Friday, April 21, 2017

عیب یابی و تعمیر صفحه کلید لپ تاپ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/tamir-safhe-kelid.jpg
یکی از رایج ترین مشکلاتی که امکان دارد برای صفحه کلید پیش بیاید شکستن و یا گیر کردن کلید های کیبورد می باشد . این مشکل وقتی در لپ تاپ ها ایجاد می شود همه فکر می کنند که چه مشکل بزرگ و جبران ناپذیری رخ داده است اما اینطور نیست و شما به راحتی به هزینه ی مناسب می توانید صفحه کلید مورد نظر را خریداری کنید و آن را جایگزین نمایید . برای تعمیر صفحه کلید لپ تاپ شما تنها به یک پیچ گوشتی و صفحه کلید جدید احتیاج دارید و به راحتی در زمان تقریبا یک ساعت می توانید آن را عوض نمایید .

در مورد مدل خودم ، Satellite Pro 6100 کلید "R" گیر می کند و زمانی که به آن ضربه می زنم یک تا دو خط R تایپ می شود.

در برخی موارد ( به ویژه مک بوک ها) می توانید کلید ها را به صورت تکی جایگذاری کنید ، اما آنها بسیار گران هستند ، اغلب هر کلید 8 تا 9 دلار می باشد. در بیشتر موارد ، یک صفحه کلید کامل کمی بیشتر هزینه دارد اما یک معامله بهتر با طول عمر طولانی است.

تعمیر صفحه کلید لپ تاپجایگذاری یک کیبورد تعویضی را برای سیستم خود شروع کنید. تمام چیزی که برای تعمیر صفحه کلید لپ تاپ خود نیاز دارید این است که موتور جست و جوی وب مورد علاقه خود را باز کنید و مدل کیبورد نوت بوک را با کلمه "کیبورد" (keyboard) جست و جو کنید. شانس خوبی خواهید داشت زیرا که چندین فروشگاه آنلاین را پیدا خواهید کرد که کیبورد مناسب را با قیمت 5 تا 20 دلار برای یک نمونه تعمیر شده یا استفاده شده و بین 15 تا 100 دلار برای یک مدل نو را دارند.

من یک کیبورد تعمیر شده 10 دلاری را انتخاب کردم ، زیرا که من سیستم خود را بیش از پنج سال است که دارم ، یک صفحه کلید جدید بیشتر از باقی عمر دستگاه کار خواهد کرد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تعمیر بدنه شکسته نوت بوک [/fruitful_dbox]

در بخش تعمیر صفحه کلید لپ تاپ توجه داشته باشید که بعضی از لپ تاپ ها یک نوار قفل در بالا یا زیر صفحه کلید که آن را در محل نگه می دارد ، دارند. در دیگر (مدلها) شما مجبور به خارج کردن پیچ از زیر کیس صفحه کلید هستید ، در برخی موارد هم برای تعمیر صفحه کلید لپ تاپ خود شما نیاز به باز کردن کل کیس برای رسیدن به کیبرد دارید. (اگر سیستم شما توضیح داده شد ، پروژه خوبی برای انجام کار جایگذاری است.) در غیر این صورت بهترین راه برای شما این است که در اطراف سیستمی که دارید کمی کنجکاوی کنید و به دنبال راهی به درون سیستم باشید تا راه حل را بیابید.

Satellite Pro 6100 که من دارم یک نوار قفل در بالای کیبورد دارد که آن را در جایش نگه می دارد ، بنابراین دستورالعملی که دنبال می کنید برای این مدل دستگاه است.

پس از این که با دقت نوار قفل بالای کیبورد را یافتید ، آن را به جهت باز شدن بکشید. پیچ های صفحه کلید را باز کنید.

نوار قفل را خارج کنید و پیچ های نگهدارنده صفحه کلید را باز کنید.

به آرامی صفحه کلید را بالا بکشید ، اما پیش از اینکه آن را به صورت کامل خارج کنید ، مطمئن شوید که نوار کابلی که کیبورد را به مادربرد وصل می کند را جدا کرده که به آن آسیب نرسانید. با امنیت کامل کیبورد را جدا نمایید و بالا بکشید و خارج کنید.

حالا زمان نصب صفحه کلید جدید است. پس از متصل کردن کیبورد جدید به داخل ، آن را در جایگاهش بگذارید و پیچ های کیبرد را ببندید. در آخر، نوار قفل را مانند قبل بزنید (قفل کنید).
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/22/%d8%b9%db%8c%d8%a8-%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/

No comments:

Post a Comment