Friday, April 28, 2017

ابزار باغبانی و کشاورزی و کاربرد آن ها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/Gardening-Tools.jpg
باغبانی و کشا ورزی ، حرفه هایی هستند که علاوه بر دانش فردی و تجربه در زمینه ی مورد نظر نیازمند مهارت در استفاده از ابزار به خصوصی می باشد. ابزار باغبانی و کشاورزی بسته به محصولی که مورد نظرتان است تنوع و گوناگونی چشم گیری نخواهد داشت ولی باید با همان تعداد ابزار کم بتوانید به خوبی کار کنید. در ادامه ابزار باغبانی و کشاورزی را به طور خلاصه و تیتروار برای شما بیان می کنیم.

چمن زن : دستگاه چمن زن دارای دو نوع موتوری و دستی است که در هر حالت وضعیت قرار گیری تیغه ها و اجزا مختلف متفاوت است.
در چمن زن های دستی تیغه ها مارپیچ هستند که با حرکت دست و دستگاه به حرکت می آیند و چمن ها را می برد.
در نوع موتوری این دستگاه ، سیستم کمی متفاوت است و از قسمت های متنوعی تشکیل شده است. موتور ، هندل ، گاز ثابت ،گاز متحرک ، روغن ، تیغه و تنظیم کننده ی ارتفاع تیغه و نیز کیسه به منظور جمع آوری چمن تشکیل شده است. توجه داشته باشید که در اولین بار چمن زنی یا به اصطلاح سر زنی ، ارتفاع تیغه ها را در مکانی مناسب یعنی بالاترین حالتشان قرار دهید.

پشته ساز یا مرز ساز: از این وسیله به جهت ایجاد مرز یا پشته استفاده می شود.

چاقوی پیوند زنی : در هنگام پیوند زنی از آن استفاده می شود که می توانید طرز کار این چاقو و شرایط نگهداری آن را در مقاله ی چاقوی پیوند زنی دنبال کنید.

بیل : در مواقعی برای شخم زدن و جابجایی خاک استفاده می شود می توان گفت به نوعی یکی از پرکاربرد ترین ابزار باغبانی و کشاورزی به شمار می آید.

قیچی دسته بلند باغبانی : به منظور هرس درختچه ها استفاده می شود.

سم پاش : با توجه به وسعت مورد نظر برای سم پاشی دارای دو نوع دستی و پشتی می باشد که نوع دستی آن دارای مخزنی کوچک و یک پمپ هوا به منظور قاطی کردن آب و مواد شیمیایی می باشد. در نوع سم پاش پشتی مخزن به مراتب بزرگتر است و حالت سم پاشی دستی و هم اتوماتیک را دارد.

داس : مهم ترین ابزار باغبانی و کشاورزی می باشد به خصوص در کشاورزی برای برداشت محصولاتی نظیر برنج و گندم  استفاده می شود.

فرقون : به منظور جابجا کردن وسایل و ابزار و یا خاک و دیگر آیتم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

زیرگلدانی : نگهداری آب زهکشی بر عهده ی این ابزار باغبانی و کشاورزی است. در دسته از گیاهان که به آب و رطوبت بیشتری نیاز دارند نظیر نخل مرداب ، استفاده از زیر گلدانی ضروری است.

اره : دندانه هایی دوطرفه دارد و در بریدن شاخه های خشک و قطور در هرس کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

قیچی باغبانی - دسته کوتاه : این قیچی ها به منظور هرس کردن درختان میوه ، بریدن شاخه های نازک و گلها استفاده می شود. نگهداری از تیغه های این قیچی ها خیلی ضروری است که باید به آن اهتمام ورزید.

کلنگ : برای ایجاد شیار برای بذر پاشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شن کش : شن کشبه منظور مسطح سازی محیط و خاک استفاده می شود. این کار با جمع آوری قلوه سنگ ها و مواد زاید روی خاک توسط انجام می شود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/29/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d9%87%d8%a7/

No comments:

Post a Comment