Friday, April 28, 2017

دمنوش های موثر در درمان بی خوابی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/damnoosh-bikhabi.jpg
بی خوابی یکی از شایع ترین اختلالات در بین افراد می باشد. بی خوابی می تواند دلایل زیادی از جمه اختلالات روانی ، عدم تعادل هورمونی ، افزایش سن ، عادت های غلط ، بی نظمی در زندگی روزمره و برخی از عوامل ژنتیکی را شامل شود.
راه حل های بسیاری برای درمان این اختلال و یا به نوعی عادت اشتباه ارائه شده است. راه حل های روانی نظیر مدیتیشن ، رفتار درمانی ،هیپنوتیزم و ... یا جسمانی مثل دارو های شیمیایی ، دارو های گیاهی ، استفاده از طب سوزنی می باشند. در ادامه، با معرفی تعدادی از دمنوش های موثر در درمان بی خوابی یکی از راه حل های دارویی این اختلال را بررسی خواهیم کرد.

دمنوش های موثر در درمان بی خوابی - بابونهدمنوش های موثر در درمان بی خوابی

این گیاه ، آرامش بخشی بسیار قوی است که از روزگاران کهن در اختیار بشر بوده است. استفاده از دمنوش های آن برای درمان بی خوابی در آمریکای جنوبی و مکزیک بسیار رواج دارد. هم چنین روغن این گیاه را از طریق تنفس، با بخور دادن به منظور تسکین درد وارد بدن می کنند و از روغن آن به صورت مالشی بر روی پوست نیز استفاده می شود.

میزان استفاده از بابونه باید در حد خاصی باشد ، چرا که مصرف بیش از حد آن تاثیری ندارد. مصرف بابونه را به صورت دمنوش 2 یا 3 فنجان در روز توصیه می کنند.

دمنوش های موثر در درمان بی خوابی - رازکدمنوش های موثر در درمان بی خوابی

رازک به عنوان طعم دهنده ، از ارکان اصلی در تولید ماءالشعیر است. در گذشته که طب گیاهی رواج بیشتری داشته است ، طبیبان رازک را برای درمان استرس و ضعف اعصاب تجویز می کردند. چرا که این گیاه خاصیت آرامش بخشی بالایی دارد.

دمنوش رازک را می توان 3 فنجان در روز استفاده کرد و یا عصاره ی آن را به صورت 30 تا 40 قطره 2 یا 3 بار در روز مصرف نمود.

دمنوش های موثر در درمان بی خوابی - برگ اسطوخودوسدمنوش های موثر در درمان بی خوابی

از برگ های اسطوخودوس می توان به عنوان یک آرامش بخش ملایم دستگاه عصبی یاد کرد. مصرف 2 یا 3 فنجان از دمنوش های اسطوخودوس در روز می تواند روزتان را بسیار ملایم و آرام سازد. چکاندن قطره ی عصاره ی اسطوخودوس در وان حمام نیز فضایی دلپذیر و آرامش بخشی را برای شما فراهم می آورد.

دمنوش های موثر در درمان بی خوابی - گل ساعتیدمنوش های موثر در درمان بی خوابی

با گل ساعتی می توان ساعت خواب را تنظیم کرد. پزشکان این گیاه را موثر در دمان بی خوابی هایی دانسته اند که در اثر عواملی چون نگرانی روانی ، کار زیاد یا خستگی حادث می شود. این گیاه در تنظیم مشکلات خفیف بی خوابی عملکردی بی نظیر دارد که علاوه بر بزرگسالان ، کودکان هم می توانند از آن بهره ببرند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی پرخاصیت ترین دمنوش ها [/fruitful_dbox]

مصرف دمنوش گل ساعتی 3 فنجان در روز پیشنهاد شده است. گفتنی است که این گیاه به هیچ عنوان عوارضی در پی ندارد به همین چهت برای کودکان بی خواب نیز توصیه می شود.

دمنوش های موثر در درمان بی خوابی - سنبل الطیبدمنوش های موثر در درمان بی خوابی

سنبل‌الطیب یا گیاه علف گربه در آمریکا بسیار طرفدار دارد و در درمان عصبانیت ، بی قراری و بی خوابی استفاده می شود. تاثیر این گیاه در دسته ای از افراد بسیار مشهود است. همان هایی که زمان زیادی را در رخت خواب صرف خوابیدن می کنند اما در مجموع مقدار زمان کمی را استراحت می کنند. سنبل‌الطیب عوارض ندارد اما باید در مصرف آن دقت نمود که بیش از حد نشود. ترکیب سنبل‌الطیب با رازک و گل ساعتی دمنوشی معرکه را به ارمغان می آورد. سنبل‌الطیب را 3 فنجان در روز نوش جان کنید.دمنوش های موثر در درمان بی خوابی

راهکار های عملی در درمان بی خوابی

  • برنامه ای منظم برای زمان خوابیدن و بیدار شدن در نظر بگیرید و به آن مقید باشید. کمی زمان می برد تا ساعت فیزیولوژیک بدن شما به برنامه ی منظم عادت کند به همین جهت صبر داشته باشید. شاید در ابتدا انجام این برنامه کمی سخت باشد.

  • چند ساعت قبل از خواب ورزش کنید.

  • محیطی که برای خواب خود در نظر می گیرید از نظر صدا و نور و دما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

  • قبل از خوابیدن از خوردن مایعات اجتناب کنید.

  • از خوردنی های کافئین دار ، قهوه ، نوشابه ها و مصرف سیگار یا تنباکو در ساعات آخر شب خودداری کنید.


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/28/%d8%af%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8%db%8c/

No comments:

Post a Comment