Saturday, April 22, 2017

مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/msi-mainboard-gaming.jpg
جهت اسمبل یک سیستم کامپیوتری برای بازی قطعات پیشرفته و به تبع گرانی را باید گرد هم بیاورید. یکی از مهم ترین قطعات که در خرید آن باید توجه ویژه ای به مشخصه هایش شود مادربرد است. این قسمت باید با تمام قطعاتی که می خواهیم برای سیستم جمع کنیم همخوانی لازم را داشته باشد. در لیست بهترین مادربرد ها برای بازی می توان از مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 نام برد که در ادامه ویژگی ها و کارایی های آن را شرح و بسط می دهیم.

مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 از تم رنگی مشکی خاکستری زیبایی بهره می برد که در آن شکاف های PCI Express در لبه های جلویی با پوششی پلاستیکی و نور مخفی LED قرار گرفته اند و در صورت روشن بودن شماره ی هر شکاف را با نور مشخص می کند. این مادربرد از دو اسلات M.2 هم سود می برد که یکی در زیر سوکت پردازنده و دیگری در بالای اسلات PCIe X4 واقع است. شکاف دومی توسط فلز مخصوصی به نام M.2 Shield محافظت می شود تا با دفع سریع تر گرما سرعت پردازش را در تمام شرایط ثابت نگه دارد.

مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 دارای ی قسمت مخصوص اورکلاکینگ در بایوس جاسازی کرده است که با تنظیمات فوق حرفه ای آن می توان با اورکلاک کردن بازدهی فوق العاده ای را بدون افزایش هزینه ها بدست آورید.مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5

این مادربرد دارای سه شکاف PCI Express 16X می باشد که دو تا در بالا با پوشش خاصی تقویت می شوند و آخری هم به شکل الکتریکی فقط با سرعت 4X فعال است. پشتیبانی از قابلیت SLI برای Nvidia و CrossFire برای کارت گرافیک های AMD از قابلیت های مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 می باشد. اسلات های حافظه DIMM هم در این مادربرد به پوشش محافظتی Steel Armor مجهز شده است.

با تهیه ی این مادربرد مشکلی در نتایج پینگ و تاخیر در سرور های گیم و اجرای بازی های آنلاین ندارید. چرا که این مادربرد با تجهیز به یک پورت شبکه ی یک گیگابایتی بر اساس تراشه Killer E2500 بهترین عملکرد را در این زمینه دارد.

یک نکته ی جدید و جالب که در بخش پایینی مادربرد به چشم می خورد ، وجود یک نمایشگر کوچک است که در مواقع کار نکردن یا در پروسه ی بوت می تواند بسیار به کار بیاید و مسمر به ثمر باشد.

ذخیره ساز یا Storage

مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 دو شکاف M2.0 و یک رابط U.2 و همانطور که گفته شد یک پوشش فلزی تقویت کننده از جنس Steel Armor قابلیت پشتیبانی از سه درایو NVMe را دارد. از آن جایی که هر یک از این کانکتورها به یک گذرگاه PCIe 4X متصل شده‌ است، در مجموع ۱۲ مسیر از ۲۴ مسیر اضافی در نظر گرفته شده برای گذرگاه PCIe اشغال شده و Lane های باقی مانده هم به پورت‌ های SATA 3.0 و USB 3.0 و سه اسلات X1، کنترلر مخصوص USB 3.1 یعنی تراشه‌ ی AS2142 و سرانجام کارت شبکه‌ ی Killer E2500 اختصاص داده شده‌اند.مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5پورت‌های ارتباطی

مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 دارای دو پورت USB 3.1 Gen 2 که هر دو کلاس A و C را شامل می شوند در پنل پشتی بهره می برد. دو پورت USB 3.0 قرمز رنگ و سه درگاه USB 2.0 نیز از دیگر درگاه های یو اس بی این مادربرد به شمار می رود. تمامی این پورت ها با یک محافظ پلاستیکی بزرگ با طراحی زیبا در داخل پوشانده شده اند که این قطعات را برای گیمر ها جذاب می کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی پردازنده AMD Ryzen 7 1700X [/fruitful_dbox]

از دیگر پورت های این مادر برد می توان به پورت PS/2 برای موس و کیبورد های قدیمی ، 5 اتصال صدای 3.5 میلیمتری و یک کانکتور SPDIF برای صدای نوری دیجیتال ، پورت RJ45 ، کلید مخصوص CLR CMOS برای بازیابی تنظیمات کارخانه ، پورت های خروجی HDMI و Display Port برای گرافیک مجتمع پردازنده اشاره کرد.

VR Boost

ام اس آی هدست های واقعیت مجازی را در این مادربرد به کار گرفته که با به کارگیری بر روی دو عدد از پورت های USB 3.0 کار انتقال سیگنال تمیز و قدرتمند را به هدست VR با کم ترین تاخیر انجام می دهد.

VR Ready

با نرم افزار MSI Gaming بهترین تجربه را در محیط VR خواهید داشت.

Audio Boost 4

کارت صوتی روی مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5 از نوع 8 کانال ساخت شرکت Realtek است که با نرم افزار کاملا حرفه ای اش بالاترین سطح کارایی را ارائه می دهد.
مادربرد ام‌ اس ‌آی Z270 Gaming M5

نورپردازی

ایجاد نورپردازی های گوناگون از طریق نور های مخفی و LED ها قابلیتی است که در مادربرد های گیمینگ اضافه شده که روز به روز گسترده تر نیز شده است. این مدل هم البته از این قاعده مستثنی نیست و در هر بخشی از آن می توانید یک یا چند LED به هنگام روشن شدن سیستم مشاهده کنید. این نورپردازی ها از طریق نرم افزار هایی که MSI در رابطه عرضه کرده است قابل کنترل است. RGB Mystic Light نرم افزار شخصی سازی این نور ها است.

جمع بندی

اگر چه مادربرد های سری Z270 کارایی های فوق العاده ای را برای گیمر ها ارائه می دهند اما هنور معلوم نیست که چه وقت بتوان پردازنده های Kaby Lake را برای رسیدن با بازدهی بیشتر این سیستم ها در بازار های داخلی یافت. همین امر سبب دو دلی خریداران می شود که البته حق هم دارند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%85%e2%80%8c-%d8%a7%d8%b3-%e2%80%8c%d8%a2%db%8c-z270-gaming-m5/

No comments:

Post a Comment