Thursday, April 20, 2017

چگونگی رشد پیازچه (پیاز سبز) در آشپزخانه

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/green-onion-1.jpg
من پیازچه را دوست دارم . آنها در سالاد فوق العاده هستند. یک چاشنی روی سیب زمینی های پخته شده و یک مزه و چاشنی برای استیک هستند. در سوپ های بسیاری استفاده می شوند و در انواع مختلفی کارایی دارند. پیازهای سبز یا پیازچه ها بهترین نوع چاشنی و رایحه ها را به هرچیزی که اضافه کنیم می دهند. به علاوه آنها دارای ویتامین های K ، A ، C  و برخی از فیبرها هستند. همچنین یک منبع غنی از مواد شیمیایی که برای سلامتی و ایمنی بدن به کار می روند، هستند.

همانطور که در ابتدا گفته شد، زمانی که آن ها را از مغازه می خرم به نظر می رسد که قبل از اینکه شانس استفاده کردن از تمام دسته ی آن ها را داشته باشم خراب می شوند زیرا آن ها دارای یک دوره زندگی کوتاه هستند. من از یکی از دوستانم که به من آموزش داد چگونه خودم پرورش گیاه در داخل خانه و در آشپزخانه انجام دهم متشکرم . درست است! شما می توانید با خرید یک شاخه یا دسته پیازچه 50 سانتی، پیازچه مصرفی کل سال تان را فراهم کنید. این کار بسیار ساده و آسان است. حتی اگر شما دست سبز( شانس برای کاشتن گیاه) هم نداشته باشید باز هم می توانید پیازچه پرورش دهید.

تجهیزات لازم برای کاشت پیازچه (پیاز سبز)

یک ظرف با کمتر از 6 اینچ عمق

خاک مرغوب با کیفیت بالا

یک دسته پیازچه

دستورالعمل

زمانی که پیازچه برای کاشتن می خرید باید مطمئن شوید که هنوز ریشه ها بی کم و کاست هستند. هرچه ریشه بلندتر باشد رشد نیز بهتر انجام می شود. با بریدن تقریبا 1 تا 2 اینچ از بالای هر پیازچه شروع می کنیم. که هر یک اینچ آن یک قسمت سفید رنگ با ریشه است که قرار است کاشته شود. درست همان قسمتی که شما دور می اندازید. شما آزاد هستید که هر استفاده ای که میخواهید از قسمت سبز رنگ آن بکنید. فقط ریشه پیازچه هست که ما برای رویش به آن نیاز داریم.

ظرف خود را انتخاب کنید و داخل آن را با خاک مرغوب پر کنید. به اندازه 2 اینچ بالای ظرف را خالی بگذارید نیازی نیست که خاکی را هدر دهید. زمانی که ظرف از خاک پر شد آماده برای کاشت است.

پیازچه

در حقیقت من فکر می کنم با فشار دادن ریشه پیازچه در ظرف شما نتیجه خواهید گرفت. آنها شاخه های کوچک کنده شده ی محکمی هستند که آسیبی نمی بینند. از انگشتتان به عنوان یک حفر کننده چاله در خاک استفاده کنید. به اندازه ریشه پیاز آن را عمیق کنید. ریشه پیاز را به صورت وارونه در ظرف جای دهید. حدود ½ و ¼  اینچ از پیاز بالاتر از خاک پیدا باشد. فضای ریشه پیاز شما به اندازه 2 اینچ از ظرف را می گیرد.

پیازچه

پیازچه کاشته شده را کاملا آبیاری کنید. سپس صبر کنید. ممکن است 1 یا 2 روز طول بکشد تا شما شروع رشد گیاه را ببینید. این شاخه ها سریع رشد می کنند. بعد از گذشت 2 هفته آماده برداشت خواهند شد. زمان برداشت به طوری که ½ و ¼ از گیاه فقط قابل مشاهده باشد آن را ببرید. با  این کار پیازها برای رشد دوباره تشویق می شوند. فقط زمانی که کاشت انجام می شود چند روزی طول می کشد تا دوباره جوانه بزند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : پرورش صحیح گل لیلی کالا در داخل خانه [/fruitful_dbox]

روش و فوت و فن های مورد نیاز برای رشد پیازچه (پیاز سبز)

  • پیازچه ها برای رشد به 1 اینچ آب در هفته نیاز دارند. همچنین آن ها به خاک نسبتا مرطوب علاقه دارند. بنابراین به آب کافی نیازمند است. زمانی که در تابستان ظرف شما به سرعت خشک می شود نیاز دارید که ظرفتان را به صورت روزانه آبدهی کنید.

  • پیازهای سبز همچنین به نور آفتاب نیاز دارند. آن ها می توانند در سایه رشد کنند اما شاخه های آن ها خمیده می شوند و راست و محکم رشد نمی کنند. همچنین آن ها باید به نور آفتاب دسترسی داشته باشند. مکانی که در روز چند ساعت نور آفتاب دریافت می کند یک مکان ایده آل و مناسب است.

  • در طول ماه های زمستان اگر دارای مکانی هستید که مقداری نور آفتاب دارد شما می توانید این کار را در داخل خانه انجام دهید. اگرچه آگاه باشید که آن ها برای رشد به گرما نیز نیازمندند. بنابراین قرار دادن در جلوی پنجره سرد از رشد آن ها در داخل نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • جعبه و یا ظرف ندارید؟ خوب است شما می توانید ریشه پیازچه ها را به درستی داخل خاک بکارید. تنها تفاوت در این است که قبل از کاشتن نیاز دارید که از خاک از قبل کار کرده استفاده کنید و بعد از یک زمستان هم محصول شما از بین خواهد رفت.

  • پیازهای سبز در صورتی که فقط در یک لیوان آب قرارشان دهید رشد خواهند کرد. این یک ایده جالب است، درست است؟! خوب است باز هم فکر کنید با تعویض مکرر آب لیوان یا خاک گلدان، گیاه دوباره شروع به رویش خواهد کرد. این روش کارآمد خواهد بود اما به میزان نگهداری بیشتری نیاز دارد و سپس با قرار دادن گیاهان در خاک و دادن یک مکان مناسب به آن ها می توانند دوباره رشد کنند.


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/20/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%b2%da%86%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

No comments:

Post a Comment