d8%b3/

No comments:

Post a Comment