Saturday, February 18, 2017

عیب یابی LG Optimus G Pro

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/02/LG-Optimus-G-Pro-main-pic.jpg
در این مطلب به عیب یابی LG Optimus G Pro می پردازیم. چند مشکل معمول این گوشی را مطرح می کنیم و راهکارها و علل این اتفاق ها را بررسی می کنیم.

عیب یابی LG Optimus G Pro - مورد اول: گوشی روشن نخواهد شد.

" شما تلاش می کنید که گوشی را روشن کنید اما شروع به کار آن را مشاهده نخواهید کرد."

مشکلات موقت نرم افزاری

در مرحله اول، پیش از اینکه صدمه مهمتری وارد شود، برای راه اندازی مجدد گوشی تلاش کنید و دکمه On را چند لحظه نگه دارید.

باتری بد یا آب خورده

ممکن است باتری نیاز به شارژ داشته باشد یا خراب شده باشد. ابتدا تلاش به شارژ گوشی کنید، اگر باتری شارژ نشد و یا گوشی همچنان روشن نشد، باتری و یا کابل شارژ نیاز به تعویض دارد.

کابل USB

گاهی اوقات کابل USB خراب می شود و مانع شارژ می شود. اگر این اتفاق رخ داد، کابل را با دیگر محصولات سازگار بررسی کنید که روشن می شود یا خیر. اگر کار نکرد، به سادگی کابل USB را تعویض نمایید.

تعویض باتری

یک باتری خراب به گوشی اجازه روشن شدن را نمی دهد. برای مطمئن شدن از این که باتری  کار می کند و منبع مشکل نیست، ولتاژ باتری را با استفاده از پرانگ یا مولتی متر چک کنید. اگر باتری شما کار نمی کند آن را خارج نموده و عوض کنید.

برد تحلیل گر (Logic Board)

اگر باتری و کابل USB هر دو کار می کنند. سپس ممکن است که برد تحلیل گر دچار اختلال شده باشد. به منظور حل این مشکل یک برد تحلیل گر جدید خریده و آن را تعویض نمایید. برد تحلیل گر چیزی است که به گوشی اجازه برقراری ارتباط درونی را می دهد.

نمایشگر بد

گوشی ممکن است روشن شود اما چیزی بر روی صفحه نشان ندهد. هنگامی قادر به پی بردن به آن خواهید بود که گوشی صدا یا نور را پخش می کند اما صفحه نمایش خالی است. اگر این چنین شد ممکن است صفحه نمایش نیاز به جایگزین داشته باشد. این فرایند بسیار ظریف است.

عیب یابی LG Optimus G Pro - مورد دوم: دوربین جلو و پشت به درستی کار نمی کند.

مهم نیست که چه کاری می کنید، دوربین گوشی شما ممکن است که تصاویر تمیز نگیرد و یا در کل کار نکند.

مشکلات نرم افزاری موقت

ابتدا گوشی را به منظور بستن همه نرم افزارها یک بار روشن و خاموش کنید. به این ترتیب به این پی خواهید برد که مشکل چندان هم جدی نیست. این یک بررسی سریع برای فهمیدن مشکلات موقت نرم افزاری است.

نرم افزار معیوب

گاهی اوقات نرم افزار دلیل وجود مشکل است. اگر این طور بود، تنها از یک نرم افزار دوربین دیگر استفاده نمایید.

خطاهای اجزاء الکتریکی

اگر اجزاء الکتریکی دوربین کار نمی کنند ممکن است کثیف یا خراب شده باشند. با خارج کردن دوربین و تمیز کردن آن یا تنها با تعویض آن، می تواند به سادگی تعمیر گردد.

عیب یابی LG Optimus G Pro - مورد سوم: اسپیکرهای صدای بلند ندارند و یا صدا تولید نمی کنند.

آیا تا به حال اسپیکر با صدا بلندی داشته اید که صدا های نا واضح یا صداهای گرفته و یا به راحتی صدایی تولید نکنند؟

مشکلات نرم افزاری موقت

پیش از آنکه فرض کنید که اسپیکرها به تعویض نیاز دارند، گوشی را دوباره روشن کنید.

خطاهای نرم افزاری

گاهی اوقات اسپیکرها به خاطر نرم افزارها کار نمی کنند. کارهای متفاوتی برای بررسی تفاوت ها کنید. اگر مشکلات همچنان وجود دارند، ادامه دهید.

تنظیمات بلندی صدا (ولوم) را بررسی کنید

اغلب این اتفاق می افتد که تنظیمات مربوط به ولوم درست تنظیم نشده اند. تنظیمات ولوم را پیش از حرکت به موارد جدی تر مانند تعویض اسپیکرها بررسی کنید.

اسپیکر خراب

اسپیکر آسیب دیده باعث می شود که صدا به صورت نا واضح، گرفته و یا اصلا وجود نداشته باشد. اگر اینظور شد بهتر است که اسپیکر جلو و پشت را تعویض نمایید.

مورد چهارم: دکمه ها می چسبند.

آیا تا به حال مشکلاتی با چسبنده شدن دکمه ها و فشرده نشدن آنها به صورت موقتی، داشته اید؟ ممکن است اینها علت ها و راه حل هایی داشته باشد.

کثیفی

گاهی اوقات شکاف اطراف دکمه ممکن است چسبنده شده باشد و باعث آهسته فشرده شدن دکمه شود. این مورد را می توان با تمیز کردن دکمه با آب یا استون رفع کرد، از آنها در تمیز کردن گوشی به مقدار بسیار کمی استفاده نمایید. شما می توانید با خارج کردن قاب به این قسمت ها برای تمیز کردنشان برسید.

تعویض دکمه

اگر آن کار مشکل را حل نکرد، ممکن است اجزاء الکتریکی بر اساس ریختن چیزی بر روی آن کثیف شده و علت خرابی  آنها باشد. این کار می تواند به سادگی با تعویض دکمه با خارج نمودن قاب گوشی و یا با جاگزین کردن قطعات الکتریکی اطراف آن انجام گیرد.

پیچیدن پوسته

پوسته اطراف دکمه ممکن است که پیچیده شود و موجب فشرده نشدن دکمه شود. برای کار کردن دکمه لازم است که پوسته  آن تعویض گردد.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/02/18/%d8%b9%db%8c%d8%a8-%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-lg-optimus-g-pro/

No comments:

Post a Comment