Sunday, April 30, 2017

معرفی درختچه ی کینوتوس و گونه های آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/ceanothus3.jpg
یکی دیگر از گیاهان همیشه سبز درختچه ی کینوتوس می باشد که بیشتر در مناطق ساحلی قابل رشد است توجه داشته باشید که شرایط ایده آل برای رشد این درختچه هوای خنک می باشد .

نام اصلی درختچه ی کینوتوس wild lilac می باشد و خاستگاه اصلی این درختچه از شهر کالیفرنیا و خانواده اصلی آن rhamnaceae  می باشد.

این درختچه را می توان به عنوان یک گیاه پوششی و رونده در باغ و باغچه های خود ر فضاهایی که دارای هوای خنک می باشد استفاده نمایید و از زیبایی منحصر به فرد آن در باغچه لذت ببرید .

این گیاه علاقه ی زیادی به آفتاب سوزان و هوای گرم ندارد و اگر در زیر آفتاب مستقیم قرار بگیرد رشدش متوقف می شود و امکان دارد بپوسد پس از آن حتما در مکان های خوش آب و هوا و دارای هوای معتدل رو به سر استفاده نمایید .

درختچه ی کینوتوسدرختچه ی کینوتوس به دو گونه ی اصلی تقسیم بندی می شود که عبارت است از :

  • gloriosus

  • griceus ‘horizintalis’


که هر کدام از این گونه های این درختچه دارای ویژگی های ظاهری ای می باشند که در ادامه به آن می پردازیم .

گونه ی C. gloriosus درختچه ی کینوتوس دارای برگ های چرمی مانند و سبز تیره می باشد که طول هر کدام از برگ های آن به سه سانتی متر نیز می رسد لبه های دندانه ای شکل برگ های آن زیبایی جذابی را به این گونه بخشیده است همچنین سطح زیرین برگ‌ها پوشیده از کرک‌های خاکستری است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : با درختچه ی بنسای ، طبیعت را به خانه ات بیاور [/fruitful_dbox]

این گونه در اوایل فصل تابستان گل ها ی بسیار خوش رنگ به رنگ آبی آسمانی بر روی آن می روید که زیبایی ظاهری آن را دو چندان می کند .

خوب است بدانید که این گونه به عنوان یک گیاه رونده تنها تا پنج سانتی متر رشد می کند و پس از آن رشد طولی آن تا هشتاد سانتی متر نیز می رسد.

گونه ی C.griceus ‘horizintalis’ دارای برگ های بسیار براق می باشد که طول هر کدام از این برگ ها تقریبا به پنج سانتی متر می رسد و سطح زیرین پوشیده از کرک‌های خاکستری است و همانند گونه ی اول دارای گل های آبی رنگ در اوایل فصل تابستان می باشد .

این گیاه تقریبا می توان گفت گیاه حساسی می باشد پس برای داشتن گیاهان سالم خاک با زهکشی خوب و آبیاری متوسط لازم است .همچنین این گیاه در برابر سرمای شدید مقاومت چندانی ندارد و دار سرم زدگی می شود پس وب است که در سرمای شدید با پلاستیک آن را به خوبی بپوشانید .
درختچه ی کینوتوسدرختچه ی کینوتوس از روش های مختلفی قابل پرورش و تکثیر است که عبارت است از :
  • کاشت بذر

  • ریشه‌دار کردن قلمه

  • خواباندن شاخه


نکته ی مهم : بذر های درختچه ی کینوتوس بسیار مقاوم و سخت می باشند که برای این که مناسب تر جوانه بزنند باید از 24 ساعت قبل از کاشت به خوبی در آب بگذارید تا پوشش سخت آن نرم شود و پس از کاشت در زمان مناسب جوانه بزند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%86%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%88-%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

No comments:

Post a Comment