Tuesday, February 21, 2017

فلش کردن بایوس سیتم چیست؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/flash-bios.jpg

 در چه مواردی سیستم نیاز به فلش کردن بایوس دارد؟


نرم افزار BIOS ( Setup سیستم ) که در تراشه ای تحت همین نام و یا با نام تراشه ی CMOS به صورت دائمی بر روی مادربرد ذخیره شده است, وظیفه ی اجرای تنظیمات ابتدایی کامپیوتر آن هم قبل از بالا آمدن سیستم را بر عهده دارد. یعنی تا قبل از اینکه سیستم عامل سکان هدایت کامپیوترتان را در دست گیرد, این وظیفه ی تراشه ی بایوس و نرم افزار داخلی آن است که عملیات تست سلامت سخت افزار ها و راه اندازی آن ها را بر عهده داشته باشد. به عبارتی زمانی که شما سیستم خود را روشن می کنید, ابتدا برنامه گنجانده شده در BIOS راه اندازی می شود. در ادمه بیان خواهیم کرد که فلش کردن بایوس چگونه است؟

اما برای پاک کردن نرم افزار ذخیره شده بر روی این تراشه و جایگزینی آن با نگارش جدید نرم افزار, شما به یک برنامه ی مخصوص که به اصطلاح Flash Utility نامیده می شود, احتیاج دارید. فرایند انجام بروز رسانی BIOS را نیز اصطلاحا فلش کردن BIOS می نامند. این در حالیست که بیشترین دلایل رایج که موجب می شوند کاربران افدام به بروز رسانی BIOS کنند, عبارتند از : قابلیت پشتیبانی از پردازنده های جدید توسط BIOS که بدین طریق این امکان را برای مادربرد فراهم می سازد تا مادربرد سیستم از پردازنده های جدید با سرعت بالاتر پشتیبانی کند.

هم چنین پشتیبانی از هارد دیسک هایی با حجم بیشتر از ظرفیتی که BIOS در حال حاضر آن را می شناسد و به زبان ساده به مادربرد این اجازه را می دهد تا از هارد دیسک هایی با حجم بیشتر از مقدار معین شده پشتیبانی کنند.

و به علاوه, فلش کردن بایوس, راهکاری برای رفع خطاهای BIOS محسوب می شود. زیرا به هر حال هیچ ساخته ی دست بشری, بدون اشکال نیست و چه بسا یک ورژن از بایوسمتعلق به یک نوع مادربرد, در مرحله برنامه نویسی, دچار مشکلات و معایبی گشته است که طبیعتا با فلش کردن و به روزرسانی آن, این مشکلات حل خواهد شد. که در اینگونه موارد, پس از شناسایی مشکل توسط سازندگان بایوس, با ارائه نسخه ی اصلاح شده و فلش کردن بایوس توسط این نسخه, می توان این عیوب را رفع نمود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/21/%d9%81%d9%84%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%b3-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

No comments:

Post a Comment