Friday, April 28, 2017

انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان در خانه

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/entekhabe-goldan.jpg
گل کاری و یا کاشت گیاهان در جایی به غیر از باغ و باغچه نیازمند ظرفی است که ریشه ، خاک و تمام محتویات گیاه را در بر گیرد از این رو انتخاب گلدان مناسب به عنوان یک ابزار ضروری برای کاشت گل اهمیت پیدا می کند.

گلدان و یا ظرفی که مورد استفاده قرار می دهید از نظر طرح و رنگ بیانگر شخصیت شما هستند. البته امروز تعدد این طرح ها بسیار گسترده شده اند. اگر نمی توانید یک گلدان مناسب پیدا کنید باید به فکر ظرفی باشید که آن را گلدان کنید.

آن چه در پرورش یک گیاه اهمیت پیدا می کند زهکشی خوب آن توسط یک گلدان مناسب است. اگر هم گلدان مناسب یافت نشد انتخاب ظرفی که در انتها سوراخ داشته باشد عملیات زهکشی را به خوبی انجام می دهد. چرا که اغلب گیاهان دوست دارند زمان بیشتری از روز را در جوار رطوبت باشند ولی دوست ندارند در مکانی خیس باقی بمانند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : چاقوی پیوند زنی با کیفیت ، مهم ترین وسیله ی یک باغبان [/fruitful_dbox]

به همراه گلدان یک ظرف در زیر آن قرار گرفته شده است که آب موجود از مرحله ی زهکشی در آن جمع آوری می شود. این ظرف را تکان ندهید چرا که گاها مقادیر آب زیاد شده که ممکن است روی فرش یا زمین بریزد.

حجم گلدان مناسب

اندازه گلدان شما بستگی به گیاهی دارد که می خواهید در آن بکارید. باید دقت کنید که به چه میزان ، رشد ریشه گیاهی که می خواهید بکارید مد نظرتان است. دقت کنید که گلدانی که انتخاب می کنید به قدر کافی بزرگ باشد که گیاه را در خود جای بدهد. در تعویظ گلدان دقت کنید که حتما گلدان جدید باید کمی بزرگتر از سری قبلی باشد.

گلدان تمیز ، گیاه سالم

تمیزی گلدان شما متضمن سلامت گیاه می باشد. اگر بار دوم یا چندمی است که از یک گلدان استفاده می کنید ، دو طرف گلدان را به خوبی تمیز کنید. این کار را می توانید با قرار دادن گلدان در محلولی به نسبت 1 به 10 سفید کننده به آب انجام دهید.

در استفاده ی مجدد از گلدان های سفالی حتما چند ساعت پیش از استفاده، آن ها را در آب خیس بدهید تا املاح و مواد شیمیایی آن ها زدوده شود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/29/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%af%d9%84%d8%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

No comments:

Post a Comment