Sunday, April 23, 2017

بررسی تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/lenovo-miix310-3.jpg
با معرفی تبلت های هیبریدی افرادی که نیازمند استفاده از لپ تاپ ها بودند تا حد زیادی به سمت خرید این دسته تبلت ها گرویدند. تبلت های هیبریدی به تبلت هایی گفته می شود که با اضافه کردن کیبورد به آن ها یک لپ تاپ کوچک را در اختیار خواهید داشت. تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 در این بین از امکانات و قابلیت های خوبی برخوردار است که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز های شما باشد.

این تبلت 10.1 اینچی با ابعاد 250 در 170 میلی متری وزنی در حدود 580 گرم دارد. با اتصال کیبورد به آن 2 سانتیمتر به ضخامت آن افزوده می شود و وزنی معادل با یک کیلو و 100 گرم خواهد شد که در قیاس با دیگر تبلت های هم رده می توان گفت تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 از وزن و ابعاد مناسبی برخوردار است که جابجایی و حمل آن را بسیار ساده می کند.

این تبلت دارای صفحه نمایش Miix 310 از نوع LED IPS می باشد که رزولوشن 1280 در 800 را عرضه می کند و شفافیت و وضوح تصویر متوسطی را دارد. این تبلت دارای دو دوربین می باشد که کیفیت ضعیفی دارند و مناسب کار های مربوط به عکاسی نمی باشند.

پردازنده ی 4 هسته ای 64 بیتی تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 از اینتل و مدل Atom X5-Z8350 در کنار 4 گیگابایت رم می باشد. حافظه ی داخلی 64 گیگاباتی آن را نیز می توان با استفاده از میکرو اس دی ها افزایش داد.

به همراه این ها باتری 33 وات ساعتی نیز شرایط نسبتا مناسبی را فراهم آورده است. در ادامه به بررسی تخصصی تری از تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 خواهیم پرداخت.

بر روی کیبورد این تبلت و خود آن پورت های متنوعی قرار داده شده است که در میان آن ها می توان به پورت Micro HDMI ، جک 3.5 میلیمتری هدفون ، Micro USB بر روی تبلت و دو پورت USB 2.0 در کیبورد آن اشاره کرد.

گفتنی است که تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 در مدل های مختلف عرضه شده است که یکی از آن ها 4G و دیگری Wi-Fi است که البته مدل 4G آن امکان مکالمه ندارد.تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310

 نقد و بررسی تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310

اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر دوم هستید و یا برای فرزندان خود می خواهید کامپیوتر تهیه کنید تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 به خوبی می تواند نیاز شما را پاسخ دهد. با اتصال کیبورد به این تبلت خواهید توانست که از آن به عنوان یک لپ تاپ کوچک استفاده کنید. در ادامه بررسی لنوو میکس را دنبال کنید.

طراحی و ساخت

تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 طراحی ساده و زیبایی دارد اما جنس کار ، حس یک کالای مرغوب و باکیفیت را تداعی نمی کند. از نظر استحکام باید گفت که این تبلت از استحکام ساخت بالایی برخوردار است. بدنه ای پلاستیکی از ایجاد اثر انگشت بر روی بدنه مانند بدنه های فلزی جلوگیری می کند و در کل وزن محصول را به شکل چشم گیری کاهش می دهد. لبه های لنوو میکس 310 به صورت منحنی وار است اما گاها ممکن است که لبه های تیزی نیز وجود داشته باشند که اذیت کننده باشد.

گفتنی است که نگه داشتن طولانی مدت این تبلت در دست کار خوشایندی نیست. هر چند گفته شد که این دستگاه وزن قابل قبولی دارد اما در طولانی مدت همین وزن 580 گرمی واقعا اذیت کننده است.

درگاه‌های ارتباطیتبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310

با نگاهی دقیق به این تبلت خواهیم یافت که تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 از یکی از مهم ترین درگاه ها یعنی USB محروم است. اگر چه این درگاه در به روی کیبورد تعبیه شده ، اما باز نقطه ضعفی است که بر این تبلت وارد می شود. روی لبه ی سمت راست تبلت دو درگاه microHDMI ، microUSB و درگاه شارژ قرار دارد. هم چنین در مدل سیم کارت خور هم شیار آن در کنار شیار رم قرار دارد. در طرف دیگر هم جک 3.5 میلیمتری صدا وجود دارد.

کیبورد

بر خلاف آن چه که در سرفیس های مایکروسافت مشاهده نموده اید کیبورد لنوو میکس 310 همانند کیبورد لپ تاپ هاست و از اندازه و وزن بالایی برخوردار است. اما این وزن بالا به منظور برقراری تعادل بین تبلت و داک کیبورد در نظر گرفته شده است. تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 به همراه کیبورد وزنی در حدود 1.1 کیلوگرم را داراست.

کلید های کیبورد این تبلت عملکرد خوبی را ارائه می دهند اما برای یک تایپیست حرفه ای به هیچ وجه نمی تواند گزینه ی ایده آلی باشد. نور پس زمینه برای کیبورد وجود ندارد ولی می توان با استفاده از نور صفحه نمایش کار را راه انداخت. کلید Back Space نیز بسیار کوچک طراحی شده که ممکن است عادت کردن به آن کمی زمان بر باشد.

در خصوص تاچ پد باید گفت که مانند اکثر کیبورد های هیبریدی بسیار کوچک است و مشکل بزرگی که به همراه دارد صدای بسیار زیاد آن به هنگام فشردن است که می تواند در محیط هایی مثل کلاس درس ، کتابخانه و ... دردسر ساز شود.

نمایشگر

نمایشگری 10.1 اینچی با رزولوشن WXGA معادل 1280 در 800 پیکسل مجهز به فناوری IPS امکان تماشای فیلم از زوایای مختلف را پدید می آورد. عملکرد لمسی این صفحه نمایش نسبتا خوب است اما در خصوص کیفیت تصویر باید گفت که وضوح آن به علت تراکم کم پیکسلی پایین است.تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310

دو مشکل اساسی که در نمایشگر تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 می توان یافت یکی روشنایی کم و دیگری رفلکس بالای نور توسط آن می باشد که کار با این تبلت را زیر نور خورشید ناممکن می سازد.

البته ناگفته نماند که این تبلت ارزان قیمت برای کار های ساده گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.

سخت‌افزار و باتری

این تبلت از ویژگی های سخت افزاری بالایی برخوردار نیست. استفاده از پردازنده ی اینتل اتم مدل X5-Z8350 به همراه 4 گیگابایت حافظه ی رم این تبلت را برای انجام کار های روزمره نظیر وب گردی و استفاده از نرم افزار آفیس و هم چنین تماشای فیلم آماده می سازد. اما لنوو میکس 310 در اجرای بازی های سنگین و کار هایی نظیر طراحی و ادیت فیلم واقعا ناتوان است و به مشکل بر می خورد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S3 [/fruitful_dbox]

از 64 گیگابایت حافظه ی داخلی این دستگاه تنها 43 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد البته این مقدار به وسیله ی میکرو اس دی ها قابل افزایش است.

میزان شارژدهی این تبلت قابل توجه است به طوری که می تواند به صورت بی وقفه با شارژ پر 10 ساعت ویدیو را پخش کند و این رقم در مرورگری وب تا 12 ساعت و نیم افزایش می یابد.

سیستم‌عامل و دوربین

تبلت لنوو میکس 310 با ویندوز 10 روانه ی بازار شد. همانطور که می دانید این ویندوز در اجرای برنامه های تبلت بسیار کم نقص است و منوی تنظیمات آن به خوبی طراحی شده است. به لطف وجود "جستجوی سریع" کاربران می توانند به هر چه که می خواهند در سریع ترین حالت ممکن دست پیدا کنند. مرورگر اج - Edge تنها مرورگر نصب شده بر روی این دستگاه است که کارایی های جالبی را عرضه می کند. مثلا می توان در صفحات وب از دستیار صوتی کورتانا بهره برد و همچنین بوسیله ی Web Note می توان از صفحه ی مورد نظر اسکرین شات گرفت و روی آن با قلم یاد داشت اضافه کرد. همانطور که اشاره ای شد، دستیار صوتی ( کورتانا- cortana) به مرور می تواند با هوش مصنوعی خود به علایق و سلایق شما پی ببرد و پس از مدتی به شما در امور مختلف یاری برساند.

دو دوربین در این دستگاه فقط برای عکاسی های ساده مناسب می باشند و کیفیت خیلی مورد قبولی را ارائه نمی دهند.تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310

جمع‌بندی

تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 تبلتی بر پایه سیستم عامل ویندوز می باشد که دارای کیبورد همراه با قابلیت جدا شدن می باشد. اکثر کار های روزمره توسط این تبلت به خوبی قابل انجام هستند اما نباید توجه بسیار بالایی از آن داشت. این تبلت با بهره گیری از تراشه ی اینتل نه تنها قیمت تمام شده را پایین نگه داشته بلکه از ایجا سر و صدا و نویز در هنگام کار جلوگیری کرده است. صفحه نمایش این تبلت از قدرت خوبی در به تصویر کشیدن ویدیو ها برخوردار نیست.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d9%85%d8%af%d9%84-ideapad-miix-310-4g/

No comments:

Post a Comment