Saturday, April 29, 2017

مقایسه کویید و کوییک - راهنمای خرید خودرو

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/kwid-ya-quick.jpg
سایپا چندی پیش در نمایشگاه خودروی تهران که پس از 11 سال برگزار شده بود خودروی جدید خود یعنی کوییک را رونمایی کرد. خودرویی که در نمایشگاه سر و صدای زیادی بر پا کرد و حاشیه ساز شد. با نگاهی عمیق و دقیق به این خودرو در خواهیم یافت که کوییک نسخه ی فیس لیفت شده ی تیبا دو یا هاچ بک ساینا می باشد. آپشن های با اهمیتی به این خودرو اضافه شده به علاوه که این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک است.
از سوی دیگر شرکت رنو ، کویید که یک کراس اوور مانند ارزان قیمت است را روانه ی بازار ایران کرد. رونمایی این خودرو در سال 2015 صورت گرفت زمانی که گفته می شد این خودرو برای هند ساخته شده است. طبق شواهد و گزارشات این خودرو توسط ایران خودرو با محدوده قیمتی 30 تا 35 میلیون تومان به بازار عرضه می شود. شاید سایپا با ارائه ی کوییک می خواهد پیش دستی کند و بازار را قبل از کویید به دست بگیرد به هر نحو ما در این مقاله با مقایسه کویید و کوییک شما را در جریان تفاوت های این دو هاچ بک قرار می دهد تا با دیدی باز بین آن دو انتخاب کنید.

 

طراحی بیرونی

کوییک در قسمت جلو بسیار شبیه به برادر سدان خود یعنی ساینا است و همانطور که گفتیم نسخه ی هاچ بک شده ی آن است. با ایجاد تغییراتی در جلو پنجره و سپر جلو سایپا این خودرو را متفاوت از ساینا کرده است. این تفاوت را هم چنین مدیون قطعات اضافه شده روی بدنه کوییک می باشد. استفاده از رینگ های جدید ، چراغ جلو دودی ، دی لایت و چراغ های عقب نئونی در عین عدم هماهنگی در طراحی این ماشین ظاهری نسبتا مدرن به آن بخشیده است.

[gallery td_select_gallery_slide="slide" link="file" columns="2" size="medium" ids="15000,15001"]

در مقایسه کویید و کوییک وقتی به طراحی کویید می نگریم به هنر ، مهندسان رنو بر می خوریم. مقایسه کویید و کوییک از نظر طراحی کمی خنده دار است. چرا که این هاچ بک از رنو دارای بدنه ای مدرن و زیبا است. اما به علت سیاست های رنو در خصوص ارزان تمام شدن قیمت نهایی این خودرو از برخی ظریف کاری ها نظیر ریل های روی سقف و برف پاک کن عقب خبری نیست. در مقایسه کویید و کوییک نکته ی منفی این خودروی رنو نسبت به کوییک استفاده از یک برف پاک کن در جلو است.

[gallery columns="2" link="file" size="medium" td_select_gallery_slide="slide" ids="15004,15005"]

طراحی داخلی

در بررسی کوییک زیاد پیش می آید که تصویر ساینا را متصور شوید ، طراحی داخلی هم یادآور فضای داخل ساینا است با یک تفاوت جزئی که همان نمایشگر بالای داشبورد و تغییراتی در غربیلک فرمان است. در مجموع فضای داخلی اتومبیل چنگی به دل نمی زند و مکان نصب نمایشگر لمسی نیز سر جای خود فیکس نیست البته غربیلک فرمان به دکمه های کنترل کننده مجهز شده است و صفحه کیلومتر هم نسبت به ساینا عوض شده است.

[gallery td_select_gallery_slide="slide" size="medium" columns="2" link="file" ids="14992,14993"]

اما کویید نسبت به کوییک در طراحی داخلی در عین سادگی از زیبایی و ظرافت نیز برخوردار است. این هاچ بک از رنو در قسمت داشبرد ساده اش، نمایشگر ها و کنترلر ها و دریچه های تهویه را شامل می شود. غربیلک فرمان ساده و فاقد کنترلر می باشند. صفحه کیلومتری دیجیتالی می باشد و برای کسانی طرفدار صفحه های آنالوگ و عقربه ای هستند خبری بد می تواند باشد. به یمن هنر طراحان و مهندسان فرانسوی طراحی داخلی این خودرو نسبت به کوییک یک سر و گردن بالاتر است.

[gallery columns="2" link="file" size="medium" td_select_gallery_slide="slide" ids="15008,14991"]

تجهیزات

در مقایسه کویید و کوییک ، سایپا در اضافه کردن تجهیزات به کوییک بسیار ریخت و پاش کرده است و موارد زیادی نظیر کروز کنترل ، سیستم ورود بدون کلید ، شیشه بالابر های برقی ، نمایشگر لمسی 7 اینچی، استارت دکمه‌ ای، تهویه اتوماتیک، دو ایربگ، سیستم پایش فشار باد تایرها، دی‌ لایت، ناوبری، بلوتوث، دوربین دید عقب، صندلی‌ های برقی جلو و آینه‌ های برقی را به کوییک اضافه کرده است. این خودرو قرار است در دو تیپ دستی و دو تیپ اتوماتیک عرضه شود و درخواست تعدادی از این آپشن ها اختیاری است. کوییک هم چنان از سیستم ترمز کاسه ای در عقب استفاده می کند و در کل از لحاظ ایمنی تنها درصد کمی نسبت به پراید بهبود یافته است و هم چنان تعریفی ندارد.

[gallery td_select_gallery_slide="slide" size="medium" columns="2" link="file" ids="14994,14995"]

رنو با نظر به این که سیاست اولیه و مورد نظرش کاهش قیمت تمام شده برای کویید بوده است، استفاده از تجهیزات و آپشن های متعدد و متنوع را در برنامه اش قرار نداده است. از امکانات آن به اشاره به این موارد بسنده می کنیم ، نمایشگر لمسی 7 اینچی، یک ایربگ، پنجره‌ های برقی جلو، تهویه دستی، سیستم صوتی با 2 بلندگو، بلوتوث، AUX و USB، سیستم ورود بدون کلید، قفل مرکزی و ناوبری که در بالاترین مدل رنو کویید عرضه می شود. می توان به نوعی رنو را در این بخش مغلوب سایپا دانست. گفتنی است که این خودرو نیز از لحاض ایمنی در شرایط خوبی به سر نمی برد که باعث شده رنو وعده به انجام اصلاحات در این خودرو داده است.

پیشرانه

پیشرانه ی رنو در مقایسه کویید و کوییک مقداری ضعیف عمل کرده است. این خودرو از دو نوع پیشرانه ی سه سیلندر ضعیف که 800 سی سی و 1 لیتر حجم دارند استفاده می کنند و قدرت 67 اسب بخار را تولید می کند که در مقابل موتور 1.5 لیتری کوییک با توان خروجی 87 اسب بخار خیلی ضعیف می باشد.

[gallery td_select_gallery_slide="slide" size="medium" columns="2" link="file" ids="14998,14999"]

مصرف سوخت در کوییک 7 لیتر در صد کیلومتر می باشد که در مقایسه کویید و کوییک در رتبه ی پایین ترین نسبت به کویید که 4.3 لیتر در صد کیلومتر می سوزاند قرار می گیرد.

کوییک از یک گیربکس 5 دنده ی دستی بهره می برد و گیربکس اتوماتیک CVT آن نیز ارائه شده است. پیش بینی می شود که شتاب این خودرو در مقدار بسیار پایینی قرار داشته باشد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : برلیانس H330 ستاره ای در آسمان پارس خودرو [/fruitful_dbox]

در طرف دیگر رنو کویید دارای دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک AMT می باشد که از نظر تکنولوژی در سطح بالایی به سر نمی برد و در مقابل گیربکس CVT کوییک نمی تواند عرض اندام کند. اما در مقایسه کویید و کوییک وزن کمتر کویید که به میزان 360 کیلوگرم می باشد را می توان نکته ای مثبت برای رنو در نظر گرفت.

نتیجه


سایپا با ارائه ی کوییک با توجه به تغییراتی که در آن نسبت به ساینا به وجود آورده سعی در ارائه ی یک خودروی ارزان قیمت اتوماتیک را دارد و خود را برای رقابت با کویید آماده کرده است. اما نکته ای که آزار دهنده است تفاوت قیمتی فاحش این اتومبیل با تیبا و ساینا است که با توجه به تغییرات کوچکی که نسبت به آن ها داشته است این تفاوت قیمت منطقی نیست. در مجموع هم مانند اکثر خودرو های داخلی از کیفیت ساخت پایین تری نیز برخوردار است.

[gallery size="medium" td_select_gallery_slide="slide" columns="2" link="file" ids="15003,15002"]

کویید با این که از لحاظ آپشن و تجهیزات از مقدار کمتری بهره می برد و از لحاظ پیشرانه هم دارای قدرت کمتری است اما طراحی مدرن تر و ایمن تری را ارائه می دهد و البته در مصرف سوخت هم بسیار به صرفه تر است. اما این طور هم نیست که بگوییم برنده ی این کارزار است ؛ نه با ارائه ی این دو خودرو در بازار خواهیم دید که کوییک هم برتری های خود نظیر پیشرانه ی قوی تر ، آپشن های بیشتر و گیربکس CVT را دارد که آن را در میدان سرپا نگه می دارد. در آخر همه چیز به قیمت گذاری نهایی باز می گردد تا برنده ی اصلی مشخص گردد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/29/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%a9%d9%88%db%8c%db%8c%d8%af-%d9%88-%da%a9%d9%88%db%8c%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af/

No comments:

Post a Comment