Sunday, April 23, 2017

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/d2-Thunderbolt-2-1.jpg
کاربران Mac را می توان بزرگ ترین طرفداران هارد دیسک های LaCie دانست ، زیرا این شرکت توجه بسیاری به آن ها دارد و نیز از تولید کنندگان هارد دیسک های باکیفیت است . با ما در بررسی هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 همراه باشید .

به دلیل اینکه ما در کشور با مشکلاتی از لحاظ اینترنت رو به رو هستیم و نمی توانیم از فضای ذخیره سازی Cloud استفاده کنیم . بازار تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات بسیار داغ بوده و آن ها در طرح ها و حافظه های مختلف به فراوانی وجود دارند .

به همین دلیل ، شاید در میان این همه محصول با کیفیت های متوسط و پایین ، جای یک محصول با کیفیت خالی است . همینطور کاربران و طرفداران Mac نیز علاقه دارند تا به بهترین شکل ممکن از قدرت دستگاه های خود استفاده کنند . دستگاه های Mac دارای درگاهی به نام Thunderbolt هستند که انتقال از طریق آن با سرعت بالایی صورت می گیرد ، اما متاسفانه اکثر هارد دیسک های اکسترنال از این درگاه پشتیبانی نمی کنند .

LaCie را می توان یکی از بهترین تولید کنندگان هارد دیسک های اکسترنال رده بالا معرفی کرد که هارد دیسک های آن از درگاه مخصوص Mac پشتیبانی می کند . این محصول در ایران با قیمتی در حدود 1.700.000 تومان عرضه می شود .

طراحی و کیفیت

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 دارای طراحی ظاهری ویژه ای است . دارای بدنه از جنس فلز با رنگ نقره ای می باشد که به این دلیل است تا زمانی که شما آن را در کنار دستگاه های Mac خود قرار می دهید ترکیبی زیبا پدید آورند .  LaCie در طراحی دستگاه خود نه تنها از نظر ظاهری بلکه سعی کرده است از همه لحاظ با دستگاه های Mac سازگار باشد . این هارد دیسک دارای بدنه ای آلومینومی می باشد که قسمت جلوی آن رنگ تیره تری نسبت به بقیه قسمت ها دارد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : خانواده هارد درایوهای Backup Plus Slim [/fruitful_dbox]

مشخصات فنی

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 دارای حافظه ی 4 ترابایتی و 64 مگابایت حافظه کش و سرعت چرخشی برابر با 7200 دور در دقیقه است . این دستگاه برای اتصال دارای دو درگاه Thunderbolt و همینطور یک درگاه USB 3.0 می باشد که سرعت انتقال اطلاعات در زمان اتصال از طریق Thunderbolt برابر با 20 گیگابایت در ثانیه است ، این دستگاه با بدنه ی آلومینیومی خود از فن استفاده نمی کند و دارای 48 وات توان مصرفی می باشد که صدایی برابر با 28 دسیبل تولید می کند و همینطور این دستگاه با استفاده از ماژول های LaCie توانایی ارتقا به SSD را نیز دارد . این دستگاه دارای اندازه های 60*217*130mm است و وزنی برابر با 1400 گرم دارد .

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

این دستگاه در زمان استفاده بر روی میز و به صورت استاده قرار گرفته و توان مصرفی آن توسط یک آداپتور 12 وات تامین می شود و علیرغم نداشتن اندازه بزرگ دارای وزن نسبتا زیادی می باشد . می توان گفت این دستگاه بیشتر برای کارهای خانگی و اداری طراحی شده است و یک دستگاه قابل حمل محسوب نمی شود .

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 با داشتن پایه های مناسب و وزن زیادی که دارد ، خیال شما را از لحاظ افتادن دستگاه به دلیل وارد شدن ضربه های وارده بر روی میز راحت می کند . در قسمت زیرین این پایه ها نیز قسمت لاستیکی حباب شکل وجود دارد که با ایجاد کردن استحکاک لازم ، هارد دیسک شما را در مقابل لرزش های میز در مکان خود ثابت نگه می دارد .

برای نشان دادن وضعیت دستگاه از یک چراغ LED در جلوی آن استفاده شده و تمام درگاه ها در قسمت پشتی قرار دارند . درگاه های آداپتور ، Thunderbolt و USB 3.0 و قفل Kensington در قسمت پشتی قرار دارند .

شما می توانید با خرید ماژول LaCie d2 SSD Upgrade و باز کردن قسمت پشتی و قرار دادن در آن ، یک SSD سریع را نیز به هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 اضافه کنید .

سرعت انتقال اطلاعات و کارایی

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

کمپانی LaCie تولید کننده دستگاه های با کیفیت و رده بالا می باشد . یکی از تفاوت هایی را که به راحتی می توان در d2 نسبت به هاردهای اکسترنال رایج دید ، استفاده این شرکت از درگاه Thunderbolt و انتقال اطلاعات با سرعت بالا است . اما نکته مفنی آن نیز استفاده کرده از دیسک چرخان برای عملیات ذخیره سازی است که با وجود پیشرفت تکنولوژی می توان گفت که حافظه ی کندی محسوب می شود و به همین علت در هنگام کپی کردن فایل هایتان سرعت انتقال به سرعت هارد محدود می شود .

تست های انجام شده روی این دستگاه به وسلیه درگاه USB 3.0 انجام شده است ،  زیرا اکثر افراد از دستگاه های ویندوزی استفاده می کنند . اما اگر شما هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 را با استفاده از رابط Thunderbolt به دستگاه Mac خود متصل کنید شاهد بازدهی بهتری خواهید بود . شرکت سازنده این هارد دیسک مدعی شده است که این دستگاه می تواند با SSD های پایین رده و میان رده رقابت کند و این به دلیل این است که سرعت خواندن و سرعت نوشتن در این دستگاه به وسیله رابط Thunderbolt برابر با 226 مگابایت در ثانیه است .

نتایج به دست آمده در تست HD Tune Pro به صورت زیر است :

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2
نتایج CrystalDiskMark نیز به شرح زیر است :

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

این نتایج نشان دهنده ی سرعت انتقال اطلاعات این دستگاه بسیار مناسب است .

وقتی شما این دستگاه را برای بار اول به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل می کنید . از شما به صورت Plug and Play درخواست می شود تا نرم افزار این هارد دیسک را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید . شما باید در ابتدا درایو این دستگاه را که در ابتدا به صورت RAW وجود دارد فرمت کنید . اگر مایل هستید می توانید این درایو را از طریق FAT32 فرمت کنید ، اشکالی ندارد ، اما اگر مایل هستید بهترین عملکرد را در دستگاه ویندوزی خود داشته و از طریق NTFS فرمت کنید ، هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 به شما اجازه می دهد که تنها 32 گیگابایت از 4 ترابایت موجود را از طریق FAT32 و به صورت جداگانه فرمت کنید .

هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2

این قسمت از LaCie Share نام دارد و برای انتقال اطلاعات بین Mac و Windows استفاده می شود . شاید شما مایل باشید برخی اطلاعات هم بر روی Mac باشد و هم بر روی Windows ، می توانید فایل های مورد نظر خود را بر روی این قسمت کپی کرده و از طریق Mac ، Windows و حتی Linux به آن ها دسترسی داشته باشید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%b3%da%a9-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84-d2-thunderbolt-2/

No comments:

Post a Comment