Saturday, April 22, 2017

مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/Asus-DSL1.jpg
سالیان سال است که کمپانی های معتبر جهان به فکر یافتن روش هایی نوین در زمینه ی افزایش کارآیی تجهیزات شبکه افتاده اند و تمام تلاش خود را برای اختراع ایده های جدید و کاربردی در این زمینه می کنند یکی از این کمپانی های معتبر Asus  می باشد که با تولید جدید ترین مودم بیسیم خود یعنی مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP تحولی عظیم در این بخش ایجاد کرد .

این مودم مجهز به دو آنتن پر قدرت است که توانست قدرت آنتن دهی مودم خود را به 9 دسیبل ایزوتروپیک برساند که از محدوده ی آتن دهی مودم های معمولی ، سه برابر بیشتر است .

در ادامه به بررسی کامل مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP می پردازیم تا دلایل موفقیت و نتیجه بخش بودن این محصول را مشخص کنیم .

طراحی و امکانات  مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP

مودم روتر بیسیم Asus DSL – N12HP یکی از بهترین مودم های این کمپانی می باشد که به الماس سیاه معروف است این مودم به شکل خوابیده بر روی سطح قرار می گیرد و طراحی روی آن به شکل شیب دار می باشد چراغ های ال ای دی این مودم زیبا بر روی آن به شکل فرور رفته می باشد که فقط از بالای مودم قابل مشاهده است و از زوایای دیگر به خوبی دیده نمی شود .

مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HPمودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP دارای ابعاد بدنه ای بسیار مناسب و در حد معمول می باشد و تنها نکته ی قابل توجه در آن اندازه ی آنتن های قدرتمند آن است که از آنتن مودم های معمولی ای که تا کنون دیده اید بسیار بلند تر است .

تنها دلیل اینکه آنتن های این مودم بلند تر از حد معمول طراحی شده است این است که به قدرت آنتن دهی 9dBi و سرعت 300 مگابیت در ثانیه برسد.

مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HPمودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP قبلیت اتصال به پرینتر را ندارد زیرا اگر شما به پشت مودم نگاهی بیاندازید می بینید که دارای چهار پرت LAN و یک پورت WAN می باشد و پورت USB در آن تعبیه نشده است . پس اگر شما قصد دارید ک پرینتر هم به این مودم متصل نمایید پیشنهاد می کنم از مدل های دیگر این کمپانی استفاده نمایید .

خوب است بدانید که مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP از فناوری Anti Surge  تا 6000 ولت پشتیبانی می کند و به کمک این مودم می توانید چهار شبکه ی مجزا تولید کنید و می توانید بابرنامه ریزی و تعیین زمانبندی برای آن از اتصال به هر کدام از دستگاه ها جلوگیری کنید همچنین مودم ایسوس علاوه بر این ، تنها در باند 2.4 گیگاهرتز عمل می کند و قابلیت تغییر باند برای آن در نظر گرفته نشده است.

مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HPراه اندازی و عملکرد

برای راه اندازی این مودم همانند سایر مودم ها ، با استفاده از یک کابل LAN مودم را به کامپیوتر متصل نمایید و به قسمت تنظیمات ASUSWRT وارد شوید که دارای طراحی فوق العاده ای می باشد .

همچنین بخشی به نام  Quick Internet Setup را سازنده طراحی کرده است که به عنوان رابط کاربری دستگاه در نظر گرفته و به لطف آن راه اندازی و استفاده از محصول تنها در 30 ثانیه انجام خواهد گرفت.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : رک ها و کاربرد آن ها در شبکه [/fruitful_dbox]

برای بهره بری از این روش باید این گونه عمل کرد :  ابتدا اتصال به دستگاه با یک ابزار موبایل بیسیم ، سپس ورود به بخش راه اندازی سریع از طریق مرورگر و در نهایت وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ارائه دهنده ی اینترنت.

از دیگر ویژگی های بسیار خوب مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP می توان به این نکته اشاره کرد که با مراجعه به بخش Quality of Service می توانید برای هر کاربر در این مودم پهنای باند مشخص نمایید و برای هر کدام از کاربران زمان بندی اتصال تعیین کنید .

مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HPنکات مثبت

  • پوشش سیگنال

  • طراحی زیبا

  • آنتن های قابل جدا شدن

  • قابلیت های نرم افزاری

نکات منفی
  • عدم پشتیبانی از استاندارد 802.11ac

  • عملکرد تک بانده

  • عدم وجود درگاه USB

  • میزان خوانایی چراغ های دستگاه

جمع بندی

در مجموع این کمپانی بزرگ با تولید مودم روتر بیسیم Asus DSL N12HP توانسته است که یک محصول سه کاره یعنی مودم ، تکرار کننده سیگنال و روتر با ظاهری زیبا و ساده و قدرت آنتن دهی فوق العاده ، تحول بزرگی در این بخش ایجاد نماید .

متاسفانه این مودم از امکان تغییر باند فرکانسی برخوردار نیست و عمده ترین نقطه ضعف آن را پس از این موضوع ، عدم پشتیبانی از استاندارد جدید 802.11ac  به حساب می آید.

اما به صورت کلی این مودم ، یک مودم روتر فوق العاده با آنتن دهی عالی برای مکان های بزرگ و متراکم می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی را جلب خود کرده است .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/22/%d9%85%d9%88%d8%af%d9%85-%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85-asus-dsl-n12hp/

No comments:

Post a Comment