Friday, April 21, 2017

تیونینگ خودرو چیست و به چه صورت انجام می شود؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/tuning-chist.jpg
تیونینگ خودرو در واقع اضافه یا کم کردن و یا دست کاری در قطعاتی در خودرو ها می باشد که باعث افزايش قدرت موتور ، افزايش قدرت ترمزها ، ايجاد ظاهری متفاوت براي اتومبيل می شود و هم چنین سبب می شود تا خودروی شما سریع تر و قدرتمند تر به نظر بیاید.

جالبترین بحث در تیونینگ خودرو نکات مربوط به تیونینگ موتور است. البته اسپورت کردن در ایران بیشتر پیش به سمت و سوی اسپورت ظاهری پیش رفته است و کم تر کسی به تیونینگ موتوری می پردازد. این تغییرات در موتور شامل افزایش حجم موتور ، استفاده از میل سوپاپ ریسی و یا تغییر در میل سوپاپ و... می شود که نهایتا منجر به افزایش قدرت موتور و در ادامه سرعت اتومبیل می گردد. هم چنین می توان در قسمت های کامپیوتری نیز دست برد و با تغییراتی در ECU یا مانیفولد هوا و استفاده از هدرز و منبع اگزوز یا در موتور های مجهز به توربو افزایش حد فشار والو توربو ، استفاده از خنک کننده های داخلی و نصب سوپاپ Blow-off به بالاترین میزان قدرت موتور دست پیدا کرد.

این تغییراتی که اشاره شد منحصرا به منظور رسیدن به شتاب و سرعت بالاتر نیست و سبب افزایش کنترل و هم چنین بالارفتن قدرت ترمز نیز می گردد. در واقع تیونینگ خودرو مخصوصا در قسمت های موتوری مانند حلقه هایی از یک زنجیر می مانند و اگر همه با هم انجام نپذیرد ممکن است اخلالی در کار خودرو پدید بیاید. مثلا اگر شتاب و سرعت خودرویی با تیونینگ افزایش می یابد حتما باید به تقویت ترمز ها نیز رسیدگی شود چرا که ممکن است خطرات و آسیب هایی جدی به خودرو و یا سرنشینان آن وارد شود.تیونینگ خودرو

به همین منظور اگر قصد تیونینگ خودروی خود را دارید آن را به صور حساب شده و اصولی انجام دهید و توجه داشته باشید که هر مرحله نیازمند تکمیل توسط چه مراحل دیگری می باشد. مثلا همانطور که گفته شد در صورت تقویت موتور به تقویت ترمز ها بپردازید که مکمل هم باشند. در این کار حتما از افراد با تجربه و ماهر کمک بگیرید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تیونینگ و هزینه های تیونینگ [/fruitful_dbox]

امروزه به قدری این علم پبشرفت کرده است و هم چنین کالا ها و تکنولوژی های مربوط به این حرفه زیاد شده است برای هر سلیقه انتخاب های زیادی وجود دارد که در طراحی های بدنه و داخلی و هم چنین در تیونینگ موتور استفاده می شود و نمی توان گفت کدام کیفیت بهتری دارد کدام ضعیف تر که این امر هم به سبب تنوع سلیقه ها و روش های تیونینگ خودرو می باشد.

در واقع هر کسی به یک شکل دوست دارد ماشین خود را اسپورت کند. عده ای شیفته ی خودرو های اتومبیلرانی هستند و با تغییراتی عمده در موتور و ظاهر، اتومبیل خود را اسپورت می کنند. عده ای فقط ظاهر برایشان اهمیت دارد و عده ای هم فقط به تیونینگ موتور می پردازند. گفتنی است که به هر روشی که خودروی خود را اسپورت می کنید رعایت استاندارد ها و نکات رانندگی در خیابان های سطح شهر امری اجتناب ناپذیر است. باید توجه داشته باشید که با سرعت رفتن و رانندگی های خطرناک سبب آسیب رساندن به دیگران نشوید و اینگونه حرکات سرعتی و مارپیچ و هم چنین کورس گذاشتن را برای جایی مثل پیست نگه دارید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/22/%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%86%da%af-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

No comments:

Post a Comment