Sunday, April 30, 2017

معرفی گل آفلاندرا یا گورخری

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/aflandra-zinati-2.jpg
گل آفلاندرا یا گیاه گورخری گونه ای بسیار زیبا از خانواده گیاهان زینتی آکانتاسه آفلاندرا است. گل آفلاندرا دارای برگ های زیبا و براق ، درشت ، سبز رنگ با خطوطی سفید می باشد که در امتداد رگ برگ ها و یک ساقه ی گل دهنده چهارگوش و براکته های رنگی است. گل آفلاندرا یا گورخری این نام خود را مدیون طرح و رنگ برگ های راه راهش است. گل آفلاندرا در برزیل یکی از زیبا ترین گل های موجود در گلخانه ها می باشد.

گل آفلاندرا گل هایی به رنگ زرد دارد که گاها دارای کاسبرگ های زرد رنگ و یا سرخ فام دارد.

این گیاه دارای گونه های متنوعی است که مهم ترین آن ها لیپلدی با کاسبرگ های قرمز و گونه دانیا با کاسبرگ های زرد که دارای لبه هایی قرمز رنگ است می باشد.گل آفلاندرا

کاشت و پرورش گل آفلاندرا

کشت آفلاندرا کار چندان مشکلی نیست. این گیاه باید در فصل رویشش در مکانی کاملا روشن (بدون تابش مستقیم نور خورشید) و نسبتا گرم قرار بگیرد. میزان رطوبت محیط و خاک گلدان باید در حد متعادل و مطلوبی باشد که اگر میزان آن کم شود شاهد علائم زرد شدن برگ ها و آثار سوختگی در حاشیه ی برگ ها خواهیم بود.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : کاشت و مراقبت از گل های شمعدانی [/fruitful_dbox]

آفلاندرا معمولا در پاییز گل می دهد اما این طور نیست که بگوییم فقط در پاییز این عمل اتفاق می افتد چرا که گلدهی آفلاندرا در فصول دیگر هم مشاهده شده است.

پس از این که عمل گلدهی گیاه انجام شد باید گل هایی که پژمرده شده اند را چید و هم چنین میزان آبیاری گیاه را تا حدی کم کرد. علاوه بر این باید حرارت را هم کم کرد اما باید توجه داشت که از 10 یا 12 درجه پایین تر نیاید که برای گیاه مناسب نیست.

به منظور تکثیر این گیاه می بایست در فصل بهار سرشاخه ها را مقداری قطع کنید و قلمه های تهیه شده از آن را در گلدانی با ترکیب خاک تازه و خاکبرگ کاشت.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%af%d9%84-%d8%a2%d9%81%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7-%db%8c%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b1%d8%ae%d8%b1%db%8c/

No comments:

Post a Comment