Tuesday, April 25, 2017

بررسی خودرو ی رنو تلیسمان

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/reno.jpg
کمپانی رنو یکی از قدیمی ترین خودرو سازان جهان می باشد که کیفیت محصولات آن از گذشته تا کنون برای جهانیان به وضوح مشخص است . این کمپانی در تمامی کشور های جهان نمایندگی دارد و تقریبا در اکثر کشور ها از محصولات این شرکت استفاده می شود ؛ در ایران هم نمایندگی رسمی کمپانی رنو با نام نگین خودرو فعالیت های گسترده ای دارد . جدید ترین محصول این کمپانی فرانسوی که در بازار ایران به فروش می رسد رنو تلیسمان می باشد که یک خودروی لوکس و خاص است که رقیب بسیار قدرتمندی در برابر خودرو هایی مثل هیوندای سوناتا ، کیا ، اپتیما و تویوتا کمری می باشد .

رنو تلیسمان در دو مدل معمول و فول آپشن تولید و وارد ایران می شود که این دونوع از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند فقط برخی امکانات در مدل معمولی استفاده نشده است .

همان طور که می دانید امروزه در بیشتر خودرو های خارجی استفاده از توربو شارژ رایج شده است و اکثر کمپانی های معتبر نصب توربو شارژ را یک آپشن می پندارند اما بعضی از افراد در ایران هنگام خرید رنو تلیسمان نگران این آپشن هستند که آیا با نوع سوخت ایران هم خوانی دارد یا خیر ؟ به گفته ی مدیر عامل نگین خودرو رنو تلیسمان ای که وارد ایران می شود بر اساس نوع سوخت ایران توسط خود کمپانی رنو تنظیم شده است پس جای هیچ گونه نگرانی برای خریداران این محصول در ایران نمی باشد .

در این مقاله به بررسی جز به جز خودروی رنو تلیسمان محصول شرکت فرانسوی رنو می پردازیم .

طراحی ظاهری رنو تلیسمان

به جرات می توان گفت که طراحی رنو تلیسمان واقعا یک طراحی منحصر به فرد و بی عیب و نقص می باشد به گونه ای که جای هیچ گونه انتقادی را نگذاشته است .

رنو تلیسماناولین موردی که در طراحی زیبای این خودرو به چشم می خورد هماهنگی دقیق اندازه ی لاستیک ها با گلگیر می باشد به طوری که ابعاد به خوبی بخش گلگیر را می پوشاند این مورد را در سایر خودرو ها کمتر دیده ایم  همچنین طرح چراغ های عقب بسیار خاص و زیبا می باشد به گونه ای که انگار دو چراغ به هم متصل هستند اما آرم شرکت رنو در مابین آن ها قرار گرفته است .

طول این خودرو 4860 میلی متر می باشد که طول آن از خیلی از خودرو های دیگر مانند سوناتا و ... بیشتر است و عرض آن حدود 1900 میلی متر می رسد همچنین فاصله ی بین دو محور این خودرو ی فوق العاده 14 سانتی متر می باشد که یکی از ویژگی های خاص این خودرو محسوب می شود .

نکته ی خیلی جالب این که فاصله ی کف این خود رو تا زمین تنها 14 سانتی متر می باشد.

به طور کلی از نظر ابعاد رنو تلیسمان را می توان رقیب بسیار خوب و مناسبی برای خودروی هیوندای سوناتاLF دانست .














































مشخصات فنی رنو تلیسمان با موتور Energy TCe 190
حجم دقیق موتور (سی سی)1618
استاندارد آلایندگییورو 5
نوع موتورتوربوی تزریق مستقیم
آرایش سیلندر هاخطی
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ4 / 16
حداکثر قدرت / دور در دقیقه190 / 5750
حداکثر گشتاور / دور در دقیقه260 / 2500
نوع گیربکس7 دنده خودکار دو کلاچه EDC
سیستم انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)225
شتاب صفر تا صد (ثانیه)7.7
شتاب 80 تا 120 (ثانیه)6.6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)5.88
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر)7.5
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر)4.6
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر)51
نوع فرمانبرقی کمکی
سیستم تعلیق جلومک فرسون با طبق جناغی تحتانی
سیستم تعلیق عقباکسل نیمه صلب
ترمز جلودیسکی خنک شونده
ترمز عقبدیسکی خنک شونده
وزن خالص (کیلوگرم)1444

 

طراحی داخلی رنو تلیسمان

رنو تلیسمانطراحی داخلی کابین این خودرو به گونه ای می باشد که تا حد بسیار قابل توجهی عایق صدا می باشد و صدای موتور و بیرون از اتاق خیلی کمتر از خودرو های دیگر به گوش می رسد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی آلفارومئو ۴سی اسپایدر [/fruitful_dbox]

در ساخت کابین رنو تلیسمان از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه استفاده شده است که وقتی شما داخل آن می نشینید و یا داخل یک خودرو ی لوکس و گران قیمت نشسته اید و تا دقایقی مجذوبه طراحی زیبا و دلنشین این خودرو می شوید . در داخل کابین رنو تلیسمان فضا بسیار زیاد است یکی از بهترین فضا های آن که در داخل کنسول وسط خودرو تعبیه شده است محفظه ی نگه داری آب خنک می باشد که شما یک بطری آب کوچک را تا ساعت ها می توانید داخل آن خنک نگه دارید .

تنها چیزی که در طراحی داخلی آن شاید مورد پسند خیلی ها نباشد استفاده از پلاستیک خشک و محکم در اطراف دنده باشد .

رنو تلیسمانبرخی از ویژگی های نسخه ی فول آپشن رنو تلیسمان عبارت است از :
  • سنسور پارک جلو

  • سیستم هشدار نقطه کور

  • کارت هندزفری

  • ، صفحه نمایش روی شیشه جلو

  • روکش چرمی صندلی ها

  • سانروف برقی پانوراما

  • آیینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک

  • ، نور پردازی محیط داخل

  • تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو

  • ماساژور

  • گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو

  • مانیتور ۸.۷ اینچی کنسول وسط و سیستم صوتی BOSE با ۱۳ بلندگو

  • شیشه های کناری چند لایه


شاید خیلی ها ندانند که وظیفه ی کارت هندزفری چیست ؟ کارت هنذزفری یک وسیله الکترو نیکی می باشد که با استفاده از آن می توانید بخش کلی کنترل خودرو ی خود را در دست بگیرید و از لحاظ امنیتی هم بسیار مناسب است از طریق این کارت شما می نوانید چراغ های خودرو ی خود را خاموش و روشن کنید همچنین اگر کلید خود را جا بگذارید به راحتی می توانید ئارد آن شوید خودروی خود را روشن نمایید اما برای روشن کردن خودرو باید ابتدا پای خودرا بر روی ترمز قرار دهید سپس دکمه ی روی کارت را بفشارید تا خودروی رنو تلیسمان شما روشن شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/26/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%db%8c-%d8%b1%d9%86%d9%88-%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86/

No comments:

Post a Comment