Sunday, April 30, 2017

درخت سرو زینتی – روش های نگهداری

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/sarve-zinati.jpg
درخت سرو زینتی با نام علمی Monterey Cypress در دسته ی گیاهان زینتی قرار می گیرد. درخت سرو زینتی گیاهی بسیار زیبا می باشد که به راحتی می تواند در محیط خانه و یا گلخانه پرورش یابد و با مشکل چندانی روبرو نشود. در ادامه درخت سرو زینتی را بررسی خواهیم کرد و روش های نگهداری و پرورش آن را برای شما شرح خواهیم داد.

درخت سرو زینتی و شرایط نگهداری از آن

کاشت درخت سرو زینتی در فصل زمستان انجام می گیرد و برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

برای کاشت این گیاه ، گلدان مناسب و بزرگی را انتخاب کنید و آن را توسط خاکی مناسب پر کنید. این خاک باید ترکیبی از خاک برگ ، ماسه و کود های آلی باشد. نهال سرو زینتی را در خاک آماده شده قرار دهید و به مدت سه هفته تا یک ماه گیاه را توسط پوشش پلاستیکی از سرما به دور نگه دارید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : آشنایی گونه های مختلف گیاه بگونیا [/fruitful_dbox]

گلدان حاوی نهال این گیاه را باید در جایی که دور از تابش مستقیم خورشید است قرار دهید. آبیاری درخت سرو زینتی باید به طور منظم و روزانه انجام شود. زهکشی گلدان ها به وسیله ایجاد دو تا سه سوراخ در کف گلدان انجام می شود به این منظور از یک زیر گلدانی بزرگ هم استفاده کنید. سعی کنید این گیاه را در مناطق نیمه سایه قرار دهید که بیشترین بازدهی در رشد را داشته باشد.

میزان اسیدی یا قلیایی بودن خاک توسط PH سنج انجام می پذیرد. این میزان باید شش تا هفت و نیم باشد که برای رشد درخت سرو زینتی بسیار مناسب است. هم چنین برای تقویت خاک آن می توانید از کود های مایع به صورت هر سه هفته یک بار استفاده کنید. تکثیر این درخت با قلمه زدن انجام می شود.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d9%88-%d8%b2%db%8c%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

No comments:

Post a Comment