Saturday, April 29, 2017

راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/rahnamaye-pc-karbari.jpg
در این مقاله راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری آن که به سه سیستم خانگی ، بازی و گرافیک تقسیم می شوند را با توجه به سخت افزار مورد نیاز آن ها به شما ارائه می دهیم و به معرفی کامل این سیستم ها می پردازیم.

با این که امروزه لپ تاپ ها و کلا دستگاه های قابل حمل فراگیر تر از گذشته شده اند و به نوعی جای کامپیوتر های رومیزی را گرفته اند ولی هنوز هستند کسانی که طرفدار این سیستم های به حق قدرتمند می باشند و برای انجام کارهای حرفه ای خود از آن ها بهره می برند.

در راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری آن سه سیستم را برای کاربرد خانگی ، گرافیک و بازی جمع می کنیم. گفتنی است که همیشه گران ترین قطعه بهترین آن نیست و مچ بودن سخت افزار های به کار رفته فاکتوری مهم به شمار می رود.

راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری - کاربری خانگیراهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری

منظور از سیستم خانگی ، سیستمی است که از آن در مصارف روزمره مثل گوش دادن به موسیقی ، پخش ویدیو ، وب گردی ، انجام تحقیق و تایپ ، بازی های معمولی و سبک و موارد این چنینی استفاده می شود. این سیستم ها را با صرف هزینه ای بسیار کم می توان جمع کرد.

پیشنهادی که در انتخاب پردازنده داریم A10-6800 AMD می باشد که سریع ترین کارت گرافیک یکپارچه IGP با توان پردازشی خوبی را دارد. از پس کارهای سبک به خوبی برمی آید. هارد SSD با حجم 60 گیگابایت و HDD Seagate Barracuda یک ترابایتی علاوه بر این که فضای ذخیره اطلاعات را زیاد می کند در سرعت بالا آمدن سیستم تاثیر مثبتی می گذارد.

مادربردی که در این سیستم پیشنهاد می شود GA-F2A85X-D3H از کمپانی گیگابایت می باشد. این مادربرد 200 هزار تومانی در عین ارزان بودن قابلیت های خوبی را ارائه می دهد و اغلب پورت های مورد نیاز را ساپورت می کند. پهنای باند مناسبی که برای پورت های PCI در نظر گرفته شده نصب کارت گرافیک جدا بر روی آن را کم خرج تر می کند.

اتنخاب کیس NZXT Source 210 Elite با توجه به قیمت مناسب و اندازه ی خوب برای کار در خانه بهترین انتخاب است. می توان در این کیس از پاور Corsair CX500 استفاده می شود هم چنین در قسمتی از این کیس می توان چند فن خنک کننده اضافی نصب کرد.

شما می توانید این سیستم خانگی را با مبلغی کمتر از 1.5 میلیون تومان اسمبل کنید و جای هم برای به روز رسانی های بعدی هم باقی بگذارید تا در آینده از ارتقا سیستم خود جای نمانید.

راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری - بازی و سرگرمیراهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری

در راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری اگر کاربری گیمینگ باشد بحث جذاب تر می شود. سعی خواهیم کرد به دنبال سیستمی برویم که با حداقل هزینه ، خداکثر پرفورمنس و کارایی را ارائه بدهد. قطعاتی که انتخاب می کنیم باید در شرایط سخت و محاسبات سنگین پاسخگوی نیاز ما باشند. گفتنی است که درست است کنسول های نسل هشتم فضای گیمینگ را به خود اختصاص داده است اما همواره بازی های کامپیوتری از محبوبیت خاص خود برخوردار بوده است.

این راهنما را از پیشنهاد پردازنده اینتل Core i7-4930K شروع می کنیم. این پردازشگر می تواند دو هسته به صورت اضافه عرضه کند و توانایی Hyperthreading را نیز دارد. در مجموع و در مقایسه با رقبای خود این غول از اینتل نمایش بی نقص و بی نظیری دارد.

این پردازنده ی قوی خوب به تبع همراهان قوی را لازم دارد تا با هماهنگی فوق العاده بتواند بالاترین میزان عملکرد را ارائه دهد. مادربرد Asus X79 Deluxe پذیرای خوبی برای این پردازشگر به شمار می رود. Asus X79 Deluxe از تمامی پورت های مورد نیاز برای یک سیستم گیمینگ پشتیانی می کند. Asus X79 Deluxe با اتصالات همراه پردازنده گرافیکی radeon مدل Sapphire با پردازنده R9 295X2 انتخاب مناسبی به شمار می‌آید. دو پردازش گر آن در یک کارت گرافیکی شامل مایع خنک کننده حتی اگر اورکلاک هم شده باشد سر و صدایی ایجاد نمی کند.

البته شما می توانید از کارت‌های گرافیک سری 780 Nvidia's GeForce GTX یا حتی دیگر مدل اینویدیا 9XX GTX GeForce نیز بهره ببرید. اما در انتخاب سیستم های گیمینگ بحث مالی بسیار در نوع سیستمی که جمع می کنید تاثیر گذار است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی دو مادربرد ارزان قیمت بازی گیگابایت [/fruitful_dbox]

پردازنده توسط Cooler Master مدلGlacer 240L با قطر فن 280 میلی‌متر خنک می شود. استفاده از این فن با توجه به کیفیت ساخت بالای آن ، انتخاب مناسبی است.

استفاده از SSD و HDD توامان با هم به شدت برای دستیابی به سرعت بالاتر توصیه می شود.

هارد پیشنهادی از سامسونگ SSD مدل Evo MZ یک ترابایتی و هارد HDD چهار ترابایتی کمپانی سیگیت می تواند فضای ذخیره سازی فوق العاده کهکشانی را با سرعت بارگذاری بالا در اختیارتان قرار دهد.

این ها به علاوه ی یک درایو بلو ری ال جی و چهار رم چهار گیگابیتی G.SKILL Ripjaws در یک کیس Corsair Obsidian 900D که برق آن از پاور مدل Silverstone با توان 1200 وات مدل گلد ادیشن تامین می شود سیستمی را تشکیل می دهند که در حدود 3.5 میلیون بدون احتساب مانیتور هزینه بر می دارد. با این کیس قوی از پس اجرای تمام بازی های سنگین روز بر خواهید آمد.

راهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری - گرافیک و تدوین ویدیوراهنمای خرید کامپیوتر بر اساس کاربری

نوبتی هم باشد نوبت کاربران حرفه ای سیستم های رومیزی می رسد که توسط این سیستم ها درآمد کسب می کنند. استفاده از سیستم ها در مصارف تدوین ، گرافیک ، ساخت مدل های سه بعدی ، انیمیشن سازی ، انجام محاسبات پیچیده و اجرای نرم افزار های تخصصی کار های رایج این سیستم هاست که نیاز به سخت افزاری قدرتمند دارد.

پردازشگر حرفه‌ای اینتل Core i7-5930K همراه مادربرد Asus X99-Deluxe پیشنهاد ما به شماست. چرا که این مادربرد خاصیت به روز رسانی دارد و امکان استفاده از نسل بعدی رم روی آن را میسر می سازد.

از خنک کننده ی مایع Corsair H105 برای خنک کردن این پردازشگر قوی استفاده کنید. البته گفتنی است که این خنک کننده بی سروصدا نیست.

استفاده از چهار رم Kingston چهار گیگابیتی DDR4 و فرکانس باس بالای 3000Mhz انتخابی خوب است که شما را در انجام محاسبات پیچیده دچار مشکل نمی کند.

کارت گرافیکی رادئون هشت گیگابایتی XFX با دو پردازشگر گرافیکی X295 و درگاه حافظه 512-bit و سیستم خنک‌کننده مایع دوگانه ، می تواند عملکرد بسیار خوبی را به شما بدهد در حالی که هزینه ی کمتری نسبت به مثلا گرافیک GeForce SLI یا EVGA GTX 980 متحمل شده اید.

هارد سامسونگ مدل Evo MZ و HDD چهار ترابایتی سیگمنت علاوه بر فضای ذخیره سازی بسیار بالا سرعت راه اندازی سیستم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

منبع تغذیه 1300 واتی Supernova مدل EVGA در سطح عملکرد بالایی قرار دارد که با هزینه ای به مراتب کمتر می توان آن را تهیه نمود. درایو بلو ری Pioneer Blu-Ray Wirter گزینه ی پیشنهادی ماست که می تواند چنین سیستمی را رو به تکمیل پیش ببرد.

در آخر برای تکمیل این سیستم فوق العاده به کارت صدا Creative Sound Blaster Z با نسبت سیگنال به نویز 116db و خروجی‌ های دیجیتال اپتیک و آنالوگ صدای 5.1 کاناله و ورودی اپتیک دیجیتال همراه یک میکروفن کیفیت بالا که به مانیتور شما متصل می‌شود، نیاز داریم. شما می توانید این سیستم را با مبلغی به میزان 4 میلیون تومان تهیه کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a2/

No comments:

Post a Comment