Sunday, April 30, 2017

معرفی درختچه ی مورد برای زیباسازی باغ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/mourd2.jpg
خیلی از افراد هستند که برای زیبا سازی فضای باغ ا و باغچه های خود از گیاهان و درختان مختلفی استفاده می نمایند اما اکثر گیاهان در فصل پاییز برگ هایشان زرد می شود و در فصل زمستان دیگر هیچ طراوت و زیبایی ای ندارند . خیلی از افراد برای اینکه بتوانند در تمامی فصول سال باغ و باغچه های سر سبز و با طراوت داشت باشند به سراغ کاشتگیاهان همیش سبز می روند . اما شاید خیلی از افراد به طور کامل با درختان و درختچه های همیشه سبز آشنا نباشند ؛ در این مقاله به معرفی درختچه ی مورد که یکی از زیبا ترین و با طراوت ترین درختچه های همیشه سبز می باشد می پردازیم .

درختچه ی مورد که نام اصلی آن common myrtle می باشد از خانواده گیاهان myrtaceae  می باشد. این درختچه بومی جنوب اروپاست و همانطور که از خاستگاه آن مشخص است مناسب مناطق مدیترانه ای و مرطوب است.

لازم به ذکر است درختچه ی مورد دارای گل های بسیار زیبا و خوش بویی می باشد همچنین علاوه بر آن دارای میوه های زیبایی دارد. این درختچه در بهار و تابستان با گل های سفید رنگ زیبایی خاصی دارد و بعد از آن به رنگ ارغوانی و مشکی تبدیل میگردند.

درختچه ی مورداین درختچه در برابر سرما بسیار آسیب پذیراست و نیازمند آفتاب و گرما می باشد و بهترین مناطق برای رشد آن مناطق گرمسیر و مدیترانه ای می باشد. در سرما نهایتا بتواند تا دمای منفی پنج درجه از خود مقاومت نشان دهد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : جذابیت نگهداری و کاشت بنسای ها [/fruitful_dbox]

این درختچه دارای شاخ و برگ بسیار زیبا و متراکم می باشد به همین دلیل با هرس بسیار زیبا می شود و معمولا به عنوان ی گیاه زینتی برای زینت بخشیدن به چمن ها در کنار چم ها کاشته می شود .

روش های تکثیر درختچه ی مورد 

روش اولی که برای تکثیر این درخته مناسب است روش قلمه زدن است که در این روش باغبان با  گرفتن قلمه چوب نرم از شاخه ها می تواند آن را به داخل گلخانه ببرد و هورمون اکسین مورد نیاز برای پرورش آن را به قلمه برساند تا گیاه ریشه بدهد و آماده ی کاشتن شود .

روش بعدی برای کاشت این درختچه روش کاشتن بذر می باشد برای زود تر به نتیجه رسیدن سعی کنید پوست رویی بذر را جدا نمایید سپس اقدام به کاشت ان بکنید .

لازم به ذکر است ک بهترین زمان کاشت بذر در پاییز می باشد و دمای ایده آل برای این کار پانزده الی بیست درجه ی سانتی گراد می باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%ba/

No comments:

Post a Comment