Thursday, February 16, 2017

چگونگی اضافه کردن رم به سیستم

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/add-ram.jpg

اضافه کردن رم به سیستم به چه شکل انجام می گیرد؟


سوالی که یکی از همراهان ما پرسیده در خصوص اضافه کردن رم به سیستم به این صورت است که می گویند:

به تازگی یک عدد رم 2 گیگابایتی به سیستم اضافه کرده ام. رم قبلی نیز 2 گیگابایت بود که در مجموع در حال حاضر 4 گیگابایت رم دارم. اما بعد از دو روز استفاده, سیستم هنگ کرد و من هم ویندوز را عوض کردم تا مشکل برطرف شود؛ اما نشد. لطفا راهنمایی کنید که مشکل از کجاست؟

در زمان اسمبل دوباره و اضافه کردن رم به سیستم خود , باید به دو نکته توجه داشته باشید تا با مشکلاتی که عنوان کردید روبرو نشوید. نکته ی اول هم نام بودن رم هاست. به این معنی که هر دو رم از یک شرکت سازنده باشند. نکته ی دیگر باس رم است. باید دقت داشته باشید که رم های موجود در سیستم از یک باس مشخص و یکسان باشند تا مشکلی با هم نداشته باشند. بهتر است نکات عنوان شده را در مورد رم های فعلی سیستم چک بفرمایید. به احتمال قوی رم های جدید از لحاظ سرعت باس و یا برند, با رم های قبلی همخوانی نداشته و به همین دلیل در کوتاه مدت و در هنگامی که سرویس های متعددی از آن درخواست شده است, هنگ می کند. در این موارد, متاسفانه هیچ راه حل نرم افزاری ای وجود ندارد و چاره ی کار فقط تعویض رم و خرید رم هایی کاملا منطبق با رم های قبلی می باشد. زیرا ماردبرد ها در این زمینه و در حقیقت در رابطه با کار کردن با رم های مختلف, بسیار حساس می باشند. این موضوع هم کاملا بدیهی و طبیعی است, زیرا سرعت تبادل اطلاعات بین حافظه ی رم و پیچست های مادربرد و همچنین پردازنده نصب شده روی مادربرد و این رم ها بسیار بالا بوده و هر گونه اختلاف در سرعت باس و یا معماری و ساختمان رم, سبب بروز مشکل می شود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/16/%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/

No comments:

Post a Comment