Sunday, April 23, 2017

۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/khamoshi-nagahani-PC6-2.jpg
یکی از از بدترین مشکلاتی که امکان دارد در حین کار با کامپیوتر و لپ تاپ رخ دهد خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر می باشد و بدتراز این ، مشکل دیگری است که امکان دارد برای چند ساعت به طور کامل سیستم روشن نشود . در این گونه موارد اکثرا کابل پاور کیس را جدا می کنند و یا در لپ تاپ ها ، باتری لپ تاپ را خارج می کنند تا سیستم برق رسانی از آن قطع شود .

اما دلیل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تا پ چیست ؟

وقتی که شما زیاد و مستمر از سیستم استفاده می کنید سیستم درجه حرارت بالایی پیدا می کند یا به اصطلاح داغ می کند در شرایطی که فن خنک کننده هم جواب گوی این درجه حرارت نباشد سیستم خنک کننده به طور اتوماتیک جریان بررق را قطع می بکند . در واقع این کار به نفع کامپیوتر خواهد بود و نشانه ای برای حفاظت از کامپیوتر و جلوگیری از به وجود آمدن خطری قریب الوقوع می باشد.

در این مقاله هفت دلیل برای خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تا را بیان می کنیم که عبارت اند از :

۱کثیف بودن فن و گرمای بیش از حد

خاموش شدن ناگهانی سیستم در هر شرایطی امکان دارد رخ دهد اما بیشتر در زمانی رخ می دهد که شما در حین انجام بازی با سیستم خود می باشد در این زمان امکان خاموش شدن بیشتر است به خصوص در سیستم هایی که فن آن ها دارای گرد خاک است زیرا گرد و خاک و کثیفی بر روی فن عملکرد فن را مختل می کند و در برخی موارد امکان شکستگی آن وجود دارد در این شرایط اگر فن شما کار نکند سیستم شما به طور ناگهانی خاموش می شود .

[gallery columns="2" link="file" size="medium" td_select_gallery_slide="slide" ids="13311,13314"]

در این هنگام ابتدا باید فن هاردیسک ، فن کارت گرافیک را چک کنید زیرا امکان دارد شکسته باشد و یا گرد و خاک زیادی بر روی آن نشسته باشد .

نکته ی مهم : یکی از مضر ترین چیز ها برای فن وجود مو های بلند در لای آن است در هنگام تمیز کردن آن به دقت موهایی که لابه لای آن گیر کرده است رابیرون بکشید .

۲ – آسیب دیدن یا شکست شدن سخت افزار

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر ، شکسته شدن یکی از اجزای داخل کیس می باشد که در چنین شرایطی به طور خودکار سیستم قطع می شود در این مرحله شما باید به دقت کیس را بررسی کنید تا ببینید قطعاتی که قبلا تعمیر شده اند دوباره شکسته اند یا نه .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : خنک کننده ی پردازنده ها چیستند و چه می کنند؟ [/fruitful_dbox]

قطعات و لوازم مهمی که شما باید بررسی نمایید عبارت اند از :

  • رم

  • سی پی یو

  • مادربرد

  • کارت گرافیک

  • منبع تغذیه

۳ولتاژ شارژ اشتباه

خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر مهمترین نکته در این بخش برای افرادی است که بازی کننده ی حرفه ای با لپ تاپ و کامپیوتر می باشند در اکثر مواقع خاموش شدن سیستم در حین بازی رخ می دهد و دلیل آن می تواند از ولتاژ شارژ باشد زیرا اجرای برخی از بازی ها به ولتاژ بسیار بالایی احتیاج دارند و در صورتی که این مقدار ولتاژ وارد نشود سیستم جواب نمی دهد و خاموش می شود به همین دلیل بازی کننده های حرفه ای از ولتاژی بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت استفاده می نمایند .

۴مشکل در درایور های سیستم

امکان دارد شما زمانی درایور هایتان را تغییر دهید و یا این تغییرات را نیز در سیست عامل خود اعمال کنید به این ترتیب زمانی که شما در حال بازی هستید و بیشترین فشار استفاده از BIOS را دارید ، به وجود آمدن یک مشکل کوچک باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما می گردد.

۵منبع تغذیه

در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی آن اختلالاتی در منبع تغذیه می باشد ؛ منبع تغذیه یک جعبه ی کوچک در جایی که کابل برق متصل می شود قرار دارد که هر گاه فن گرمای آن را خارج نکند بر اثر فشار وارده جریان برق را قطع می کند .

خاموش شدن ناگهانی کامپیوترنکته ی بسیار مهم : به هیچ عنوان اقدام به باز کردن منبع تغذیه نکنید زیرا امکان دارد در آن ولتاژهای خطرناکی وجود داشته باشد .

۶ – اشکال در سیستم عامل

بعد از مراحل بالا که اصلی ترین نکات برای این مشکل می باشد اگر به نتیجه ای نرسیدید امکان دارد سیستم عامل کامپیوتر شما دچار مشکل اساسی شده باشد در چنین شرایطی باید ابتدا کامپیوتر را ریستارت کرده سپس بر روی CMOS تنظیم کنید سپس وقتی کامپیوتر شما با تنظیمات CMOS لود شد ، اجازه دهید تنظیمات به درستی کامل گردد. این مراحل برای چک کردن سلامت سیستم عامل می باشد که اگر بعد از اعمال این مراحل کامپیوتر خاموش نشد مشکل از سیستم عامل شما می باشد که باید دوباره سیستم عامل خود را حذف و مجددا نصب نمایید .

۷ویروس

وجود ویروس در فایل های سیتم شما یکی از نادر ترین علل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ شما می باشد اما باز هم امکان بروز مشکل از این طریق می باشد بهترین روش برای حل این مشکل نصب یک آنتی ویروس قدرتمند بر روی سیستم می باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%db%b7-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%86%d8%a7%da%af%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/

No comments:

Post a Comment