https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/bril-H330-4.jpg
همیشه در بین خودروسازان، برخی بوده اند که همانند دیگر افراد، پرفروغ نبوده اند. برلیانس نیز در بین این گمنامان مطرح می شود. اگر چه در ایده پردازی و ساخت این خودرو از آینده نگری و ظریف بینی خاصی استفاده شده است ولی آن طور که باید برلیانس مطرح نشده است.
در ادامه به بررسی پیرامون برلیانس H330 و H320 پارس خودرو می پردازیم.
مجموعه برلیانس تا سال 2002 به تولید مینی بوس مشغول بود. پس از آن با عقد قردادی با خودروساز آلمانی BMW تولید و فروش محصولات این شکت را در چین استارت زد. گر چه در طی چند سال این شرکت تمام همت خود را بر این گمارد که به بازار آمریکا راه یابد اما پس از بسته دیدن راه ها سر انجام از ادامه ی این تلاش صرف نظر کرد و به گرم نگه داشتن بازار خود در اروپا معطوف شد.
این عمل تا سال 2010 ادامه یافت تا با ارائه خودروی BS6 از سوی برلیانس و مردود شدن آن در تست تصادف بازار آن در اروپا هم ملقی شود.
برای اولین بار در سال 2013 این شرکت برلیانس H330 را در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این خودوری به نسبت مدرن نمونه ای از مدل فیس لیفت شده ی JUNJIE FSV می باشد.
برلیانس از معدود خودروساز هایی است که بعب علت کاراکتر بخشی به خودرو های خود جلو پنجره ی برلیانس H330 را شبیه به سدان H530 و کراس اوور V5 طراحی کرده است.
موتور این خودرو با حجم 1498 سی سی به صورت 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ، قدرتی به بزرگی 103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه تولید می کند. این موتور بنزینی استاندارد های یورو 5 را دارا می باشد که از نظر آلایندگی در سطح دوستداران محیط زیست قرار می گیرد.
مخزن سوخت این خودرو 55 لیتر می باشد که با توجه به مصرف سوخت آن که در هر 100 کیلومتر 6.4 لیتر می باشد، عدد مناسبی است.
[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تیبا ۲ هاچ بک ، پر تقاضا ترین خودروی سایپا [/fruitful_dbox]
منتقدین ایراداتی در خصوص طراحی پشت این خودرو وارد دانسته اند اما گفتنی است که قسمت کنسول برلیانس H330 تغییرات بسیار فاحش و مثبتی را نسبت به FSV داشته است. چرا که در ساخت آن از مواد و تجهیزات به مراتب مرغوب تری استفاده شده است.
برلیانس مدعی است که این خودرو مجهز به تکنولوژی های صدا گیر و لرزش گیر می باشد و به نوعی این خودرو از بیرون ایزوله شده است و به حد بالایی از ایجاد لرزش و صداهای مزاحم جلوگیری شده است.
بسیاری، از جنس فرمان این خودرو ناراضی بوده اند و هم چنین دکمه ی LEVER در جعبه دنده ی اتوماتیک این خودرو را بسیار بزرگ و مخصوص ماشین های سنگین دانسته اند.
برلیانس H330 مجهز به دو ایربگ می باشد که در صورت سفارش می توانید از ایربک های جانبی نیز برخوردار شوید. سیستم ترمز ترکیبی ABS+EBD نیز از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می باشد. بر اساس ادعایی از این شرکت گفته می شود که خودرو های این خودرو می توانند در مسافتی حدود 40.2 متر سرعت خودرو را از 100 کیلومتر بر ساعت به صفر برسانند.
[gallery size="medium" td_select_gallery_slide="slide" link="file" ids="12190,12192,12193,12194,12195,12196,12191" orderby="rand"]
از معایب این خودرو می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:
- سوئیچ ماشین : از سال 93 یا 4 به بعد بر روی اکثر اتومبیل های حتی ارزان قیمت نظیر پراید ، ام وی ام 100 ، تیبا و ... قابلیت قفل مرکزی و شیشه بالابر پس از قفل کردن ماشین با سوئیچ تعبیه شده است. و این که این اتومبیل 47 میلیون تومانی با چرخاندن سوئیچ در روزنه ی قفل درب باز می شود نقطه ضعف بزرگی برای برلیانس H330 می باشد.
- فرش کف ماشین : این اتومبیل فاقد فرش کف می باشد.
- آینه بقل با قابلیت تنظیم دستی ، از تنظیم برقی خبری نیست.
- ترمز عقب کاسه ای : که برای این ماشین گزینه ای نامناسب است.
- مه شکن در جلو : تنها برای آن جایی در نظر گرفته شده و خبری از مه شکن در جلو نیست.
- سیستم ضبط و پخش بسیار ساده و به درد نخور. به نسبت پولی که می دهید این چیزی نیست که انتظارش را دارید.
- لبه های قاب دور ضبط و تهویه بسیار تیز و برنده است
- نبود تنظیم گودی کمر
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/17/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%84%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%b3-h330/
No comments:
Post a Comment